motor thuis!!!

skoepje

Die hard MF'er
13 dec 2003
570
0
YEAH!!!!

Vandaag mijn motor opgehaald bij Paul Ritzen. Ik had hem particulier gekocht, terwijl hij iets van 4 jaar stil had gestaan, ik had hem dus nog niet horen lopen, maar wat een lekker geluidje zit erin zeg!!!
Tis een yamaha virago xv 535 uit '88, maar hij heeft nog niet zo heel veel gelopen. Er staat nog geen 10.000 op de teller. Wel een grote verbouwing nodig geweest om hem weer rijklaar te maken. Hij was onvoorbereid weggezet. Dat heeft me dan ook het nodige gekost. Ach ja hij doet het weer en ik ben er heel erg blij mee *D

Nu nog slagen voor deel 2 en dan mag ik er ook nog echt op gaan rijden ook! Ik zal morgen even kijken of ik leuke plaatjes kan maken. Moet hem nog poetsen want 4 jaar stofhappen (als het niet langer is) zie je erg goed......

Ik ben blij!!! :9
 
Gefeli, en idd dat insect rund? :P hierboven heeft gelijk, waar blijven die foto's, heeft nu lang genoeg geduurd. :)
 
Laatst bewerkt:
Heej, Proficiat met je aankoop...

Ik heb ook en Virago 535 gekocht....
Staat al een week of 5 te rusten in de stal.
Over een paar uurtjes heb ik praktijkexamen...
Tot brommerzzz dan he...
JIj ook veel succes... ;)

Rob
 
Hier issie dan, moest hem eerst nog even poetsen, ben nog niet helemaal klaar, maar nu blinkt ie tenminste weer een beetje!!!

full
 
Laatst bewerkt:
mooi hoor. die lak glimt nog als nieuw. alleen dat chroom nog een beetje oppoetsen en het lijkt wel of ie zo uit de showroom komt.
 
Heb nu mijn vingers open liggen zo hard heb ik gepoetst. Heb van mijn schoonvader een of ander potje gekregen speciaal voor het chroom. Vaag spul maar het werkt wel erg goed. Zelfs het eerste deel van de uitlaat heb ik nu bijna volledig glimmend gekregen. Moet alleen nog de rechter kant en de wielen doen en dan ben ik klaar met poetsen.

Motor is ook nog bijna nieuw trouwens. Ik ben de eerste die de 10.000 op de teller zal zetten!!!! (km teller) Heeft heel erg lang stil gestaan, daardoor was de tank geroest en was ie dus enorm smerig, duss ik ben al lang blij dat ik hem weer een beetje glimmend gekregen heb!!

Zitten nog wel wat puntjes van het vuil. Lijkt net of dat ingebeten is, weet iemand toevallig hoe je dat nog weg kunt krijgen??
Als me dat nog lukt zal niemand meer raden dat ie uit '88 komt!! (naja of je moet de specifieke kenmerken van het model en kentekenplaat uit je hoofd kennen ;) )
 
Voor die putjes even bij de auto-onderdelenhandelaar/winkel. Weet niet waar je woont precies maar Heuts heeft heel veel van dat spul. Commandeur kan misschien, maar daar moet je wel voorzichtig mee zijn. Het wewrkt namelijk als een schuursponsje om het maar even lomp te verklaren. In commandeur zitten componenten die de lak licht opschuren en daarmee kleine putjes en krasjes wegwerken. Grote nadeel is dat ook meteen want je kan het niet te vaak doen. Je slijpt iedere keer een beetje lak weg.

Dus ga naar zo'n winkel laat je goed voorlichten of even bij een spuiter langs die kunnen je vaak ook al een eind op weg helpen. En nee dan bedoel ik niet overspuiten.

Goed bevragen, want van achter de p.c. kan ik ook niet goed beoordelen hoe het uit ziet.


En nu geen commentaar in de trant van als je het niet kan beoordelen dan moet je je mond houden. Ik probeer alleen iemand op weg te helpen.
 
van mij geen commentaar, ik ben al heel blij met het antwoord dat ik nu van je gekregen heb!!!

Ik ga het eens navragen. Post morgen nog wel een pic van een heftig blinkende motor
 
Heej Skoepje....

Erg mooie Virago...
Wanneer kom je mijne poetsen?? :}
Zo blinkt die van mij nog lang niet...

Misschien ooit een "Tour de Virago" maken??

MOet ik wel slagen... ;(


Greetz Robbel
 
Zeker strakke fiets zeg, ik ben vandaag ook begonnen met een beetje op te poetsen (absoluut niet mijn hobie geloof ik :) ) en ik kan me voorstellen hoe je handen er uit zien nu.
 
thx voor de complimenten!! doet een mens goed!! moet alleen nog mijn velgen een beetje poetsen en dan issie helemaal klaar, en dan hopen dat ik slaag voor mijn deel 2 binnenkort. Zou wel heel erg zijn als ik nu weer niet zou slagen en hij dan in mijn eigen schuur stof staat te happen..... Kan ik weer opnieuw beginnen.
(En een schoonzus die binnen een half uur minstens 4x zegt dat zij nooit zou kunnen wachten als ze zo'n ding al thuis had staan maakt het ook niet makkelijker :X )

Ik heb voor de chroomdelen een goed spulletje gekregen van mijn schoonvader, zal morgen eens ff kijken hoe dat heet. Zorgt er in iedergeval voor dat het heel erg gaat glimmen zonder er echt heel erg veel moeite voor te hoeven doen (roest gaat er ook prima mee af, want daar zat die van mij stiekum best vol mee)

Ben echt wel trots op mijn oude beestje, en helemaal omdat ik er de 10.000 op mag rijden!!!!

Robbel jammer dat je niet geslaagd bent trouwens! komt wel goed!! weet je al je nieuwe examendatum? duurt zeker weer een tijdje?! Balen als je al een motor thuis hebt staan, gelukkig dat die van mij nog bij de dealer stond toen ik de eerste keer gezakt was, maakt het iets minder moeilijk :X
 
Ziet er zeker goed uit zeg, voor een '88 ger. Mijn dochter heeft ook een virago 535.
Daar zitten twee tanken op. Dat is ook het verschil van de iets nieuweren.
Die bovenste tank is nep, net als de V-Max. Daar zit de luchtfilter onder.
Mag ik weten wat je er voor hebt betaald? Sterkte met je Exame.
full
 
laat me raden....'Never Dull'....voor het Chroom.....en nu nog met WD40 aan de gang voor het hartnekkige vuil....mooie fiets, zeker nu ik zie dat hij uit 88 is..... :} Veel plezier er mee.....
 
laat me raden....'Never Dull'....voor het Chroom.....en nu nog met WD40 aan de gang voor het hartnekkige vuil....mooie fiets, zeker nu ik zie dat hij uit 88 is..... :} Veel plezier er mee.....


He idd, never dull was het ja, had gisteren geen internet dus kon het niet posten. Ik moet zeggen dat het erg goed spul is :D alles glimt weer.

Tja wat ik voor mijn bike betaald heb... euhm aankoop was rond de 700, reparatie helaas een beetje meer..... net over de 1200, ach ja, heb ik wel een bike voor die nog geen 10000 gereden heeft en technisch weer helemaal in orde is. zo zie je wel weer dat vaa goedkoop duurkoop is...... (dacht namelijk dat ik voor ong 300/400 euro klaar zou zijn met reparatiekosten.....)

Ik heb overigens niks zelf gedaan, want dan weet ik zeker dat er nog ergens een schroefje los zou zitten net op een plaats dat het van levensbelang is dat ie vast zit.... Poetsen doe ik dus maar zelf :D Misschien dat ik ooit nog eens kleine dingen ga veranderen (nieuwe knipperlichten erop ipv die grote ronde uitstekende antennes......)

ik ben hardstikke blij met mijn bike! Zeker na alle complimenten hier over de staat waarin ie verkeerd!! ik vond hem al mooi, maar als meer mensen het zeggen is dat altijd leuk om te horen natuurlijk :9
 
Terug
Bovenaan Onderaan