Motor stottert / houdt in na goede start (GSXR 600, 2000)

Marien_90

Die hard MF'er
8 okt 2007
340
23
Goedemorgen,

Vanmorgen reed ik weg onderweg naar werk, er was niets vreemds, de motor startte in 1x en liep gewoon vloeiend stationair.
Ik reed laagtoerig de wijk uit en moest toen even een minuutje stil staan, choke was er inmiddels af.
Daarna de doorgaande weg op, ik draaide aan het gas en hij begint opeens heel erg in te houden en stotterend te lopen. Het klinkt een beetje als een motorscooter.
Ik kan nog wel gewoon 50 rijden, maar de gasreactie is belabberd, hij pakt heel traag op. Ook stationair loopt hij zo.
Af en toe schiet ie opeens weer in de goede modus, dan trekt hij voor een halve seconde opeens vloeiend door en is er weer power beschikbaar, maar daarna valt ie gelijk weer terug.
Bij de uitlaat stinkt het erg naar benzine.

Na een paar rondjes door de wijk heb ik 'm maar weer uitgezet, ik durf het niet aan om op de snelweg stil te komen staan.
Daarna nog even gestart, hij start prima, zoals vanouds, maar loopt nog steeds stotterend, zie video (hopelijk is het te horen?)


Mijn eerste idee is brandstof toevoer, filter, vuiltje in carbs oid? Maar dat de uitlaat/demper naar benzine stinkt klinkt als meer een electra/verbrandings probleem?
Kan zoiets tijden het rijden opeens voorkomen?
Het is een Suzuki GSXR 600 SRAD uit 2000, 77000 km op de teller, luchtfilter bougies heb ik vervangen op 64000 km (oktober 2016 dus 2.5jr oud inmiddels).

Ga vanavond sleutelen, iemand een idee waar het beste mee te beginnen?
Alvast dank!
 
Bedankt voor de tip!
Het zijn blijkbaar kapotte bobines, 2 van de 4 zijn niet helemaal lekker.

Massa bedrading nagelopen en schoongemaakt, heeft geen effect. Bobinebedrading nagelopen en alles eromheen, zat ook allemaal goed. Aan de bedrading trekken/rommelen met lopende motor heeft ook geen merkbaar effect dus dat zit blijkbaar goed.
Wel viel het me op dat niet alle cylinders even lekker liepen, uitlaatpijpen van maar 2 van de 4 cylinders werden goed warm .
Toen de bobines verwisseld van de warme naar de koude cylinders en andersom, en hierdoor worden de koude wel opeens warm dus het ligt blijkbaar daar aan.

Gelijk alle 4 maar vervangen?
 
Oke heb alle bobines vervangen, hielp al aardig goed, loopt beter, maar alsnog op 3 cylinders. Bougies vervangen, verhelpt dit ook niet, nog steeds op 3 cylinders.
Wat zou het dan kunnen zijn?

Zo zagen de oude bougies eruit,de tweede van links had blijkbaar problemen. Met nieuwe bobines/bougies doet weer diezelfde cylinder niet mee
15519715430205799568101581133179.jpg
 
Ja,die is goed.
Heel vreemd, nu doet ie het opeens weer goed op 4 pitten.
Heb wat gerommeld aan de benzine toevoerslang naar de carbs,wat klepjes van de betreffende carb losgehaald, bekeken, weer erop gedaan, nog wat aan slangetjes gezete , en alles werkt weer..
Nou ja, hopen dat t zo blijft dan
 
Terug
Bovenaan Onderaan