Hey mensen,
voor mijn woon/werk verkeer (ongeveer 12 kilometer heen en 12 terug) heb ik sinds enige tijd een Kawasaki GPX600 Ninja uit 1989.
Heerlijk ding en ik moet zeggen ik ben er hartstikke blij mee.
Ware het niet dat hij een paar weken geleden begon hij te stotteren en te haperen. Op weg naar huis wilde hij in lage toeren afslaan en alleen hoge toeren (over de 5.000) liet het beestje zich nog berijden. Thuis de motor nagekeken en niks kunnen vinden wat abnormaal leek.
Ik heb er niet zoveel verstand van en heb de leidingen (vacuüm en benzine) gecontroleerd alsmede ook gekeken of het vacuümsysteem goed werkt. Ondertussen de bougies vervangen. Luchtfilter wilde ik openhalen maar daar is niet bij te komen. Ik geloof ook niet dat dat het is. Ehh wat heb ik nog meer gedaan.. Ik heb de bougiekabels nagekeken en alle kabels onder de tank ingespoten met contactspray.
Wat wel het vermelden waard is is dat de motor als hij koud is perfect loopt (en start), maar de problemen beginnen als hij warm is. De bougies die ik een week geleden vervangen heb hadden het probleem dacht ik opgelost want daarna liep hij als een trein. Nu een paar dagen en (goede) regenbuitjes verder begint het weer. Iets anders als voorheen, maar het lijkt toch wel een soortgelijk probleem te zijn. Hij stottert weer in de lage toerentallen, maar minder heftig als voorheen. Je moet goed gas geven met optrekken anders slaat hij af.
De motor komt ook niet boven de 7.000 toeren p.m uit want ook dan stottert hij. Dat doet hij al heel erg lang en dat heeft mij nooit gehinderd omdat ik daar praktisch nooit in de buurt kom.
Ik wil met deze motor niet naar de motorzaak. Ten eerste omdat de reparatiekosten met een beetje pech hoger zijn als de motor waard is. Ten tweede heb ik het geld voor een reparatie van een paar honderd Euro ook niet liggen.
Ik hoop dat jullie mij misschien nog wat tips kunnen geven waar ik nog kan zoeken of wat ik nog kan doen.
Benzine + benzinekraan + benzinefilter (die ik overigens niet kan vinden) zouden een bron van het probleem kunnen zijn, maar toch denk ik aan iets anders. Vraag me alleen niet wat.
Het zou ook vocht kunnen zijn, maar dan zou hij volgens mij altijd moeten stotteren.
Hebben jullie misschien een idee?
Alvast bedankt.
voor mijn woon/werk verkeer (ongeveer 12 kilometer heen en 12 terug) heb ik sinds enige tijd een Kawasaki GPX600 Ninja uit 1989.
Heerlijk ding en ik moet zeggen ik ben er hartstikke blij mee.
Ware het niet dat hij een paar weken geleden begon hij te stotteren en te haperen. Op weg naar huis wilde hij in lage toeren afslaan en alleen hoge toeren (over de 5.000) liet het beestje zich nog berijden. Thuis de motor nagekeken en niks kunnen vinden wat abnormaal leek.
Ik heb er niet zoveel verstand van en heb de leidingen (vacuüm en benzine) gecontroleerd alsmede ook gekeken of het vacuümsysteem goed werkt. Ondertussen de bougies vervangen. Luchtfilter wilde ik openhalen maar daar is niet bij te komen. Ik geloof ook niet dat dat het is. Ehh wat heb ik nog meer gedaan.. Ik heb de bougiekabels nagekeken en alle kabels onder de tank ingespoten met contactspray.
Wat wel het vermelden waard is is dat de motor als hij koud is perfect loopt (en start), maar de problemen beginnen als hij warm is. De bougies die ik een week geleden vervangen heb hadden het probleem dacht ik opgelost want daarna liep hij als een trein. Nu een paar dagen en (goede) regenbuitjes verder begint het weer. Iets anders als voorheen, maar het lijkt toch wel een soortgelijk probleem te zijn. Hij stottert weer in de lage toerentallen, maar minder heftig als voorheen. Je moet goed gas geven met optrekken anders slaat hij af.
De motor komt ook niet boven de 7.000 toeren p.m uit want ook dan stottert hij. Dat doet hij al heel erg lang en dat heeft mij nooit gehinderd omdat ik daar praktisch nooit in de buurt kom.
Ik wil met deze motor niet naar de motorzaak. Ten eerste omdat de reparatiekosten met een beetje pech hoger zijn als de motor waard is. Ten tweede heb ik het geld voor een reparatie van een paar honderd Euro ook niet liggen.
Ik hoop dat jullie mij misschien nog wat tips kunnen geven waar ik nog kan zoeken of wat ik nog kan doen.
Benzine + benzinekraan + benzinefilter (die ik overigens niet kan vinden) zouden een bron van het probleem kunnen zijn, maar toch denk ik aan iets anders. Vraag me alleen niet wat.
Het zou ook vocht kunnen zijn, maar dan zou hij volgens mij altijd moeten stotteren.
Hebben jullie misschien een idee?
Alvast bedankt.