Motor stopt ermee tijdens het rijden?????

19 sep 2006
33
0
Cuijk
Hallo Bikers,

Ik heb een probleem met mijn CBR 600 F2.
Iedere keer als ik een stuk gereden heb en de motor is lekker op temperatuur geweest dan stopt hij ermee.
Dit doet hij alleen als ik een stop gemaakt heb van ong.10 tot 20 minuutjes.
Als ik hem na de stop weer start kan ik ongeveer 600 meter rijden en dan stottert hij en valt ie uit.
Als ik dan de shoke erop zet start hij meteen em=n na een seconde of 20 valt hij dan weer uit.
Haal de shoke eraf en start hem dan loopt hij weer gewoon en heb ik geen problemen meer.
De Carburateurs zijn schoongemaakt hij pakt nu beter op en trekt ook beter door dus hier ligt het denk ik niet aan.
Ik heb zelf het idee dat hij de carburateurs leegtrekt.
Heeft iemand dit eerder gehad of is het iets vreemds???????
En wie kan mij van dit probleem afhelpen.
Alvast bedankt,
Groetjes Dennis
 
Hallo Bikers,

Ik heb een probleem met mijn CBR 600 F2.
Iedere keer als ik een stuk gereden heb en de motor is lekker op temperatuur geweest dan stopt hij ermee.
Dit doet hij alleen als ik een stop gemaakt heb van ong.10 tot 20 minuutjes.
Als ik hem na de stop weer start kan ik ongeveer 600 meter rijden en dan stottert hij en valt ie uit.
Als ik dan de shoke erop zet start hij meteen em=n na een seconde of 20 valt hij dan weer uit.
Haal de shoke eraf en start hem dan loopt hij weer gewoon en heb ik geen problemen meer.
De Carburateurs zijn schoongemaakt hij pakt nu beter op en trekt ook beter door dus hier ligt het denk ik niet aan.
Ik heb zelf het idee dat hij de carburateurs leegtrekt.
Heeft iemand dit eerder gehad of is het iets vreemds???????
En wie kan mij van dit probleem afhelpen.
Alvast bedankt,
Groetjes Dennis

lijkt mij een vacuumprobleem.
Dit is makkelijk te testen door even zonder tankdop te rijden.
als dit het geval is het gaatje in de tankdop doorprikken.
 
op mijn cbr 600 zit geen brandstofpomp.
De carburateur heb ik schoon laten maken in zo`n trilbad.
deze is dus helemaal schoon.
ik heb er ook een potje reiniger bij in de tank gegooit.
tank is oook helemaal schoongemaakt.
ik mis denk ik een heleboel vacuumslangen????
heeft er iemand een foto van zijn cbr onder de tank.
dus van het luchtfilter en al zijn slangen??????
 
Hey Schietschijf.

Ik zou zeggen, haal je benzinepomp eraf, zet wel eerst je brandstofkraan op OFF. Schroef het zwarte kapje eraf aan de achterkant van je benzinepomp en kijk hoe de contacten zijn. Heb namelijk ook dat probleem gehad en op een gegeven moment startte hij helemaal niet meer. Kut dus als je acht kilometer van huis bent zonder telefoon er is geen huis in de buurt waar je kunt bellen. Lopen dus |( maar goed, het zou dus kunnen dat je toe bent aan een nieuwe brandstofpomp en dat is een duur grapje. €210,- incl. BTW.

Succes :]
 
Sory m8,maar ik heb geen pomp
Hey Schietschijf.

Ik zou zeggen, haal je benzinepomp eraf, zet wel eerst je brandstofkraan op OFF. Schroef het zwarte kapje eraf aan de achterkant van je benzinepomp en kijk hoe de contacten zijn. Heb namelijk ook dat probleem gehad en op een gegeven moment startte hij helemaal niet meer. Kut dus als je acht kilometer van huis bent zonder telefoon er is geen huis in de buurt waar je kunt bellen. Lopen dus |( maar goed, het zou dus kunnen dat je toe bent aan een nieuwe brandstofpomp en dat is een duur grapje. €210,- incl. BTW.

Succes :]
 
Hello!
De omschrijving van het probleem doet aan vapour-lock denken (de eerder genoemnde dampbellen in het brandsofsysteem). Zeker als je fiets het na een warme choke-start weer doet>>> meer benzine,meer inwendige verdamping en dus afkoeling>> alles ok..Weet je zeker dat er geen modificaties zijn geweest die dat in de hand werken? isolerende plaatjes in je inlaatmanifold e.d. 't raarste dat ik op dit gebied ben tegengekomen is een blok waarvan het rubber bij de vlotternaald dusdanig was ingesleten dat de naald bij de geringste overdruk/warme benzine in vlotterbak meteen vastzat(en dus geen peut meer doorliet). Ik moet er wel bijzeggen dat deze oorzaak bij jouw meercilinder niet erg waarschijnlijk is.

M.
 
Heb je al is naar je alternator gekeken heb ooit zo n panne gehad met mijn suzuki savage. Je kan starten en rijden op batterij maar na een tijdje valt hij stil bat spanning wordt niet bijgeladen je zet hem af laat bat. rusten en hij starte weer.
Oplossing is in dat geval nieuwe alternator
Succes nog
 
Nee dit is het ook niet,
Want als ik mijn shoke erop zet op het moment van stotteren blijft hij lopen op 2000 toeren ik kan geen gas geven want dan slaat hij af.
Blijf ik een sec of 20 stilstaan met de shoke erop dan loopt het toerenral op tot 4000 en slaat dan af.
Shoke eraf en dan starte lopen en af en toe nog wat stotteren.
In ieder geval bedankt voor je tip.
Heb je al is naar je alternator gekeken heb ooit zo n panne gehad met mijn suzuki savage. Je kan starten en rijden op batterij maar na een tijdje valt hij stil bat spanning wordt niet bijgeladen je zet hem af laat bat. rusten en hij starte weer.
Oplossing is in dat geval nieuwe alternator
Succes nog
 
Terug
Bovenaan Onderaan