motor te leen /koop /huur gevraagd

stampertje_ms

Rookie
1 aug 2004
1
0
utrecht
Heej MFers

Ik ben nieuw op MF.nl
Ik heb net mijn motorrijbewijs gehaald.(al heb ik wel al een paar jaar ervaring op een cbr 1000)
Ik heb me nu dus gelijk aangemeld bij MF op aanraden van een goede vriend.
Dus er is weer een motor freak bij.
Maar ik heb een probleem ik heb nog geen motor!
En aangezien ik over 2 weken op vakantie ga naar italie.
Heb ik een vraag aan jullie:
Is er mischien iemand die mij kan helpen aan een motor voor weinig,
het rijbewijs was al duur genoeg.
Anders moet ik achterop de cbr 1000.
:]
Michael
 
Laatst bewerkt:
Doet Remakil niet iets aan motor uitleen of zo? :+

Maar serieus, als je niet te hoge eisen stelt is op marktplaats genoeg te vinden...
 
Ik heb nog een RF600R tekoop staan. Heeft wel dik 100pk weet niet of je dat teveel vindt voor een beginner.Boss eindemper. Je kan er heerlijk mee sturen. Op deze bike heb ik mijn eerste bijna knietje leren maken.... :) Volgende zomer beter.
Hij is uit 1995 en heeft rondt de 24000km staan. Heeft alleen een klein beetje schaden aan de zijkant. van de vorigen eigenaar. Heb deze gekocht om dat ik in het begin van het jaar een snellen goedkopen motor nodig had. Net als jij misschien. Nu ik een beetje heb gespaard heb ik een R1 gekocht dus heb ik een motor teveel.
vraagprijs is 2600 je mag een meenemen voor 2400..
full
 
Er zijn toch genoeg motor van een eurotje of 500 a 1000 te vinden op marktplaats.nl???
:^

En, hoe was je anders naar Italië gegaan :?

Op www.motor.pagina.nl staan verhuurbedrijven.
Kijk daar eens...

Of het verstandig is om, met een vers RBW...nieuwe onbekende fiets....en zeer weinig ervaring, naar Italië te gaan rijden kan nog wel een discussie gevoerd worden :P
Ik zeg doe het niet :X
 
Ben zelf nog nooit in Italië geweest, maar van horen zeggen rijden ze daar als gekken. Dus ik moet het eens zijn met LCB. Het lijkt mij niet verstandig om zonder enige ervaring naar Italie te rijden.

Wellicht dat het wel kan als je ruime ervaring met autorijden hebt. Maar bedenk idd dat je op een vreemde motor zit.

Als je besluit wel te gaan: veel plezierige en vooral veilige kilometers toegewenst.
 
Ik heb mijn trans alp te koop staan voor 1.7500. Voor dat geld zit er dan wel een topkoffer van 45 liter bij en een tanktas.
Het beestje heeft 65.000 o pde teller staan.
Voor meer info moet je me maar even mailen. Bammbamm74@planet.nl

Groet rutger
 
Ik heb mijn trans alp te koop staan voor 1.7500. Voor dat geld zit er dan wel een topkoffer van 45 liter bij en een tanktas.
Het beestje heeft 65.000 o pde teller staan.
Voor meer info moet je me maar even mailen. Bammbamm74@planet.nl

Groet rutger
beste prijs, 17500. ;)

maar TS, kijk ff op marktplaats of misschien hier in gezocht. Kijk wel uit op zo'n lang eind. prettige vakantie
 
Ha Stampertje, gefelicteerd met je roze papiertje, welkom op het MoFo.

1)Motor lenen?? Zou leuk zijn maar vind eens iemand die z'n moto 2 weken uitleent aan iemand die net z'n rijbewijs heeft en naar Italie op vakantie gaat!!!

2) Huren? Zal ook behoorlijk prijzig zijn.

3) Kopen voor weinig dus.. Hoeveel wil je uitgeven? Die rf600 lijkt me ideaal, redelijk comfortabel, redelijk sportief, niet te duur maar hoe zit het met banden, ketting, beurt etc.??

Anyway suc7, en vast fijne vakantie! Kun je meteen veel ervaring opdoen.

J-Lo (ex-rf600r) 8-)
 
RF 600 heb ik zelf ook gereden. Geen echte beginnersmotor zou ik zeggen. Hij is niet zo vergeeflijk als bijv. een Honda. Dus zonder ervaring naar Italie op een RF en dan waarschijnlijk ook nog de bergen in...... :?

Aan de andere kant. Kun je straks wel stoere verhalen vertellen en al je schuifschades laten zien (if not worse). :+

Denk na, anders sta je straks in de statistieken. Leer eerst rijden op beginnersmotor. :]

Greetz, Mark
 
Och, ik ben ook begonnen op een RF600, en hij is me juist heel erg meegevallen. Heerlijk rustige toermotor die ook best wel wat kracht heeft als je dat zelf wilt.

Maar ik zou zowieso evenw achten met de bergen in gaan en eerst wat tijervaring op doen, afhankelijk van met welke motor je begint...
 
je kan beter effe geld lenen en een motor kopen op voorwaarde dat de eigenaar de motor weer terug koopt als je er weer mee na je vakantie mee terug komt en bij hem aanbelt,dan kost bij schadevrijrijden deze grap misschien 250euro })
 
wat zien ik in mijn tuintje :? ,ja het is waar een 81 gsx750 met nieuwe accu en goede achterband en net zadel goed ketting en tandwielen :9 ,met weinig werk eraan(remzuigertjes knellen een beetje maar zit beweging in en een uitlaatpoorttapeindje vernieuwen).
er zit een 4 in twee met balanspijp uitlaat van Busso op om het max vermogen van 79pk eruit te halen(top 200+)
deze apparte gsx met een tandwiel op de krukas om de koppeling aan te drijven ipv een ketting en boutje/moertje klepstel systeem is goedkoop zelf te onderhouden.
mijn vaste 8-) prijs voor dit snelle ding als de remmen weer gelost zijn is 500euri
is goedkoop te verzekeren als oldtymer :)
full
 
je mag hem dus ook van mij kopen met terugkoop garantie bij schadevrij rijden :}
het zal mijn motor goed doen even "uitgelaten" te worden over de grens :)
 
@catchdude:<quote>Heerlijk rustige toermotor die ook best wel wat kracht heeft als je dat zelf wilt.</quote>

"Als je dat wilt" is precies wat ik bedoel. Maar als je wilt leren rijden neem je een motor waarmee je na verloop van tijd kunt spelen. Dus je loopt tegen de grenzen van de motor aan. Je voelt precies wat er onder je kont gebeurt en hoe hierop te reageren als je te ver gaat. Wil je tever gaan met een RF dan praten we al over zulke hoge bochtsnelheden dat de tijd om te reageren ultrakort is. Met een grote kans dat je juist het verkeerde doet. Dus een lichte gooi en smijtfiets waarmee je de juiste techniek in kunt laten slijten en een missertje niet fataal hoeft te zijn. :]

Greetz, Mark
 
heb nog een 82er magna v45 (750cc) staan, mag je voor 650 euro overnemen..
technisch gewoon in goede staat, maar heeft een flinke poetsbeurt nodig..
zgan banden....

Bijlage: magna.jpg
 
Laatst bewerkt:
Of het verstandig is om, met een vers RBW...nieuwe onbekende fiets....en zeer weinig ervaring, naar Italië te gaan rijden kan nog wel een discussie gevoerd worden :P
Ik zeg doe het niet :X
:^
 
maak je niet sappel erover,met een appel en een ei en weinig centen te makken zal ie achterop moeten en als ie erg braaf is zelf even mogen sturen met de hete adem van de eigenaar in zijn nek :+
 
Terug
Bovenaan Onderaan