Motor Theorie halen

ik had op me theorie zelf de vraag "je rijdt langs het kanaal wat moet je doen A: je gordel losmaken B: je ramen omlaag doen C: niets"

ik wist van verbazing gewoon bijna niet wat ik moest antwoorden :P
 
ik had op me theorie zelf de vraag "je rijdt langs het kanaal wat moet je doen A: je gordel losmaken B: je ramen omlaag doen C: niets"

ik wist van verbazing gewoon bijna niet wat ik moest antwoorden :P

D: doorrijden :P
 
ik had op me theorie zelf de vraag "je rijdt langs het kanaal wat moet je doen A: je gordel losmaken B: je ramen omlaag doen C: niets"

ik wist van verbazing gewoon bijna niet wat ik moest antwoorden :P

vast geen theorie voor rijbewijs A :P
 
Misschien is het handig om nog even het verschil tussen stilstaan en parkeren door te lezen. In mijn Veka-Best boekje hoofdstuk 10. Als je ergens niet mag stilstaan, dan mag er er ook niet parkeren. Andersom geldt dat NIET! Echter, als je er mag parkeren dan mag je er ook stilstaan.

Vraag 1 gaat over stilstaan! Je mag op een voorrangsweg buiten de bebouwde kom niet PARKEREN. Over stilstaan wordt niets gezegd en mag dus WEL. Of het verstandig is hangt van de situatie af. C is dus niet het goede antwoord. In de berm mag je parkeren en dus ook stilstaan. Antwoord B is dus ook niet goed. Antwoord A staat letterlijk zo in het boekje en is dus het goede antwoord.

Vraag 3 gaat ook over stilstaan. Bij B mag je dus wel stilstaan, dus dit is niet het goede antwoord. Bij een gele ONDERBROKEN streep mag je niet parkeren. Dus wel stilstaan. Je mag niet stilstaan bij een gele DOORGETROKKEN streep. Antwoord C is dus ook niet goed. Antwoord A staat zo letterlijk in het boekje en is dus het goede antwoord.

Vraag 1 en 3 vind ik dus wel zinnige en goede vragen, waarop je het antwoord moet weten.

Vraag 2 is meer een praktijk vraag. Van een harde wind in je gezicht (van voren dus) ga je geen andere kant op. Ook op een nat wegdek kan je goed je koers houden. Blijft over de optie als je zelf iets met je stuur doet. Antwoord C dus. Je moet tijdens het rijden altijd blijven bedenken waar je heen kan gaan mocht je ergens voor uit moeten wijken.

Zo gek is dus ook vraag 2 niet.

Succes met je theorie examen.
 
Laatst bewerkt:
Hmm :? jelle2503 denkt er wel heel erg negatief over en dan nog de attitude dat hij het wel even zal doen jaja! 8-)
Nou ik hoop voor hem dat het ook simpel mag zijn tijdens zijn examen want hier in Alkmaar waren telkens meer mensen GEZAKT dan GESLAAGD ik heb er 6x over moeten doen en dat werkt echt niet bevordelijk :N niet onbelangrijk was dat het gemiddeld aantal toch telkens uit 30 tot 45 kandidaten bestond hoor :Y

De boelen van Vekabest zijn gerust goed en mss wel de beste van alle theorie boeken wnat ik had eerst andere nou ik snapte er echt helemaal niks van en toen was ik al 5x gezakt, toen heb ik met tegenzin toch maar Vekabest 2009 editie aangeschaft en jahoor gelukkig ben ik toen daarna ook geslaagd welliswaar met de hakken over de sloot*O*

Er zitten in het officiële examen nog een behoorlijk aantal strik vragen en ze zijn toch ietsjes anders dan de Online examens, ze komen in een aantal lijnen wel overeen met elkaar maar ze zijn niet te vergelijken met elkaar.

Dit is vanuit mijn ervaring gezien he want ik had helemaal niks aan die online proef examens het heeft me een hoop onnodig geld gekost ipv had ik gelijk dat Vekabest boek editie 2009 moeten bestellen dna had het een stuk goedkoper geweest en had ik minder her examens hoeven doen :+
 
Ik heb dinsdag mijn theorie-examen gedaan en deze vragen slaan echt nergens op. Nooit bij een CBR theorie examen zijn meerdere antwoorden goed.
 
Haha... en dan kiest de TS ook nog eens de wat gemakkelijkere vragen van het theorie-examen.
Wat te denken van:
** Je rijdt op een weg met bomen aan de zijkant en er is een laaghangende zon. Waar moet u rekening mee houden? (A = U kunt kleuren niet goed waarnemen; B = U kunt afstanden niet goed inschatten; C= U kunt duizelig worden). Ik bedoel maar.... juiste is overigens B.

Mijn tip: leer de antwoorden van dergelijke vage vragen gewoon uit je hoofd. Is niet zo moeilijk, want ze zijn dusdanig lachwekkend, dat je ze nooit meer vergeet...
 
Whaha, die middelste vraag is echt geniaal zeg :P Wat ik me herinner van het theorie-examen (nu ongeveer een jaar geleden) is dat ze heelveel vragen stellen over voorrang. Laten ze een plaatje zien met motoren, auto's en fietsen en dan moet jij aangeven in welke volgorde iedereen mag gaan rijden enzo :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan