Motor stopt er na willekeurig aantal kilometers mee.

RonaldJ

Rookie
14 mrt 2020
13
15
Probleem:
Motor (Honda NTV650 uit ‘94) start netjes, zonder choke, en ik kan er zo mee wegrijden. Rijden gaat prima, ook bij hoge toeren. En na een willekeurig aantal kilometers (van 3km tot ruim80) reageert de motor alsof de tank leeg is. Ik zie voldoende (vol) benzine in het benzinefilter zitten.

Al geprobeerd:
  • P&W Benzinepomp Reparatiekit ingebouwd (P&W Benzinepomp Reparatiekit)
  • Benzinefilter vervangen
  • Mee naar de garage geweest, toen hij al wat dagen niet meer wou starten. Startmotor werkt prima. Maar na vervoer naar de garage is er toch iets gebeurd, waardoor de motor het weer deed en de monteur na 3 flinke ritten zijn zoektocht heeft gestaakt. Hij gaf aan dat de repairkit netjes was geplaatst en dat de benzinepomp goed werkt. Toen ik er zelf mee reed, stopte de motor er weer mee na zo’n 70km, tijdens normaal rijden.
  • Benzinetoevoer (tank en leidingen) schoongemaakt

Ik zag tijdens het schoonmaken van de benzinetoevoer, dat 1 van de gaskabels los zit. Zie afbeelding. Hij reageert echter wel normaal bij het gas geven. Waar is die 2de kabel voor? Hij lijkt overigens in het handvat los te zitten, want ik kan hem er zo uit trekken, waarbij ik hem door de kabelslang hoor gaan bij het handvat. Maar dit lijkt me geen verklaring voor het probleem wat dan wel, dan niet optreedt.

Heeft iemand tips?
Het zip-bestand is een video van gas geven. Als er meer informatie nodig is, dan hoor ik het graag.
 

Bijlagen

  • 20200712_145000.jpg
    20200712_145000.jpg
    1,2 MB · Weergaven: 12
  • 20200712_145832_1.zip
    4,5 MB · Weergaven: 5
ik wil ook rijden ;( mijn motor staat al bijna 1.5 week bij de garage xD
Hopelijk kunnen ze het snel fixen voor je en kan je weer rond toeren.

of slechte planning of een dikke vette rekening straks.
Dat ligt maar net aan de afspraak die je maakt. Ik heb mijn motor ook 2 weken bij de garage gehad toen hij niet zou starten.
Afspraak was dat ze het in verloren uurtjes op zouden pakken. Toen ze tijd hadden deed het kreng het weer en konden ze niks vinden. Zaken nagelopen, 2 verschillende monteurs hebben er in totaal 3 testritten mee gemaakt, maar niks gevonden. En ook geen cent in rekening gebracht bij mij. Dus ik heb ze maar een mooie fooi gegeven, kijk zo kan het gelukkig ook nog.
 
De tweede gaskabel is om de (vlinder)gaskleppen weer terug te zetten naar een 'dichtere stand' bij gas terugnemen. 1 kabel voor gas geven, eentje voor gas terug nemen dus. Honda NTV650 REVERE 1993 (P) GERMANY / 50P SWITCH/CABLE - buy SWITCH/CABLE spares online kabel 1 en 2 (comp. A en comp. B)

Heb er zomaar eentje uitgepikt, even checken voor het juiste model: Honda NTV650 parts: order spare parts online at CMSNL
Ja dat was helder inmiddels en ik heb beide kabels ook al vervangen. Maar bedankt voor de info, wordt gewaardeerd!
 
Dat snap ik. Maar heb hem nog maar net.. en denk dat hij nog wel even 2 jaar mee kan hoor :) Anders had ik uberhaupt niet aan een oude motor moeten beginnen. Maargoed, ik moet wel heel lang anders zonder motor. want heb binnen 1 jaar niet genoeg voor een motor boven het jaartal 2000.

Dat is wel klote, rij al 12 jaar op de Transalp rond en dan is het wel tijd voor wat anders.
Die Deauville van je krijgen ze wel weer aan de praat, het is immers een Honda :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan