Motor total loss doordat de transporteur mijn motor heeft laten vallen.

Ik heb ook iets dergelijks meegemaakt. De motor was van de brug af gevallen bij de dealer.
Gelukkig ook all-risk verzekerd. Ik kreeg de schade vergoed van de verzekeringsmaatschappij. Die op haar beurt de dealer aansprakelijk heeft gesteld. Je hebt dus alleen te maken met de verzekering, niet met de vervoerder. Het is geen schuldschade, dus je gaat er niet op achteruit qua premie e.d. Wel kost het je waarschijnlijk je eigen risico bedrag.

Alleen akkoord gaan als je voor het geboden bedrag + het eigen risico, weer een vergelijkbare motor kan kopen.

Uhm, "Eigen" risico is alleen als jet het zelf hebt veroorzaakt
 
Uhm, "Eigen" risico is alleen als jet het zelf hebt veroorzaakt

Niet helemaal waard. Eigen risico geldt als de verzekeraar het niet op een andere partij kan verhalen. Maar aangezien de veroorzaker in dit geval bekend is verwacht ik dat TS zijn eigen risico na een tijdje terugkrijgt (in eerste instantie zal het wel worden ingehouden als de schade wordt uitgekeerd, tenzij de zaak al helemaal rond is).
 
Niet helemaal waard. Eigen risico geldt als de verzekeraar het niet op een andere partij kan verhalen. Maar aangezien de veroorzaker in dit geval bekend is verwacht ik dat TS zijn eigen risico na een tijdje terugkrijgt (in eerste instantie zal het wel worden ingehouden als de schade wordt uitgekeerd, tenzij de zaak al helemaal rond is).
klopt ik heb een schrijven ontvangen dat ik eerst 150 euro moet lappen ( eigen risico ) en dat dit verhaalt word op de tegenpartij en dat ik dat dan terug krijg . vestzak broekzak verhaal .
 
Man, wat een naar verhaal. Maarja, wel leuk dat je dan aan het einde van de rit wellicht een fijnere motor hebt. Hoe het ervan gekomen is is dan wel wat minder, maar zodra je de eerste rit op die Vstrom achter de rug hebt ben je de narigheid misschien al vergeten. 🤪
 
Man, wat een naar verhaal. Maarja, wel leuk dat je dan aan het einde van de rit wellicht een fijnere motor hebt. Hoe het ervan gekomen is is dan wel wat minder, maar zodra je de eerste rit op die Vstrom achter de rug hebt ben je de narigheid misschien al vergeten. 🤪
ja ik zit nu nog steeds te wachten op die schade expert die neemt er duidelijk zijn tijd voor .
vandaag die beste man weer gebeld en deze zei einde van de middag vandaag .. nou mooi nog steeds niets .

Zwaar zenuwslopend is dat want ik heb een hele knappe V strom op het oog met ca 4500 km op de klok. compleet met adventure pakket maar zonder te weten wat ik ga beuren kan ik niets kopen .

mijn geduld word danig op de proef gesteld .

Groet

Rob
 
Schade-experts die hebben tijd zat en zitten er niet mee. Die hebben geen belang in jouw haast.
Ze worden door de verzekering ingehuurd om het schade-bedrag zo LAAG mogelijk in te schatten. (anders worden ze vlgde keer niet meer gebeld)
Hoe meer jij op hete kolen komt te zitten, des te sneller je akkoord gaat met het (te lage) bedrag. (dat is het verdien-model!)

Vrijwel ALTIJD komen mensen er bekaaid af als ze door de verzekering moeten worden schadeloos gesteld.
Verzekeraars, dat blijven BOEVEN met een stropdas!
Wie denk je dat al die dure lease-bakken, maatpakken en wolkenkrabbers betaalt? Juist ja, GIJ de grote sukkel!
 
Schade-experts die hebben tijd zat en zitten er niet mee. Die hebben geen belang in jouw haast.
Ze worden door de verzekering ingehuurd om het schade-bedrag zo LAAG mogelijk in te schatten. (anders worden ze vlgde keer niet meer gebeld)
Hoe meer jij op hete kolen komt te zitten, des te sneller je akkoord gaat met het (te lage) bedrag. (dat is het verdien-model!)

Vrijwel ALTIJD komen mensen er bekaaid af als ze door de verzekering moeten worden schadeloos gesteld.
Verzekeraars, dat blijven BOEVEN met een stropdas!
Wie denk je dat al die dure lease-bakken, maatpakken en wolkenkrabbers betaalt? Juist ja, GIJ de grote sukkel!

Pure onzin.
 
636twobrothers heeft 't echt niet door!
Zie je dan niet dat bij die verzekeringsbedrijven alles goud is wat er blinkt. Wie denk je dat al die luxe betaalt?
Juist ja, de premie-betaler! Maar ook door schadebedragen structureel te laag uit te keren.

Wellicht heb je nu zelf angst voor je dikke bak en dat je straks verder moet in een oud 2e handsje..................
 
ja ik zit nu nog steeds te wachten op die schade expert die neemt er duidelijk zijn tijd voor .
vandaag die beste man weer gebeld en deze zei einde van de middag vandaag .. nou mooi nog steeds niets .

Zwaar zenuwslopend is dat want ik heb een hele knappe V strom op het oog met ca 4500 km op de klok. compleet met adventure pakket maar zonder te weten wat ik ga beuren kan ik niets kopen .

mijn geduld word danig op de proef gesteld .

Groet

Rob
Ik had hetzelfde.

Was maar voor 10 dagen verzekerd voor een leenmotor en ik rij woon \ werk.
Was die kerel tussendoor nog ziek geworden ook :X
Voordat alles rond is. In mijn geval was mijn fiets economisch total loss verklaart dus die moest ook nog opgekocht worden. Weer een weekje of 2 verder.

Je doet er helaas niet zo veel aan behalve balen.
 
De schade expert heeft mij een te laag bod gedaan toen mijn 1100gs total werd gereden.

Mijn advies: ga niet zomaar overstag want ze proberen je zoals boven ook aangegeven is zo weinig mogelijk te geven.
 
Schade-experts die hebben tijd zat en zitten er niet mee. Die hebben geen belang in jouw haast.
Ze worden door de verzekering ingehuurd om het schade-bedrag zo LAAG mogelijk in te schatten. (anders worden ze vlgde keer niet meer gebeld)
Hoe meer jij op hete kolen komt te zitten, des te sneller je akkoord gaat met het (te lage) bedrag. (dat is het verdien-model!)

Vrijwel ALTIJD komen mensen er bekaaid af als ze door de verzekering moeten worden schadeloos gesteld.
Verzekeraars, dat blijven BOEVEN met een stropdas!
Wie denk je dat al die dure lease-bakken, maatpakken en wolkenkrabbers betaalt? Juist ja, GIJ de grote sukkel!

Dat is niet mijn ervaring. De schade-expert die bij mij langs kwam was best meedenkend in mijn voordeel. Uiteindelijk mocht ik zelf een berekening maken van wat het zou gaan kosten en naar hem mailen, en ik heb het volledige bedrag uitbetaald gekregen. Zelfs voor de handschoenen waar maar een klein slijtplekje in zat (en die ik nog steeds draag).
 
Hallo Kees ,
ja ik heb begrepen idd dat je uit moet gaan van dat verhaal wat iemand ook al schreef de gemiddelde prijs dat je een zelfde motor terug kan kopen.
dan kom ik nog wel uit . heb al een motor op het oog wel nieuwer er moet flink geld bij maar dan rijd ik ook weer wat nieuwer en meer geschikt voor mijn liefhebberij ( met de motor op vakantie ) heb een knappe Vstrom 1000 op het oog van een recent bouwjaar compleet met zij en top koffers waardoor kamperen op / met de motor een stuk makkelijker gaat. We gaan het zien ik hoop en bid dat ik komende week wat ga horen zodat ik weet waar ik aan toe ben en evt afspraken kan maken over mijn nieuw aan te kopen motor.

en wat iemand anders al schreef idd zelf halen scheelt je bakken met ellende . Helaas stond ik op de autobahn op de terugweg van Triberg mijn motor 4 tot 6 km duwen tot de afrit was geen optie. Politie heeft me overigens uitstekend geholpen daar ( waarvoor hulde )

off topic :
Hallo Marg.. ehhh Martell :)_O-_O- woon jij voortaan in Turnhout ?? en de rest van mn oude vrienden ( oa TDM prutser )
die ik lang niet gesproken heb . alles goed met jullie ?
Oostmalle inmiddels :)
 
Dat is niet mijn ervaring. De schade-expert die bij mij langs kwam was best meedenkend in mijn voordeel. Uiteindelijk mocht ik zelf een berekening maken van wat het zou gaan kosten en naar hem mailen, en ik heb het volledige bedrag uitbetaald gekregen. Zelfs voor de handschoenen waar maar een klein slijtplekje in zat (en die ik nog steeds draag).
Dan ben jij de 100-ste !! Geluksvogel :t
99% van de mensen die je spreekt en schade hebben gehad, melden dat ze er bekaaid vanaf zijn gekomen.
Dan ben jij mss die laatste 1% die wel voldoende uitkering heeft gekregen.
Als je schade hebt geleden, toegebracht door derden, dan kom je er vijwel altijd financieel slecht vanaf!

Voor mij geldt dat iig wel. Mijn laatste 2 schades, toegebracht door een ander, ben ik nog steeds niet blij mee.
Zeker over mijn laatste schade ben ik nog steeds boos. Alles wordt door de verzekeringsmij uit de kast gehaald om maar niet te hoeven uitkeren.
Zoals gezegd: Boeven met een stropdas!
 
In mijn geval baseerde de schade expert zich ook op de tweedehands websites. Hij noemde mijn motor een 'schademotor' en baseerde dat puur op de optische dingen. Ik had bijvoorbeeld de originele kunststof vervangen door een stalen met een deuk, problemen met de kunststof tank is een 1100GS dingetje. Dat ik middels facturen kon bewijzen dat de motorfiets in elk geval technisch toch echt tip-top in orde was, was voor hem irrelevant: "geld dat je in een motorfiets steekt ben je altijd kwijt."

Hij baseerde zijn prijs dus op een 1100GS die stond bij boonstra in Ureterp. Heb hem bekeken en die was echt in een veel mindere staat dan de mijne met als kers op de taart een veel hogere KM-stand dan de mijne.

schade-experts. ik zou ze nooit vertrouwen.
 
Geen nare ervaringen met schade expert hier. In tegenstelling zelfs.
Vast niet iedereen zal goede ervaringen hebben en vast niet iedereen zal slechte ervaringen hebben.

Ik heb twee gevallen waarvan 1 van mijzelf eerder beschreven in dit topic. Een maat van mij zijn auto was eigenlijk zwaar economisch total loss. De schade expert heeft het samen met hem zo op papier weten te zetten dat deze niet total loss werd verklaard en hij het zelf met tweedehands spul kon oplossen (moest een compleet nieuwe front op).

Het zijn niet allemaal eikels.
 
Tot slot : maak je mee dat je met pech komt te staan en word je weggesleept prima ( zorg dat je er zelf bij bent ) en ga naar huis en kom met bloedspoed ZELF je motor halen.. dat scheelt je bovenstaande ellende.
De schade kan overal onderweg ontstaan zijn. Gezien de schade acht ik de kans groter dat het onderweg is gebeurd. Of een flinke technische storing dat de laadklep uit zijn hydraulisch systeem viel ( :+ ). Al dan niet met overladen.
Succes met de afhandeling. :)
 
Laatst bewerkt:
ok ik heb bericht ontvangen weliswaar mondeling maar ik mag niet klagen . ik kreeg een laag bedrag in 1e instantie maar mijn geluk is dat er veel vergelijking materiaal is en men vergeleek oa mijn motor met een ander type wat er op leek dus de correctie was zo gemaakt.
mag niet klagen laat ik het zo zeggen houd het nog even onder de pet want ik heb het nog niet op papier . eerst maar eens zien dat ik dat bedrag ook in mijn hand krijg .
 
Dat zijn de betere berichten! Is een mondelinge overeenkomst in een geval zoals dit niet ook gewoon bindend? Zal wel goed zitten dan.

Is die V-strom die je op het oog had nog steeds beschikbaar en haalbaar?
 
Terug
Bovenaan Onderaan