Motor stuurt zwaar

Z1m0wns

Die hard MF'er
22 aug 2013
579
0
ALKMAAR
Hallo,
Ik rijd nu een jaar een Kawasaki er6 en als de motor stil staat stuurt hij erg zwaar. Om deze reden zijn de balhoofdlagers al vervangen, de voorband is rond de 6.000km oud en de bandenspanning is goed..
Rarara wie heeft een suggestie wat het zou kunnen zijn.

Gr Sam
 
Ik denk dat er iets mis is met de stuuruitslag. Wanneer je stilstaat draai je immers het stuur veel verder dan wanneer je rijdt, dan is de stuurverdraaiing minimaal. Waarschijnlijk wordt jouw stuuruitslag ergens door begrensd, b.v. door verkeerd geleide kabels of kabelboom of weet ik veel wat. Kijk daar eens naar.
 
Ik heb het echt over het zwaar sturen als hij stil staat. Dus gewoon van links naar rechts. Veerring en wiellagers heb ik daarom ook niet naar gekeken.

Heb ervaring met meerdere motoren bijv honda hornet / gs 500 /ktm 690sm / kawasaki kle / zzr600 niet allemaal vergelijkbare motoren maar allemaal sturen ze een stuk lichter. Mijn vriendin heeft op ook op een er6 gereden en die zei dat die van haar toen een stuk soepeler stuurde.

Stuuruitslag word inderdaad iets beperkt door de vele kabels en leidingen, echter wanneer ik het voorwiel van de grond lift stuurt hij zoals het zou moeten.
Alvast bedankt voor de suggesties!
 
Ik heb het echt over het zwaar sturen als hij stil staat. Dus gewoon van links naar rechts. Veerring en wiellagers heb ik daarom ook niet naar gekeken.

Heb ervaring met meerdere motoren bijv honda hornet / gs 500 /ktm 690sm / kawasaki kle / zzr600 niet allemaal vergelijkbare motoren maar allemaal sturen ze een stuk lichter. Mijn vriendin heeft op ook op een er6 gereden en die zei dat die van haar toen een stuk soepeler stuurde.

Stuuruitslag word inderdaad iets beperkt door de vele kabels en leidingen, echter wanneer ik het voorwiel van de grond lift stuurt hij zoals het zou moeten.
Alvast bedankt voor de suggesties!


Waarschijnlijk heb je erg goeie plakbanden...
 
Ik heb het echt over het zwaar sturen als hij stil staat.


echter wanneer ik het voorwiel van de grond lift stuurt hij zoals het zou moeten.

Dan is er dus niets anders mogelijk dat je band teveel grip heeft.


Alle andere dingen die logisch zouden zijn heb je tenslotte al van de hand gewezen.
Beginnen bij het begin. Balhoofdlagers en de afstelling daarvan.
 
Misschien toch die lijm eens van mijn band afhalen.. Raar dat er geen andere verklaring voor kan zijn.. Zal idd nog eens naar mijn bandenspanning kijken. Tijdens het rijden loopt het stuur wel vrij. Ik kan mijn handen los gooien van het stuur en dan alsnog met het stuur wiebelen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan