Motor temperatuur kawasaki versys 1000

John-Versys

Rookie
31 mei 2019
4
0
Sinds een paar maande rij ik op een kawasaki versys 1000 uit 2015 en wat mij opvalt is dat de temperatuur van het motor blok onder het rijden varieert van 50 tot 80 graden,
als het koud is zit hij tussen de 50 en 60 graden hoe warmer het word en in de bebouwde kom loop hij soms op nar de 80 graden.
Ik ga er eigenlijk van uit dat de thermostaat in het blok de temperatuur redelijk gelijk houdt.
Mijn vraag is kunnen mede versys rijders vertellen wat hun koelwater temperatuur is en herkennen ze dit?
Vast bedankt groeten John
 
In de zomer loopt dat vaak op tot 90 of meer, en in stad of ritjes aan lage snelheid zit ie vaak tegen de 100 graden. Dan springt de ventilator wel aan. Voor wat men mij verteld heeft is dit normaal. Wel leuk in de zomer als je effe stilstaat aan een rood licht *O*
 
In de zomer loopt dat vaak op tot 90 of meer, en in stad of ritjes aan lage snelheid zit ie vaak tegen de 100 graden. Dan springt de ventilator wel aan. Voor wat men mij verteld heeft is dit normaal. Wel leuk in de zomer als je effe stilstaat aan een rood licht *O*

Klopt het ook dat de temperatuur van jou versys als de buiten temperatuur onder de 10 graden is en je met een snelheid van 80 km/h rijdt niet boven
de 60 graden komt?
 
Ik heb net dezelfde bedenkingen gemaakt aangaande mijn Versys 1000 van 2018.
Volgens mijn dealer is dit volstrekt normaal...
Sindsdien wacht ik tot ik -uit ervaring- weet wanneer de motor goed warm is en ga ik vanaf dan aan het gas lurken, zonder nog echt op de temperatuurmeter te letten...
 
Heb er ook 1 van 2018 , als het echt koud is kwam de temp maar net aan 60gr nu zit ik rond de 68/ 72gr onder het rijden , gaat het wat langzamer door de stad bijv gaat de temp omhoog en bij echt langzaam paar stoplichten achter elkaar bijv gaat de temp verder omhoog en bij 100 slaat de ven aan , is allemaal normaal volgens de dealer
 
Heb er ook 1 van 2018 , als het echt koud is kwam de temp maar net aan 60gr nu zit ik rond de 68/ 72gr onder het rijden , gaat het wat langzamer door de stad bijv gaat de temp omhoog en bij echt langzaam paar stoplichten achter elkaar bijv gaat de temp verder omhoog en bij 100 slaat de ven aan , is allemaal normaal volgens de dealer
Bedankt voor de reactie,s, ik weet dat de motor van een auto het best loopt als hij echt op temperatuur is daarom vind ik het ook zo raar dat de temperatuur van mijn versys in veel gevallen zo laag is vandaar mijn vraag.
Maar ook mijn dealer zij dat dit normaal is.
 
Hi even een korte reactie van mijn ervaringen met de Versys 1000 (2019) in de afgelopen 3.500 km: precies wat je beschrijft: het varieert heel erg. Snelweg 100km/u, cruise in 6, met een ambient temperatuur van 22 graden: 68C, Van de weg af in de bebouwde kom: 92C. Heb samen met zwager (zelfde 2019 Versys) een toer gemaakt naar de Zwitserse Alpen en de motoren reageerden eigenlijk exact identiek. We hebben het heel veel gehad over x-checks tijdens het rijden: 'wat is jouw range/km/u/watertemp/versnelling/max bocht angle' en het scheelde eigenlijk niets. De meters waren het heel erg met elkaar eens. Na 1.750 km verschilde de trip nog geen 1 kilometer. Ik zeg: dat hebben ze toch aardig voor elkaar die Jappen!
 
Ze hebben nog wel meer aardig voor elkaar : ik ben net op mijn vakantiebestemming gearriveerd waar ik gisteren voor het eerst weer met mijn BMW GS reed...
Ik dacht niet dat ik het ooit zou zeggen, maar mijn Versys 1000 (2018) van thuis voelt een stuk solider aan.
 
Een paar jaar geleden was ik al bezig met het maken van een warme vloer (infraroodfilm). Ik besloot ook de tweede kamer te doen, zonder lang na te denken - koos voor dezelfde thermische regelaar. Wat kan ik zeggen? De thermo-regelaar zelf heeft veel verschillende instellingen, u kunt de tijd en dagen van de werking, de temperatuurlimieten, enz. instellen. Het apparaat is van hoge kwaliteit en zeer goed doordacht, dankzij verduurzamingnederland.nl. Bij het aansluiten en afstellen - geen probleem, de regelaar werkt goed. Ik denk dat ik binnenkort dezelfde vloer in de derde kamer ga maken, ik vond deze thermostaat erg mooi.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan