Motor thuis parkeren?

Daan_tje

Die hard MF'er
12 mei 2008
625
0
Groningen
Hoi iedereen, ik heb even een vraagje.

Ik woon nog thuis in een rijtjes huis, als ik van plan ben om een motor te kopen zou ik deze graag in de schuur willen stallen. Nu heb ik alleen een probleem. Wij hebben een brandgang, hier moet je eerst door voordat je dus bij de schuur kan komen. opzich is het geen probleem om door de brandgang te gaan met de motor, dat lukt nog wel. Alleen we hebben een hek die door de gemeente is geplaatst waardoor ik denk dat het niet gaat passen, want de motor heeft maar een klein beetje speling als ik hem al recht door het hek kan krijgen, en nu moet ik het redelijk schuin doen. Ik denk alleen dat het niet gaat passen Mischien ook wel, maar dan past het maar net.

Nu kan ik bijvoorbeeld wel het hekje eruit halen en hem iets breder maken, dan lukt het wel Alleen mag ik zoiets wel doen ? Omdat het van de gemeente is ?. Mijn histirische moeder }) zegt dat de gemeente het met moeite heeft ingekregen en om dan hem eruit te halen zonde is... Nou zeg ik tegen haar dat het toch ook zonde is als ik straks mijn motor rijbewijs heb en geen motor kan kopen omdat die niet door het hek heen kan. En dat hekje die sloop je er zo uit en je zet er weer een nieuwe in...
 
ik zou gewoon het hek aanpassen

als je het netjes doet valt het niet eens op


en de motor staat altijd veiliger binnen dan buiten
 
Ik zou eerst eens gaan meten. Wat voor motor wil je? Hoe breed is tie? Mijn motor (Triumph sprint ST 1050) is iets minder dan 90cm en pas dus door bijna elke standaard poort. Ik heb er geen moeite mee.
 
alles hangt natuurlijk af van de buurt en de straat waar je woont.
heb mijn motor (noodgedwongen) altijd op de stoep voor het huis moeten zetten (in 2 huizen), maar gelukkig nooit problemen gehad met voorbijgangers/buurtgenoten/het dievengilde.
daar moet ik wel bij zeggen dat ik geen populaire jatmotor heb (hoewel, alles wordt gejat) en dat ik er 2 dikke sloten op heb zitten (liefst ergens aan vast).
ook speelt mee of je regelmatig rijdt (zoals ik, woonwerk) of alleen in de weekenden & met mooi weer..
 
inderdaad, gewoon zeer netjes slopen dat hek. Gewoon ook even goed afwerken en indien je ooit weer gaat verhuizen bij opmerkingen het geheel terugplaatsen. Je motor achter het huis / in de schuur kunnen zetten is wel zo veilig en prettig.

niet teveel vragen. Daar belast je het stadhuis maar mee...
 
Zelfde probleem hiero. Maar nu heb ik het geluk dat er aan de overkant een P-garage is neergeplant en dat (nog) niet alle plekken bezet zijn. Geloof dat zo'n plek huren iets van € 40.00 kost, maar aangezien we met een aantal man zijn, kunnen we de kosten gewoon delen. Is misschien niet helemaal safe, maar iets anders kan ik zo ff ook niet bedenken. Kun je niet ergens een garage-boxje huren of zo met een paar man?

Nooit iets aan de gemeente vragen. Tegen die tijd dat je antwoord hebt, moet je je laten keuren om je rijbewijs te behouden. En waar stal je je scootmobiel dan vraag ik me af ;)
 
Laatst bewerkt:
volgens mag je dat er wel uit halen hoor en vervangen , maar idd gewoon ff bellen en het voorleggen.
 
Ik neem aan dat het hier een huurwoning betreft waar de gemeente de eigenaar van is (meestal zijn dit zogenaamde woningbouw coöperaties, namelijk), en dat het betreffende hek de toegang is naar jullie perceel en niet een hek wat meerdere percelen ontsluit? En bedoel je in plaats van een hek niet een schutting met een poort erin?

Zo ja, hek er uit pakken (nétjes demonteren) en bewaren. Vervolgens een voor jou passend hek terugplaatsen. Op het moment dat jullie de woning definitief verlaten in verband met een verhuizing kun je het oorspronkelijke hek dan weer terug plaatsen, óf de gemeente ziet het als "woning-verbetering" en gaat akkoord met het vervangd hek/schutting/poort.

[edit]
Maar misschien is een MOTOR-MOVER een goedkopere oplossing ....
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Als het om een normaal koophuis gaat zie ik geen probleem, hebben wij hier ook gedaan, de motor van mijn moeder was te breed om door de poort te kunnen. En de oude was al redelijk aan vervanging toe dus is er een poortdeur ingekomen die op 2 punten scharniert. Dus 2 openslaande deuren die in het midden van de gehele poort aan elkaar zitten dmv een slot.

Beetje onduidelijk uitgelegt maar als de motor er door moet dan kan je dmv 2 hendels open te zetten de andere deur openen en heb je een doorgang van een meter of 2.
Een beetje dit idee:
image.php
 
Heb niet even een foto van???

En inderdaad meestal worden dat soort hekken door de woningbouw neer gezet, mocht dit het geval zijn dan is er veel mogelijk dan met/bij de gemeente (hier een opzichter).

Ik woon zelf ook een rijtjes huis maar ik heb er gewoon een extra extra breed deurkozijn ingemaakt. (mocht iemand nog belangstelling hebben??? :Y )
 
Hallo Daan ik heb ook een probleem met stalling ik zoek nog wat mensen in Groningen om samen een garagebox te huren.

Groetjes Daan
 
Eerst de auto erdoorheen; daarna is de motor geen probleem meer. :+

Idd eerst informeren, dan transformeren
 
amateuren... als ik mijn motor in mijn tuin krijg, dan is alles mogelijk! straaks een foto, anders is het niet duidelijk! :D
 
amateuren... als ik mijn motor in mijn tuin krijg, dan is alles mogelijk! straaks een foto, anders is het niet duidelijk! :D
:^ Ik moet ook achteruitdraaien, van een richeltje af door een poortje heen waar mn stuur net te breed voor is!! Met veel ( voorzichtig) oefenen lukt een hoop!! :+

En anders idd zo'n motormover-draaiplateau-ding, hek aanpassen of een schuurtje met wat andere lui zoeken voor een paar tientjes per maand!! :P Komt vast goed dan!
 
Een kraan(wagen) installeren.......rest is dan een stuk van een koekie.......
;)
 
Een maat van me reed zn GSX-R1000 altijd door de voordeur, door de gang, door de deuken, door de keukendeur de achtertuin in.. :+
Tegenwoordig woont ie ergens anders, alleen is ie daarna gestopt met rijden.
 
Als er een hek bij een brandgang staat waar een motor bijna niet door past lijkt het mij niet echt een 'veilige' brandgang... Daar zou ik het op gooien bij de gemeente ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan