Motor tikt alleen bij starten

indoow

MF'er
9 okt 2015
91
0
Enschede
Techniek is een serieus forum waar je om raad kan vragen bij technische problemen. Om een degelijk advies te krijgen is wel goede informatie nodig.

Ha allen,

Van de ene op de andere dag bij het starten van mijn motor tikt hij alleen maar. Nu heb ik met een spanningsmeter mijn accu gemeten en die is 11.98v. De startrelais meet dit ook. Wat zou de oorzaak kunnen zijn van het niet starten?

De enige dingen die ik kan bedenken zijn de accu, startrelais, bedrading of de startmotor. Enig idee wat ik nogmeer kan doen om het te testen voordat ik een nieuwe startmotor oid aanschaf?

groet

Gebruik daarom het onderstaande lijstje als leidraad:
  • Merk: Yamaha XJ900s
  • Type: Diversion
  • Bouwjaar: ‘97
  • Kmstand:
  • Probleem: start niet, tikt alleen
  • Wanneer is het probleem onstaan: zomaar, ene op andere dag
  • Wat is er al aan gedaan: Accu opgeladen, spanning getest.

(Pas dit bericht aan voor je het plaatst)
 
Heb je de beschikking over goede startkabels en een extra accu of een auto?
Zoja dan de startkabels goed aansluiten en nog eens proberen.
Nog geen 12v op de accu is wel erg weinig btw. Denk dat daar het probleem zit
 
Sorry zot maar dit is echt het allereerste wat ik bij elk motorvoertuig die niet starten wil doe.
Al meer als 35 jaar.
Daarna ga ik meten om te controleren.
iemand die weet wat hij doet, kan daar geen fout mee maken, maar ik zie de ellende die zelfsleutelaars veroorzaken, tot en met brand aan toe.

Wanneer je een goede howto motor overstarten schrijft, wil ik daar met plezier naar verwijzen.
 
Techniek is een serieus forum waar je om raad kan vragen bij technische problemen. Om een degelijk advies te krijgen is wel goede informatie nodig.

Ha allen,

Van de ene op de andere dag bij het starten van mijn motor tikt hij alleen maar. Nu heb ik met een spanningsmeter mijn accu gemeten en die is 11.98v. De startrelais meet dit ook. Wat zou de oorzaak kunnen zijn van het niet starten?

De enige dingen die ik kan bedenken zijn de accu, startrelais, bedrading of de startmotor. Enig idee wat ik nogmeer kan doen om het te testen voordat ik een nieuwe startmotor oid aanschaf?

groet

Gebruik daarom het onderstaande lijstje als leidraad:
  • Merk: Yamaha XJ900s
  • Type: Diversion
  • Bouwjaar: ‘97
  • Kmstand:
  • Probleem: start niet, tikt alleen
  • Wanneer is het probleem onstaan: zomaar, ene op andere dag
  • Wat is er al aan gedaan: Accu opgeladen, spanning getest.

(Pas dit bericht aan voor je het plaatst)
ik denk dat je accu overleden is, na een winterstop eerst nog wel starten en dan is het de volgende keer bingo ik doe het niet meer
 
Terug
Bovenaan Onderaan