Het valt me op dat de temperatuurmeter van mijn AfricaTwin met dit weer nauwelijks iets aangeeft. Zelfs na een half uur rijden is er maar net verschil te zien tussen het contactslot aan of uit.
Nu heb ik bij auto's wel een gezien dat ze een gedeelte van de radiateur afplakken om de motor sneller op bedrijfstemperatuur te brengen. Dit kan bij mijn fiets natuurlijk ook. Ik heb 2 radiateurs (links en rechts) en ik zou er een kunnen afplakken.
Kan dit kwaad? Hoe doen jullie dat , of let er niemand op de temperatuur?
Ik durf nl. niet te gassen als mijn temperatuurmeter zegt dat het eigenlijk nog niet kan. Ben ik nog gewend van mijn Alfa33, dat blok help je snel naar de haaien als je veel prestaties verlangt als de motor koud is.
Nu heb ik bij auto's wel een gezien dat ze een gedeelte van de radiateur afplakken om de motor sneller op bedrijfstemperatuur te brengen. Dit kan bij mijn fiets natuurlijk ook. Ik heb 2 radiateurs (links en rechts) en ik zou er een kunnen afplakken.
Kan dit kwaad? Hoe doen jullie dat , of let er niemand op de temperatuur?
Ik durf nl. niet te gassen als mijn temperatuurmeter zegt dat het eigenlijk nog niet kan. Ben ik nog gewend van mijn Alfa33, dat blok help je snel naar de haaien als je veel prestaties verlangt als de motor koud is.