motor tikt nadat ik een toertje heb gedaan

banditlover

Rookie
6 jun 2002
22
0
W-WL
als mijn motor warm heeft en ik stop ergens, dan staat hij eerst enkele minuten te tikken

heeft er nog iemand dat probleem bij een bandit600N?
Is dit een slecht teken?
Kan ik daar iets aan doen?
 
dit is een foto van mijn bandit

full


[Edit door HELLdesker]
foto ingevoegd
[/Edit door HELLdesker]
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Nee, is geen slecht teken en het hoort zo.

Dit is al het hete metaal van je blok + uitlaat dat dan aan het afkoelen is en door spanningsverschillen begint het dan te tikken.

Je hoeft je hier geen zorgen over te maken, zo'n beetje elk motorblok heeft er last van (motor/auto etc...)
 
Over de Suzuki blokken hoef je je doorgaans geen zorgen te maken. Deze zijn al meerdere malen kogelvrij gebleken.

Maar cooling down is een geeft een normaal geluid.
 
Ik heb vaak dat mn voorremschijfje na tikt. Dit is wel in een minuutje afgelopen.
Ik zou me pas zorgen maken als het motorblok hoorbare tikken maakt tijdens het rijden. ;)
 
Op vrijdag 21 juni 2002 08:42 schreef jkoehorst het volgende:auto :? oh ja, blik met vier wielen dat altijd in de weg rijd.

He pas op he !!!!!! Als ik in mijn koekblikje zit en een motor zie, ga ik ALTIJD zo rijden, dat ie er langs kan :)
 
als mijn motor warm heeft en ik stop ergens, dan staat hij eerst enkele minuten te tikken

heeft er nog iemand dat probleem bij een bandit600N?
Is dit een slecht teken?
Kan ik daar iets aan doen?
bedoel je dat tikken als je het motorblok stil zet? zo ja, dat is een goed teken!!!
zo nee, omschrijf dan de omstandigheden en geluid. (als dat mogelijk is)

btw mooie bandit,liefhebber.
 
bedoel je dat tikken als je het motorblok stil zet? zo ja, dat is een goed teken!!!
zo nee, omschrijf dan de omstandigheden en geluid. (als dat mogelijk is)

Het is enkel als ik de motor stil zet.
Maar wat bedoel je met goed teken?
 
bedoel je dat tikken als je het motorblok stil zet? zo ja, dat is een goed teken!!!
zo nee, omschrijf dan de omstandigheden en geluid. (als dat mogelijk is)

Het is enkel als ik de motor stil zet.
Maar wat bedoel je met goed teken?
dan heeft ie naar z'n zin gehad, voledig in z'n element.

hou het maar op een bevredigend geluid.
 
Terug
Bovenaan Onderaan