motor temperatuur varieert na warm rijden

hallo allemaal

ik heb een kawa z1000 uit 2003 en de temperatuur blijft variëren na het warm rijden tussen
65 en 100 graden
heb vandaag een nieuwe thermostaat gemonteerd en het euvel is er nog steeds
zou iemand mij kunnen zeggen wat mogelijk de oorzaak kan zijn
Mvgrt Emiel
 
hallo allemaal

ik heb een kawa z1000 uit 2003 en de temperatuur blijft variëren na het warm rijden tussen
65 en 100 graden
heb vandaag een nieuwe thermostaat gemonteerd en het euvel is er nog steeds
zou iemand mij kunnen zeggen wat mogelijk de oorzaak kan zijn
Mvgrt Emiel
Zal ik hem dan maar stellen wanneer varieert hij.
Bij constante snelheid of wanneer je stil staat of wat langzamer gaat rijden of juist weer wat sneller.

Bij de eerste kan er wat mis zijn de rest heeft temaken met dat wind ook koelt plus je koelvloeistof sneller door het systeem gaat als je rijd.
 
Is niets mis mee.
Rijwind komt op de radiator en het koelwater koelt af.
Je staat even stil, en door de warmte van de motor, warmt het koelwater snel op, en stijgt de temperatuur ook.

Je blok heeft gewoon warm, maar het koelwater in je radiator koelt zeer snel af door de nog steeds koude rijwind.

Niets aan de hand.
 
Deze vraag had je ook al in het z1000 z750 topic gezet en ook hier werd al door meerdere gemeld dat het geen kwaad kan. rij je, dan zal de temperatuur dalen, sta je stil voor een verkeerslicht, zal die weer oplopen.

Edit:

Excuus, toevallig iemand met de zelfde vraag, de zelfde type motor en het zelfde bouwjaar die vorige week de zelfde vraag stelde, die ook zijn thermostaat wilde vervangen.
 
Laatst bewerkt:
Deze vraag had je ook al in het z1000 z750 topic gezet en ook hier werd al door meerdere gemeld dat het geen kwaad kan. rij je, dan zal de temperatuur dalen, sta je stil voor een verkeerslicht, zal die weer oplopen.

Edit:

Excuus, toevallig iemand met de zelfde vraag, de zelfde type motor en het zelfde bouwjaar die vorige week de zelfde vraag stelde, die ook zijn thermostaat wilde vervangen.
Dacht ik eerst ook had het alleen even gecheckt van te voren :+ :+
 
Te weinig olie in je blok? Gaat je temperatuur ook raar van doen. Had ik met mijn koekblik. Zat op minimum van de peilstok maar gaf rare temperatuur schommelingen. Liter olie erbij tot mooi iets onder maximum en temperatuur sindsdien weer mooi stabiel, ook met langzaam rijden..
 
Terug
Bovenaan Onderaan