motor ter plaatse draaien

Blackbeest

MF veteraan
27 mei 2016
1.025
366
Antwerpen
heeft er iemand ervaring met de systemen om een motor ter plaatse te draaien? Ik heb binnenkort de sleutel van mijn nieuwe woonst, en hoewel er voldoende plaats, in de werkplaats achter in de tuin, is om de motor binnen te laten slapen lijkt het mij niet heel handig om deze daar 180 graden te draaien. de tuin zelf is ook niet superbreed en deze zou ik graag wat ontzien, dus niet elke avond of morgen daar wat in gaan wroeten om de moto te keren. Voorlopig ziet mij dit ACEBIKES U-Turn Motor Mover er wel redelijk goed uit, ik dacht dat ik ook eens iets had gezien met een lift die in het chassis paste en zo heel de motor opgelift werd, maar dat vind ik precies niet direct terug. Motor is een KTM Superduke 990.
Al dank voor de reactie(s) :)
 
daar zijn heel veel opties voor maar wat ze allemaal gemeen hebben is dat ze werken met kleine wieltjes die om goed te werken een gladde vloer nodig hebben. zo zijn er wielklemmen met wieltjes zodat je makkelijk de voor of achterband kan bewegen en de motor mooi rechtop blijft staan en dus weinig ruimte inneemt. er zijn plateaus voor onder de middenbok (als je die hebt)
 
Ik gebruik deze al jaren tot grote tevredenheid :Y.
HBM Motormover

Die andere die je bedoelt is (denk ik) o.a. de lift van Constands: Constands Lift│Central Stand│ At ConStands
En deze gebruik in inmiddels ook tot tevredenheid :)

was inderdaad zoiets wat ik bedoelde, tuurlijk niet te krijgen voor mijn model |(
zal iets zoals de motormover worden waarschijnlijk, maar dan wel model met grootste wieltjes, naar mijn gedacht was de vloer van de atelier niet compleet zonder barsten of oneffenheden :N
 
heeft er iemand ervaring met de systemen om een motor ter plaatse te draaien?
......, ik dacht dat ik ook eens iets had gezien met een lift die in het chassis paste en zo heel de motor opgelift werd, maar dat vind ik precies niet direct terug. Motor is een KTM Superduke 990.
Al dank voor de reactie(s) :)
Ik denk dat je der ABBA Sky Lift bedoeld waarvan ik de importeur ben.....
En ja, die is er wel voor jouw motor.
ABBA Sky Lift
 
Ik denk dat je der ABBA Sky Lift bedoeld waarvan ik de importeur ben.....
En ja, die is er wel voor jouw motor.
ABBA Sky Lift
HIj wil hem draaien om te keren in een haakse bocht.
Niet over de kop kantelen zodat de olie uit het blok loopt.:?

Overigens snap ik die abba niet want het lijkt een makkelijk ding maar in de praktijk zit die hele constructie in de weg om overal bij te kunnen.
 
was inderdaad zoiets wat ik bedoelde, tuurlijk niet te krijgen voor mijn model |(
zal iets zoals de motormover worden waarschijnlijk, maar dan wel model met grootste wieltjes, naar mijn gedacht was de vloer van de atelier niet compleet zonder barsten of oneffenheden :N
Er zijn meer merken hoor, kan alleen zo niet op de merknamen komen B|.
 
Gewoon oefenen met erin en eruit rijden van de tuin.

Mijn achtertuin zit aan een smalle steeg. Vooruit kom ik er niet in dus doe het via het achterwiel eerst.

Afhankelijk of ik in 1 keer goed uitkom hoef ik maar 1 keer te steken. De tuin uit lukt altijd wel in 1 keer inmiddels. 0 keer steken en het is passen en meten, maar het lukt.
Heb een referentiepunt inmiddels waar de uitlaat moet uitkomen bij de poort en voila.


Toen ik daar net kwam wonen heb ik wel aardig lopen klooien af en toe, maar inmiddels is het appeltje eitje. Goed "aankomen" is goed "uitkomen".

Ik heb ook een motomover gekocht destijds. Eén met grote soft wielen zodat die goed over tegels kan rijden en een hydrologisch systeem die het achterwiel optilt ipv dat je het wiel \ motor op de mover moet rijden. Wat een gekloot zeg. Daar heeft toch niemand zin in eenmaal thuisgekomen of wanneer je weg wilt?
 
Laatst bewerkt:
Eerst 2 goedkope opties geprobeerd zoals ze bij Datona verkopen, dat was het toch niet.
Daarna een Bursig gekocht, kost wel wat maar werkt super!
 
HIj wil hem draaien om te keren in een haakse bocht.
Niet over de kop kantelen zodat de olie uit het blok loopt.:?

Overigens snap ik die abba niet want het lijkt een makkelijk ding maar in de praktijk zit die hele constructie in de weg om overal bij te kunnen.


niet draaien in een haakse bocht, 180 graden draaien, ter plaatse om de lengte-as, de ABBA had ik gisteravond pas gevonden, maar enkel de engelse verkoop site, nog geen belgische, ik dacht dat dit systeem ook wel nuttig zou zijn voor o.a. koelvloeistof reservoir te ontluchten, daarvoor moet bij mijn moto voorwiel halve meter van de grond, maar voor elke dag de moto aan 2 kanten vast te klemmen om te draaien lijkt mij niet zo handig, ik dacht dat het een pin of as was die er maar aan 1 kant moest worden ingeschoven, niet aan 2 kanten ;(
 
Als ik het goed begrijp wil je vooruit inrijden, en daarna draaien zodat je vooruit ook weer weg kan? Hoe moeilijk en hoe lang is de route die je moet afleggen?
Ik ga iedere ochtend gewoon achteruit weg (meter of 10), en ik moet daarbij tussen 2 palen door (heb in totaal 5cm over buiten de spiegels) en een klein s-je maken.
In het begin even moeilijk, na wat langere tijd kan het in een vloeiende beweging.
 
Als ik het goed begrijp wil je vooruit inrijden, en daarna draaien zodat je vooruit ook weer weg kan? Hoe moeilijk en hoe lang is de route die je moet afleggen?
Ik ga iedere ochtend gewoon achteruit weg (meter of 10), en ik moet daarbij tussen 2 palen door (heb in totaal 5cm over buiten de spiegels) en een klein s-je maken.
In het begin even moeilijk, na wat langere tijd kan het in een vloeiende beweging.

Zo doe ik dat ook al meer dan 25 jaar. Ik heb er nog niet eens bij stil gestaan dat je een motor zou moeten draaien. Mogelijk heb je beperkingen met je evenwicht of motoriek als je de motor moet keren op een mechanische wijze? Dat weet ik natuurlijk niet van je (ouderdom, fysiek, postuur?)
 
Als ik het goed begrijp wil je vooruit inrijden, en daarna draaien zodat je vooruit ook weer weg kan? Hoe moeilijk en hoe lang is de route die je moet afleggen?
Ik ga iedere ochtend gewoon achteruit weg (meter of 10), en ik moet daarbij tussen 2 palen door (heb in totaal 5cm over buiten de spiegels) en een klein s-je maken.
In het begin even moeilijk, na wat langere tijd kan het in een vloeiende beweging.

heb je helemaal goed begrepen ;),
route is toch wat langer bij mij, vrees ik, eerst door een deur/poort waar ik zittend op de motor wel door kan, maar ernaast lopend niet, deze komt uit in een even smalle doorgang, aan beide kanten muren, schat zo'n 7 meter lang, dan bochtje om in de tuin te geraken, dit is ruim genoeg, en dan nog eens de tuin door, zo'n 15 a 20 meter, voorlopig nog compleet in gazon, tot aan de werkplaats/motorstalling.
aangezien ik zelf niet van de grootste ben zie ik het niet echt zitten om de moto door het wegje te duwen terwijl ik erop zit, en ernaast gaat niet, ook achteruit door de tuin, als het geregend heeft, denk ik niet dat heel praktisch is.
de tuin is mischien wel breed genoeg om in een paar keer te draaien, maar denk dat op den duur het gras kapot gaat gaan, omdat dit toch elke dag gaat gebeuren, en op hetzelfde plaatsje :Y. stenen leggen wil ik niet, wel een smal paadje aan de zijkant om naar achter te rijden.
Daarom denk ik dat een systeem om de moto binnen ter plaatse te draaien best een goede oplossing voor mij zou zijn ;)
 
Zo doe ik dat ook al meer dan 25 jaar. Ik heb er nog niet eens bij stil gestaan dat je een motor zou moeten draaien. Mogelijk heb je beperkingen met je evenwicht of motoriek als je de motor moet keren op een mechanische wijze? Dat weet ik natuurlijk niet van je (ouderdom, fysiek, postuur?)

mijn vorige woonplaats had ik ook geen problemen, vooruit de garage in, achteruit het terras op draaien, maar zo'n 4 meter achteruit, en dan vooruit weer wegrijden, maar voor elke dag het parcour te doen dat nu nodig is, achteruit, liever niet :N
 
bedankt voor de reactie, maar dit zie ik mij echt niet elke dag doen, gaat gegarandeerd eens verkeerd lopen, en zou mij niet eens verbazen dat er daardoor iets afbreekt, denk niet echt dat de poot voor zoiets gemaakt is ;)
Waarom niet, een KTM is niet zo zwaar en zit degelijk in elkaar toch? Heb je het wel eens geprobeerd? Ik zou er voor kiezen als het zo,n parcours was. Met een stevige plaat of tegel ben je dan klaar.
 
1 tegel om je jiffy op te zetten? Dan ben jij klaar! Simpel!*O*[/QUOTE

ik neem aan dat je bovenstaand filmpje bedoeld?
zit er niet veel mee in dit eens een keer te moeten doen als het noodzakelijk is, maar elke dag? gaat eens mislopen, ligt het niet aan mij dan zal het pootje wel eens inklappen, of afbreken of zo, ga ik niet riskeren
 
Waarom niet, een KTM is niet zo zwaar en zit degelijk in elkaar toch? Heb je het wel eens geprobeerd? Ik zou er voor kiezen als het zo,n parcours was. Met een stevige plaat of tegel ben je dan klaar.
honda zit normaal ook degelijk in elkaar, neem ik aan, van mijn vorige moto, fireblade, cbr rr, oud model is ook het pootje afgebroken, was ook niet gezellig ;(
 
Terug
Bovenaan Onderaan