Motor stotterd na vervanging spanningsregelaar

keeltsie2801

Rookie
26 jul 2017
6
3
Hallo,ik bezit een Suzuki gsxr 600 uit 1999.
De spanningregelaar is vervangen ,maar als ik nu ga rijden lijkt het wel of hij op 3 poten loopt ,als ik wil wegrijden begint hij te bokken en houdt in ,voor dat de spanningregelaar kapot ging reed hij prima.
Als ik nu bij een rotonde kom en terug schakel naar de 2de of eerste versnelling begint hij weer te bokken ,en houdt hij in
Heeft iemand een idee?
 
Hallo,ik bezit een Suzuki gsxr 600 uit 1999.
De spanningregelaar is vervangen ,maar als ik nu ga rijden lijkt het wel of hij op 3 poten loopt ,als ik wil wegrijden begint hij te bokken en houdt in ,voor dat de spanningregelaar kapot ging reed hij prima.
Als ik nu bij een rotonde kom en terug schakel naar de 2de of eerste versnelling begint hij weer te bokken ,en houdt hij in
Heeft iemand een idee?
Ja
 
Heb ook zo`n Srad 600 type 1998 gehad, en daarvan was de draadboom de boosdoener . Deze heeft een aantal massa draden in de boom verwerkt die heel lullig met een messing ringetje aan elkaar geknepen zat, waardoor er overgangsweerstand ontstond en er spanningsval over kwam te staan. Daardoor verlies je zomaar een 1 a 1.2 volt spanning . Beter is om de regelaar rechtstreeks met een draadzekering op de min en plus aan te sluiten van de accu zelf . Meet eerst eens met een voltmeter over de accu polen heen bij stationair draaien en met gas geven 4000 tpm wat zijn jouw volt waarden ? Kijk ook de connector na van de dynamo/regelaar, vooral waar de drie gele dynamo draden in zitten of daar enige vorm van zwart geblakerd of enig zins in die richting dat is ook foute boel . Dat zou het bokkerige kunnen verklaren omdat er dan wel laadspanning en dan weer niet etc . Maw de spanning fluctueert . Ik had stotterig rijden bij lage snelheden toen . Na het hierboven gedaan te hebben nooit meer last gehad en m`n oude regelaar bleek ook nog goed na vervanging, ach had een reserve.
 
Had zelf toen deze gebruikt .


tussen de plus accu en de + van de spanningsregelaar .

Maar meet eerst eens de spanning over de accu polen en kijk de stekker na voordat je dit gaat doen.
(voltmeter op DC zetten bereik bv 20 volt)
 
Dat zijn prima waarden of deze waarden ook zo blijven tijdens het rijden? Heb je misschien iets los getrokken of is los gegaan ? Zit het ram air gedeelte goed op z`n plek ? Wat vaak gebeurd dat de air slang voor onder de tank er niet op zit
Misschien bougies of doppen/bougiekabels? Stekker contacten ontsteking schoon van vuil ?
Allemaal van die dingetjes die je zou kunne checken.
Maak een checklist .
 
Vocht in de tank kan ook door condens ontstaan, overdag het zonnetje op de schuur/garage, 's nachts weer wat koeler.
In de tank van mijn motor kan ook condens ontstaan en dat zakt dan naar het uiterste puntje onderin, waardoor de tank zelfs door kan roesten.

Na wat haperen van mijn motor, of dat nou door een wasbeurt komt of door condenswater uit de tank, heb ik de carburateurs eens afgetapt en het euvel was verdwenen.
Daarna de tank grotendeels leeg gereden en daarna afgetapt met een slang en een hele grote injectiespuit de tank helemaal leeggezogen.
Dit allemaal in een grote gazen vaas gedaan en een dag, afgedekt, laten staan.
Gelukkig geen water onderin de vaas.
Daarom tank ik de motor altijd vol na een rit om condensvorming te voorkomen, iig als hij langer stil staat.
 
Terug
Bovenaan Onderaan