motor stottert boven de 3000 rpm

RiderOn2Wheels

Die hard MF'er
3 jul 2009
625
507
West-Friesland
ik wil een GS650 Katana opknappen, maar heb een probleem. starten doet ie prima en als ik stil sta en gas geef ook, maar zodra ik ga rijden, dan wil ie niet boven de 3000 rpm. motor begint dan hevig te stotteren als ik meer gas geef en harder dan 40 km/u lukt niet.

ik heb de carbs al schoongemaakt, maar die zagen er heel mooi en schoon uit. sproeiers zijn open. alleen 1 van de inlaatrubbers was half losgeraakt van de voet, dus die heb ik goed schoongemaakt en dichtgekit om te kijken of het dan beter zou zijn, maar helaas.

iemand een idee wat of het kan zijn, want wat ik zo vreemd vind is dat ie stattionair mooi op 4 cylinders loopt en ook in stilstand goed op het gas reageert. ik ben geen echt techneut, maar wel leergierig ;-)

toch iets van valse lucht? o ja, verder werkt alles prima, dus ik denk niet dat het een elektrisch probleem is.

bij voorbaat dank.
 
als er geen valselucht is bij de aansluit rubbers dan kan er een membraam van de vacuum carburateur,s lek zijn [ maar denk dat je carburateur,s smerig zijn kijk of er ik noem het lijm aan de naalden zit komt door opgedroogde benzine .
 
hey, die membramen heb ik nog niet gecheckt. das een goeie tip. ga ik gelijk morgen weer eens de carbs demonteren. mocht dat het ook niet zijn, dan dus de ontsteking, al start ie wel heel goed en loopt mooi rond stationair.

bedankt voor de reacties.
 
Terug
Bovenaan Onderaan