motor takel te leen gevraagd

biglift

MF veteraan
20 jul 2004
3.344
40
eindhoven
Hallo ik heb een motor blok omwissel klusje en zoek hiervoor een motortakel liefst met evenaar te leen in de regio Eindhoven.

ik heb een oude Kawasaki 440 lLTD recentelijk opgeknapt en daarvan is het motorblok helaas overleden door een erg heftige krukas onbalans. Ik heb een sloop ltd op de kop getikt met goed blok en dat blok ben ik aan het opknappen ( optisch ) en dat gaat dan in mijn gerestaureerde 440 ltd.
Aangezien ik niet in staat ben om dat ca 50 kilo wegende blok zonder krassen te maken op het vers gepoedercoate frame erin te tillen ( is een lastig manoeuvreer werkje ) en mijn rug en gezondheid is me te lief.
Eerder heeft martel me al eens geholpen met dit klusje en het bleek met 2 personen al een hele krachttoer om het weer op zijn plaats te krijgen.


Kortom zoek ik een motorblok takel te leen

tegenprestatie :
bak bier of iets dergelijks.
kan er ook als tegen prestatie het gebruik van een ultrasoon reiniger tegenover zetten.
of reparatie / hulp bij computer problemen.
En anders tegen een redelijke vergoeding.

tijd dat ik de takel nodig heb >> weekend << en als het meezit maar een paar uurtjes

819083538.jpg
 
Je kunt inderdaad het blok in het frame hangen, mar heb je het al eens andersom gedaan?? Oftewel het frame om het blok hangen.

Ik lees omdat je het frame vers is gecoat, dat hij nog vrij is van andere delen. Ik bouw meestal het frame in dat soort situaties om het blok.
 
Die heb ik, en die mag je zo komen lenen hoor..
Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat dit makkelijker gaat :N , misschien de hele reut in je bestelbusje en dat we 'm op een zaterdag er samen even in tillen :?
 
Die heb ik, en die mag je zo komen lenen hoor..
Maar eerlijk gezegd denk ik niet dat dit makkelijker gaat :N , misschien de hele reut in je bestelbusje en dat we 'm op een zaterdag er samen even in tillen :?


bij die 440 gaat het zo wie zo erg lastig
maar zonder takel gaat het helemaal niet
( zonder door mn rug te gaan )

Jammer genoeg past die 440 niet in mijn peugeot partner.
ik denk die takel wel dusssss ( slijm slijm bambi ogen )

geef er zelf niks om dat ik er wat langer over doe om dat blok dr in te krijgen.

uit het sloop frame heb ik hem er uit weten te tillen maar daar hoefde ik niet naar het frame te kijken.
je moet een hele vreemde kantel beweging maken om hem er in te krijgen.
 
Je kunt inderdaad het blok in het frame hangen, mar heb je het al eens andersom gedaan?? Oftewel het frame om het blok hangen.

Ik lees omdat je het frame vers is gecoat, dat hij nog vrij is van andere delen. Ik bouw meestal het frame in dat soort situaties om het blok.

jouw manier zou idd kunnen als het frame nog leeg was maar ik heb de pech dat ik na het bouwen er achter kwam dat het blok een interne schade had en daardoor de hele motor bij 90 km/h zo hard trilde dat alles kapot stond te rammelen.
Kortom alles zit nu op en aan de motor.

Er zit in dit blok een balans as aangedreven door een ketting.
vermoedelijk is of de ketting defect / tandjes versprongen. Of de krukas heeft een optater gehad. Ik vermoed het laatste gezien de schade die de originele dynamo deksel had.

Aangezien een ruil blok erg goedkoop ge rit(z)e(l)(n)(d) werd in weert :}
en het blok in de sloopmotor zich prima hield op de terugreis vanuit weert naar Eindhoven, weet ik zeker dat ik nu een goed blokje heb met slechts 41000 km +/- op de klok.
oude defecte blok had eenzelfde afstand gedaan maar dan in mijlen.
 
Zo'n takel heb ik voor je en die mag je lenen. Is wel in Zeeland..
Uit ervaring weet ik trouwens dat de hierboven genoemde methode met een krik een goede manier is om een blok in een frame te krijgen. Mag je ook lenen.
Je kunt ook even kijken op www.suur.nl. Daar vind je beide tegen betaalbare prijzen.
Voor een bak bier plus de kosten van heen en weer rijden heb je al bijna een nieuwe thuis bezorgd.
 
Zo'n takel heb ik voor je en die mag je lenen. Is wel in Zeeland..
Uit ervaring weet ik trouwens dat de hierboven genoemde methode met een krik een goede manier is om een blok in een frame te krijgen. Mag je ook lenen.
Je kunt ook even kijken op www.suur.nl. Daar vind je beide tegen betaalbare prijzen.
Voor een bak bier plus de kosten van heen en weer rijden heb je al bijna een nieuwe thuis bezorgd.


die link gaat over postduiven .... :? :? :? :?
 
Ik weet het idd nog, wat een gedoe wat dat.

Zelfde lift als die bij Soer gebruikt. Het klinkt allemaal eenvoudig, maar het blok moet minitueus gekanteld en gedraaid worden. Met een soort 8-je draai je het op de plek, met zeer weinig ruimte (resultaat was een gecrushde vinger en kras op vers frame :/ )

Ik denk ook dat het laten hangen van het blok meer ruimte geeft, desnoods op de zijkant (kan er ook maar vanaf één kant in).

Dat was toen wel even zweten ja.
 
gaat hem niet worden met zon liftje want het blok moet zoals gezegd een vreemde kantel beweging maken om in het frame te passen.

been there, tried that :Y

Ja klopt ik had hetzelfde probleem met het blok van een shadow. Ik heb ook geen takel maar een goeie fysio ;)

Een 4 in lijn van bijvoorbeeld een Thundercat gaat wel erg makkelijk ermee!
 
Ik heb de takel gebruikt om het blok eruit te halen (VS800). Dat ging best moeilijk en het was dat het niet erg was dat er krasje op het frame kwam, dat moest toch gespoten worden.
Voor het opnieuw monteren heb ik het losse frame over het blok heen gezet, daarna het zaakje opgekrikt en de wielen er weer in.
 
bij die 440 gaat het zo wie zo erg lastig
maar zonder takel gaat het helemaal niet
( zonder door mn rug te gaan )

Jammer genoeg past die 440 niet in mijn peugeot partner.
ik denk die takel wel dusssss ( slijm slijm bambi ogen )

geef er zelf niks om dat ik er wat langer over doe om dat blok dr in te krijgen.

uit het sloop frame heb ik hem er uit weten te tillen maar daar hoefde ik niet naar het frame te kijken.
je moet een hele vreemde kantel beweging maken om hem er in te krijgen.

Je hoeft niet te slijmen hoor :P takel en koffie staan klaar!
 
Laatst bewerkt:
Wat lees ik nu :?
Volgens mij heb je nog een andere motor staan die hoognodig klaar moet komen en waar vele mensen al wat aan bijgedragen hebben O-)


ja klopt >> ik gooi even een grote baksteen in de richting van Tilburg , naar een modje want daar ligt een berg spul :( en ik heb ook al eens opgeroepen tot vergadering en toen kwam er nul reactie van de betrokkenen :(
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan