Hallo MF ers ,
goh erg lang geleden dat ik hier iets gepost heb .
De reden is echter niet zo leuk.
In augustus kwam ik terug van motorvakantie. ( rondje midden frankrijk , geneve , Triberg )
Op de weg naar huis kwam ik helaas met pech langs de A8 autobahn stil te staan met pech . dynamo of spanningsregelaar defect of accu defect .
Ik rijd overigens een hele knappe zilveren Honda CBF 1000 abs uit 2006 compleet met originele kofferset ( ook topkoffer van meer dan 45 liter) en GPR sportdemper en custom tuning met een power commander etc . Alles wat je kan verzinnen zit er op. ook een gear indicator van gipro en een scottoiler.
Gelukkig goed all risk verzekerd en bij de verzekering zit ingeval van nood vervoer naar huis met motor vervoer terug naar nederland.
lang verhaal kort : politie heeft me uitstekend geholpen alsook de lokale panne dienst.
ik werd netjes naar het station gebracht in karslruhe en kon met de trein naar huis en mijn motor zou op transport naar nederland gaan met een transporteur uit Roermond.
ok dacht ik dikke pech maar komt goed .
ruim een week later op mijn werk telefoon van de transporteur:
Goed nieuws en slecht nieuws meneer : uw motor is aan gekomen . slechte nieuws we hebben hem laten vallen bij het afladen en de er is nogal wat beschadigd .
Mijn motor werd bij een bekende mf er met motorzaak afgeleverd tbv reparatie tbv de schade.
ik ging na mijn werk kijken en wat ik zag .. ik kon wel een flink potje janken. De schade was fors te noemen.
originele honda koffers beschadigd , uitlaat krom bochten , demper beschadigd / krom, alle kuipdelen gescheurd / gebarsten door de klap. motor beschermer krom
schade is dusdanig hoog dat de motor economisch total loss is.
ik zit in zak en as want ik vermoed dat ik met een zeer lage dagwaarde word weggestuurd . Niet dat ik daarmee akkoord ga maar het idee alleen al.
Zaak ligt nog bij mijn verzekering , transporteur heeft schuld bekend etc en alles loopt . Zit te wachten op een oordeel van de schade expert
Vroeg me af of er hier mf ers rondlopen die hetzelfde hebben meegemaakt of dat er hier juridisch onderlegde vakmensen rondlopen die me een goede raad kunnen geven.
Er zit verder niks anders op dan rond gaan kijken voor een andere motor , mijn voorkeur gaat uit naar een kawasaki versys 1000 vanaf 2015 a 2016 bouwjaar of een Vstrom 1000 die nog erg jong is of een Tracer 900 GT. zolang ik er maar (grote)(top) koffer(s) aan kan hangen tbv vakantie.
Tot slot : maak je mee dat je met pech komt te staan en word je weggesleept prima ( zorg dat je er zelf bij bent ) en ga naar huis en kom met bloedspoed ZELF je motor halen.. dat scheelt je bovenstaande ellende.
Groeten van een hele oude mf poeperd : Biglift aka Rob.
Eens zien of de oude garde hier nog rondhangt.
goh erg lang geleden dat ik hier iets gepost heb .
De reden is echter niet zo leuk.
In augustus kwam ik terug van motorvakantie. ( rondje midden frankrijk , geneve , Triberg )
Op de weg naar huis kwam ik helaas met pech langs de A8 autobahn stil te staan met pech . dynamo of spanningsregelaar defect of accu defect .
Ik rijd overigens een hele knappe zilveren Honda CBF 1000 abs uit 2006 compleet met originele kofferset ( ook topkoffer van meer dan 45 liter) en GPR sportdemper en custom tuning met een power commander etc . Alles wat je kan verzinnen zit er op. ook een gear indicator van gipro en een scottoiler.
Gelukkig goed all risk verzekerd en bij de verzekering zit ingeval van nood vervoer naar huis met motor vervoer terug naar nederland.
lang verhaal kort : politie heeft me uitstekend geholpen alsook de lokale panne dienst.
ik werd netjes naar het station gebracht in karslruhe en kon met de trein naar huis en mijn motor zou op transport naar nederland gaan met een transporteur uit Roermond.
ok dacht ik dikke pech maar komt goed .
ruim een week later op mijn werk telefoon van de transporteur:
Goed nieuws en slecht nieuws meneer : uw motor is aan gekomen . slechte nieuws we hebben hem laten vallen bij het afladen en de er is nogal wat beschadigd .
Mijn motor werd bij een bekende mf er met motorzaak afgeleverd tbv reparatie tbv de schade.
ik ging na mijn werk kijken en wat ik zag .. ik kon wel een flink potje janken. De schade was fors te noemen.
originele honda koffers beschadigd , uitlaat krom bochten , demper beschadigd / krom, alle kuipdelen gescheurd / gebarsten door de klap. motor beschermer krom
schade is dusdanig hoog dat de motor economisch total loss is.
ik zit in zak en as want ik vermoed dat ik met een zeer lage dagwaarde word weggestuurd . Niet dat ik daarmee akkoord ga maar het idee alleen al.
Zaak ligt nog bij mijn verzekering , transporteur heeft schuld bekend etc en alles loopt . Zit te wachten op een oordeel van de schade expert
Vroeg me af of er hier mf ers rondlopen die hetzelfde hebben meegemaakt of dat er hier juridisch onderlegde vakmensen rondlopen die me een goede raad kunnen geven.
Er zit verder niks anders op dan rond gaan kijken voor een andere motor , mijn voorkeur gaat uit naar een kawasaki versys 1000 vanaf 2015 a 2016 bouwjaar of een Vstrom 1000 die nog erg jong is of een Tracer 900 GT. zolang ik er maar (grote)(top) koffer(s) aan kan hangen tbv vakantie.
Tot slot : maak je mee dat je met pech komt te staan en word je weggesleept prima ( zorg dat je er zelf bij bent ) en ga naar huis en kom met bloedspoed ZELF je motor halen.. dat scheelt je bovenstaande ellende.
Groeten van een hele oude mf poeperd : Biglift aka Rob.
Eens zien of de oude garde hier nog rondhangt.