Motor stuk, niet te geloven dit

Chevy454

MF veteraan
6 jul 2002
2.814
1
België
Gisterenochtend om 08.30 de motor nagekeken en met mijn oom vertrokken richting de Ardennen. Helaas kwam ik niet verder dan de baraque frituur want ik had een ratel in mijn motorblok :( Van 12.30 tot 17.50 gewacht totdat mijn oom terug was met de wagen om de motor terug naar huis te brengen. Gisterenavond deels de motor gestript en vandaag het blok open gegooid. Wat is dit toch een verschrikking. 2 jaar geleden had ik dat ding gereviseerd en had motoport Echt mijn cilinder gehoond naar overmaat. Ik vond het al iets te groot maar ik nam aan (deze fout maak ik nooit meer :( ) dat het wel goed was. Nou hier is een foto.

piston_cilinder.jpg


En wat filmpjes
http://users.skynet.be/chevy454//motor/KLR650/pics/BigEnd/piston_cilinder.avi (Klapperen zuiger)
http://users.skynet.be/chevy454//motor/KLR650/pics/BigEnd/conrod.avi (Big end lager (laag volume))

Momenteel is de schade:
big end lager kapot (minimaal 1mm speling)
zuigerhemd bekrast
Cilinder te groot en krassen

zometeen ga ik de rest van het blok opengooien en kijken welke onderdelen ik moet bestellen bij Paul Ritzen wanneer hij terug open is ;(
 
Laatst bewerkt:
Zonde joh, had je al veel kilometers gereden sinds die revisie van twee jaar geleden?
 
Weet je zeker dat dit geen foto van een koffiefilter (bovenaanzicht) is?
 
Zonde joh, had je al veel kilometers gereden sinds die revisie van twee jaar geleden?

17 000km denk ik, moet ik kijken op de teller :) Veel te weinig in iedergeval :(
:X

Motoport...

Suc6 met repareren.. ;(

Inderdaad :( Maar ach, komt allemaal goed. Ik was nog niet zo bekend met motorrijden toen en motoport gaf een goede indruk. Nu ga ik naar Paul Ritzen en daar blijf ik :) Maar vanavond ligt het blok uit elkaar en vermoed dat die minimaal 4 weken niet meer zal rijden. Geen nood, heb genoeg andere fietsen tot mijn beschikking staan, kan altijd rijden :]

Binnenkort maken we de fiets van mijn oom, ook KLR650 open welke we ook bij motoport hadden laten uithonen anders staat hij volgende keer vast in de Ardennen :(
 
Ach, vrijdag een leuke fiets erbij om op te rijden. Niet zó erg toch. Buiten het feit dat Motoport je nu nog eens extra in de kosten gejaagd heeft.
 
Balen joh ! Nu dus een andere zuiger in je XT350 stoppen en daar maar op rijden ? Hoop dat deze ellende mij de komende 40.000km bespaard blijft.

Hoeveel staat er nu in totaal op de klok ?
 
Ach, vrijdag een leuke fiets erbij om op te rijden.

Keuze zat ja :P

Balen joh ! Nu dus een andere zuiger in je XT350 stoppen en daar maar op rijden ? Hoop dat deze ellende mij de komende 40.000km bespaard blijft.

Hoeveel staat er nu in totaal op de klok ?

Je bent zeker gek :P Die KLR650 moet in orde gebracht worden. Ik kan momenteel wel rijden op een andere fiets. Heb nog een KLR600 welke in gereden moet worden :) En misschien binnenkort nog een ZX-10 bouwpakketje en een mogelijke revisie voor een Z1000 van een vriend, heb wel genoeg motor dingen voor handen ;)

Kan je niet even waarschuwen voor dit soort onsmakelijk plaatjes :? :+

Dit is dus zwaar K :( T. Veel succes met herstel van je motor.

Onsmakelijk is het zeker :(
Maar het internet is toch een geweldig medium. Ik zag net dat JE een 102mm zuiger heeft voor mijn motor 8-) Eens kijken of het wat is en of het nog wel gaat met deze cilinderbus. Anders een andere cilinderbus en de standaard 100mm zuiger :)
 
Nu ben ik een behoorlijke NoOb hoe een motor er van binnen uit zou moeten zien. Maar die putten erin, zijn die nu van de kleppen? Of eigenlijk, hoe hoort een "mooie" cilinder er uit te zien? Ook zo bruin?
 
Kuuuuuuut

Das echt niet leuk zeg. Nu toch maar wat meer testritjes maken op de vmax van je oom? ;)
 
Dat muziekje op de achtergrond van dat "klapperende zuiger" filmpje is véél te vrolijk.. :X

Maar wat een ellende allemaal.. ;(
Dat moet je vast wel goed gehoord hebben dat big-end-lager.
Of hoor je zoiets alleen als 'ie warm is. :?

Sterkte!
 
Das echt niet leuk zeg. Nu toch maar wat meer testritjes maken op de vmax van je oom? ;)

Of de ZX-10 :P
Zal wel de Vmax worden :)

Is er twee jaar geleden ook een overmaat zuiger ingegaan?

Eerste overmaat, nu past er zelfs een 102mm zuiger niet meer in B|
Zal dus nieuwe cilinderbus worden :(

Maar wat een ellende allemaal.. ;(
Dat moet je vast wel goed gehoord hebben dat big-end-lager.
Of hoor je zoiets alleen als 'ie warm is. :?

Sterkte!

Ellende is het zeker maar dat komt allemaal goed. Dat van die big end lager merk je als hij niet soepel loopt (meer trillingen dan normaal) en ook een flink geratel. [me]Chevy454 was tegen 140km/h aan het scheuren totdat ik stil stond aan een stoplicht toen het geratel duidelijk werd.[/me]
 
heb dat ook gehad zuiger veer gebroken 2 kleppen krom

maar nu is hij gereviseerd en gaat weer als de brandweer

heb 4 nieuwe zuigers gehad en een cilinderblok van een lopende motor

en nu doet hij het weer toppie

het gaat om een gsxr 750

veel succes er mee :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan