Motor theorie A tips 2018

Basingse

MF'er
21 aug 2018
46
35
Zoetermeer
Hallo,

Ben vandaag geslaagd voor mijn motor theorie A en wou mijn ervaring delen om op die manier mogelijk iemand anders te kunnen helpen met voorbereiden. Wees er wel op bewust dat mijn ervaringen en examentips mogelijk niet aansluiten bij het examen dat jij gaat doen. Ik heb een totaal van 11 dagen geleerd. Ik slaagde voor het examen met net 6 fout (phew...).

Voor het leren heb ik het Vekabest 2018 motor theorie A boek gebruikt (978-90-6799-204-6) met de usb stick van 8 examens. Daarnaast heb ik 5 extra examens aangeschafd op de website van Vekabest.

Alles van Vekabest was van topkwaliteit. Het was makkelijk om van het boek te leren. Over de oefenexamens had ik eerst nog twijfels, ze leken te simpel om echt representatief te zijn. Ik heb ze allemaal 3x gemaakt en van mijn fouten geleerd. Sommige oefenexamens sloeg ik meteen, andere had ik 6-9 fout. Tot mijn opluchting was het echte examen bijna net één van de oefen examens van Vekabest. Er waren zelfs vragen tussen die ik al gezien had in de oefenexamen en andere leken heel veel op de vragen die ik al kende.

Had veel horror verhalen gehoord en was al voorbereid op 2-3x herkansen. Eenmaal bij het maken van het examen was ik meteen opgelucht, alle vragen waren erg simpel en heel duidelijk om te lezen en begrijpen. Had het idee dat alle vragen zeker te doen waren en had het daarom dan ook minder erg gevonden als ik had moeten herkansen.

Ik zou het niet aanraden om op zomaar op elke site oefenexamens te kopen. Ik heb daar één nare ervaring mee gehad. Vergeleken met Vekabest was het echt lage kwaliteit. Nadeel van Vekabest dat het online examensysteem op credits werkt, maar dat kan je omzeilen door een screenshot te maken per vraag (als je het examen wilt overdoen, wat ik niet had gedaan).

Conclusie: In mijn ervaring is het CBR helemaal niet naaiend. De vragen waren vrij simpel en haast niet voor andere interpretatie vatbaar. Als je genoeg geleerd hebt, dan haal je het. De vragen waren per categorie van wat je moet leren toch wel min of meer de basis en niet echt ingewikkelde vragen.
 
Hoi Rubs98, bedankt maar het is géén reclame. Voor ik slaagde zocht ik veel informatie op over ervaringen enzo en nu wou wat ik wat delen zodat iemand anders wel die informatie vind.
 
Mijn verhaal..
Boekje gelezen
4 van de 8 proefexamens.
Geslaagd met 4 fout waarvan 2 oliedomme snelheid fouten

Dit riekt trouwens wel echt naar reclame xD Succes met de rest van je rij opleiding
 
Mijn verhaal..
Boekje gelezen
4 van de 8 proefexamens.
Geslaagd met 4 fout waarvan 2 oliedomme snelheid fouten

Dit riekt trouwens wel echt naar reclame xD Succes met de rest van je rij opleiding

Nice, een stuk beter dan mijn 6 fout. Ach ja, mischien is het dat ik zo opgelucht ben dat het in 1x goed ging en daarom zo goed spreek over Vekabest.

Voor het Vekabest boekje?

Hier trouwens een draadje van iemand die totaal niet te spreken was over de Vekabest boeken: https://kassa.bnnvara.nl/...vekabest-examen-materiaal

Dat is inderdaad vreemd en ook de reden dat ik die disclaimer gaf, in mijn examen paste het goed aan en kreeg ik zelf IDENTIEKE VRAGEN uit het oefenexamen, what more can you want? Mischien was het gewoon veel geluk en had ik net een examen te pakken waar alles juist ging. Een andere reden is dat ik naast Vekabest ook op andere plekken heb gekeken en daar was het niet best en heb daar een nare ervaring gehad, Vekabest leek veel professioneler en daar voelde ik me gewoon goed bij.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan