Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Ooh sorry, had jouw berichtje gemist.Wat zeg je??
Meestal ben ik ZEER tegen overmatig uitlaatgeluid.
Voor mensen in natuurgebieden of langs een dijk moet het een ramp zijn, al die open uitlaten die voorbijkomen.
Maar in geval van verkeersveiligheid voor motorrijders kan geluid wel een goede bijdrage leveren.
Vorige week kwam ik in een file verzeild en dan wordt 't filteren tussen de rijen auto's door.
Ik ben toen netjes achteraan in de rij gaan staan van de auto's. Kwestie van niet lang wachten tot er een brulpijp voorbij komt.
Daar ga ik dan 50m achter hangen. Mijn voorganger maakt veel herrie, dat verkleint de kans dat er plots toch een auto-deur open zwaait, (dat heb ik nl al wel eens gehad/ ging gelukkig net goed) of dat een auto denkt veel te gaan winnen door van rijbaan te moeten wisselen. Mijn voorganger opent de doorgang en ik ga dan in zijn kielzog mee. Klapt ie toch ergens op dan heb ik genoeg tijd om te remmen.
Vorige week ging dat mij echter te snel, zodat ik bijna was afgehaakt.
Als er ergens toch een deur openzwaait, dan klap je er, vrijwel zeker, vol bovenop! Ja, als volger zit je relatief veilig, maar toch ging 't mij net te snel!
De file stond stil en wij reden 40-50 er tussendoor................
Uiteindelijk reed een BMW ervoor die met de zijkoffers gedwongen was rustig te doen. Dat paste mij beter!
Helemaal vooraan stonden wel 20 motoren die alle werden tegengehouden door de politie omdat er een beste plas olie op de weg lag.
De brandweer was druk met spuiten. Wij waren mss wel 10km file, al filterend, voorbij gereden.
Met dank aan de HERRIE-pijp!
Heel erg veel kan ik je vertellen,ik heb er bij gestaan toen er 1 lande en een doorstart maakte,het geluid is oorverdovend.Hoeveel db produceert een F16?
Die is meestal al voorbij, voordat je door de knieën knikt
En dat spul stop je in je oren, tja......Ooh sorry, had jouw berichtje gemist.
Tussen 18:00 en 19:00 masturbeer ik altijd
Als ik mijn vermeende grap moet uitleggen, dan is het niet meer leuk voor de mensen die hem wel snappenEn dat spul stop je in je oren, tja......
Van trekken word je doof bedoel je.....Als ik mijn vermeende grap moet uitleggen, dan is het niet meer leuk voor de mensen die hem wel snappen
Als je opgemerkt wil worden in het verkeer. Moet je gezien worden. Dat betekent o.a verlichting en plaats op de weg.
Daarbij moet je er van uitgaan dat idereen er op uit is om je omver te rijden. Jij moet dus ver vooruitkijken en anticiperen.
Als ambulance verpleegkundige zie ik dagelijks dat we niet worden opgemerkt. De chauffeur rijdt, bij spoedritten, ook niet in 1 lijn maar beweegt zich op zo'n manier dat hij in de spiegels van de voorganger verschijnt.beetje links. Beetje rechts. Op geluid wordt niet zo maar vertrouwd. Alleen van dichtbij helpt het geluid (sirenes) wel degelijk.
Zo rijdt ik ook op de motor. Niet in 1 lijn, maar dynamisch de hele rijstrook gebruiken.
Extra volume toevoegen aan je motor, maakt het niet veiliger. Natuurlijk zijn er verhalen van mensen die een (1) keer hun "leven hebben te danken" aan loud pipes. Maar meestal levert het alleen maar irritatie op en de winst is dus minimaal.
Van trekken word je doof bedoel je.....
Ook een vriend van mij heeft zijn leven te danken aan het niet dragen van een gordel.Ik heb mijn leven te danken aan het niet dragen van een gordel. En dat ik een hekel aan gordels heb, heeft daar niets mee te maken........
Zelf ben ik ook een keer filterend tussen de auto's gereden toen er plots ineens een deur werd open gegooid.Zonder herrie pijp ook wel vaker gedaan, wij leven ook nog. Wij zetten vaak de alarmlichten aan. Werkt prima.
Jawel hoor. Mijn BMW uit 1984 heeft alarmlichten.Zelf ben ik ook een keer filterend tussen de auto's gereden toen er plots ineens een deur werd open gegooid.
Scheelde niet veel of ik was er op de kopse kant tegenaan gereden. Daarom ben ik er altijd heel scherp op als ik tussen de auto's door rijd.
Op dat moment heb ik die klap maar net overleefd!
Welke alarmlichten??
Mijn FZ is van 1985. Toen hadden ze daar nog nooit van gehoord
Auto telt niet.Jawel hoor. Mijn BMW uit 1984 heeft alarmlichten.
Neemt niet weg dat je ze in de file officieel niet mag gebruiken.
Dat kan, maar er zijn er meer die hun leven te danken hebben aan het dragen van een gordel, dan andersom.Ook een vriend van mij heeft zijn leven te danken aan het niet dragen van een gordel.
Hij is uit de auto geslingerd, op een paar schrammetjes na fysiek ongedeerd. De andere 3 inzittenden waren op slag dood.
Ik moet toch wel eerlijk zeggen dat ik normaal met een stille TDM (originele uitlaten) naar mijn werk rijd ipv mijn uitermate luide Vmax (open Doma pijpen) en eerlijk gezegd (in tegenspraak met mijn voorgaande amusant bedoelde bijdrage ) merk ik ook geen verschil in het tijdig opmerken van mijn aankomst in de file. Wel is het handig om een agressieve brul in de pijpen te hebben als er weer eens een zwakbegaafde automobilist(e) de middenstrook bezet houd, dan is een "ROAARRR" uit de Doma's meestal genoeg om het dwarsliggende koekblik snel aan de kant te doen gaan.
NB ik ben nog op zoek naar een paar DB Killers voor mijn Doma's.... Iemand een advies?
Samenspel in de file - Motorplatform filerijden is niet gedoogd. Het is bij de wet niet verboden. Dit zijn de opstelde richtlijnen om het netjes te houden.Officieel is file rijden ook alleen maar gedoogd
Ik ging er altijd maar van uit dat ik het in kader van veiligheid zo uitgelegd kreeg dat het bij een waarschuwing zou blijven.
Een auto met 2 wielen ook niet?Auto telt niet.
File rijden mag gewoon.Officieel is file rijden ook alleen maar gedoogd
Ik ging er altijd maar van uit dat ik het in kader van veiligheid zo uitgelegd kreeg dat het bij een waarschuwing zou blijven.
Alle schade vergoed heb ik een paar jaar geleden mee gemaakt (2017).Ieder 50% aansprakelijk heb ik meegemaakt in 1994.
Ik was nog niet zo handig in 1994.Alle schade vergoed heb ik een paar jaar geleden mee gemaakt (2017).