Motor te stil voor in de stad ?

Ik heb ook een redelijk stille motor met standaard uitlaat, afhankelijk hoe je m gebruikt. Als ik op wil vallen dan rev ik wel wat meer.
 
Vind het niet nodig om extra herrie te produceren om zogenaamd veiliger door de stad te rijden,ik ondervind geen problemen om
met een standaard uitlaat door de stad te rijden,gewoon goed opletten en anticiperend rijden in het verkeer,bijkomend
voordeel is dat je zo geen over herrie klagende bewoners krijgt,de herrie scooters hebben ze in de stad ook al een hekel aan,dus zorg dat
motorrijders ook niet als zodanig worden aangezien.
 
Vind het niet nodig om extra herrie te produceren.............
.........de herrie scooters hebben ze in de stad ook al een hekel aan.
Herrie-scooters dat is ook wel een dingetje!
Er komt bij mij ook vaak een herrie-snor-scooter voorbij.
Je hoort 'm 2 straten verder al aankomen. Dat ding loopt nog geen 20km/h. Waarvoor dan al die herrie??
Deze scooter maakt meer herrie dan snelheid. Wel eens aan gedacht om 'm staande te houden of ie niet z'n demper weer terug kan zetten?
Ja, onnodige herrie daar krijg je een hekel aan!

Ik heb zelf ook een 1973-brommertje. Ook erfgoed, maar dan ZONDER herrie. Een 70cc-Vespa Ciao. (beetje aangepast)
Maakt nog niet een kwart van het geluid en loopt makkelijk 3x zo snel! <dat mag eigenlijk ook niet>
 
Laatst bewerkt:
Tis vrij eenvoudig. Wil je herrie maken, pak dan je claxon. Zou je niet continu de claxon ingedrukt willen houden uit sociaal oogpunt, dan zou je eigenlijk ook geen luide uitlaat moeten hebben.

En zoals eerder gezegd, in een moderne auto hoor je het gewoon echt niet als een motor - stil of luid - een paar auto's achter je aan het filteren is in de file. De sirenes van noodvoertuigen worden al luider gemaakt om die reden, en de >100dB van een sirene voor niet-noodsituaties, tjsja ;) da's niet heel chill voor mensen in de omgeving.

Maar om ongelukken te voorkomen, hebben steeds meer auto's een dodehoek-indicator. Die zie je wel eens oplichten als je rustig langs een auto rijdt.

Het is allemaal jammer, ik houd ook van de sonore brom van een hoogtoerige V2, of de ijle gil van een inline 4 met een stiekeme >200km/h op de a7 in de nacht (ik kan sommige lieden versnelling na versnelling horen als ze van Zaandam naar Purmerend vliegen, op de doorgaans nachtelijks uitgestorven a7).

Maar de realiteit is gewoon dat we hier met een ontzettend groot aantal mensen op een erg klein landje wonen.
Prima landje verder, maar komt met z'n (geluids)beperkingen. Heb je ook met festivals enzo, moet je ook vergunningen voor aanvragen als er hinder kan ontstaan voor omwonenden.

Voetgangers en fietsers op een dijkje horen me (sv650s, originele uitlaat) meestal wel aankomen trouwens als ik grofweg 50m verwijderd ben. Zo niet, dan is een korte 'bip!' van de claxon voldoende om hun aandacht te krijgen.
 
Dass wirst du wissen wenn du ein schönes Zettel vom Polizei bekommst.............................. 😜
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan