Motor total loss doordat de transporteur mijn motor heeft laten vallen.

Moet gek lopen wanneer men er dan nog vanaf wijkt.

Goed, eerst zien dan geloven geldt wel in zo'n geval als deze.
 
Dat zijn de betere berichten! Is een mondelinge overeenkomst in een geval zoals dit niet ook gewoon bindend? Zal wel goed zitten dan.

Is die V-strom die je op het oog had nog steeds beschikbaar en haalbaar?

De Vstrom die ik gezien had bij de firma Huijbers is helaas verkocht .
inmiddels een vergelijkbare op het oog ook geheel compleet met koffers en de onderhandelingen daarvoor lopen.

Verder heb ik nog een kawasaki Versys 1000 compleet met koffers op het oog ook met zeer weinig kms op de klok en zelf nog fabrieks garantie.
Volgende week ga ik kijken bij deze 2 .

3e optie is een nieuwe vstrom 1000 die ik zelf aankleed.
ik wil dan een rode en dan tzt zelf aankleden ( in 1 keer aankleden is boven budget )
voordeel daarvan is 3 jaar fabrieks garantie en 10 jaar mobiliteits garantie .
De laatste garantie moet je niet onderschatten ik heb deze ook voor mij suzuki auto en heb hem 1 x nodig gehad en werkt zeer goed .

evt 4e optie is door sparen voor een versys 1000SE maar de 17000 euro die dat kost is mij wel wat te gortig ook al is het een dijk van een toermotor.
 
Houd er rekening mee dat bv Kawasaki een " ander" kwaliteits Nivea heeft dan Honda.
Bij een nieuwe valt het misschien niet op.
Maar na een paar jaar ga je dat wel zien.
 
Dan ben jij de 100-ste !! Geluksvogel :t
99% van de mensen die je spreekt en schade hebben gehad, melden dat ze er bekaaid vanaf zijn gekomen.
Dan ben jij mss die laatste 1% die wel voldoende uitkering heeft gekregen.
Als je schade hebt geleden, toegebracht door derden, dan kom je er vijwel altijd financieel slecht vanaf!

Voor mij geldt dat iig wel. Mijn laatste 2 schades, toegebracht door een ander, ben ik nog steeds niet blij mee.
Zeker over mijn laatste schade ben ik nog steeds boos. Alles wordt door de verzekeringsmij uit de kast gehaald om maar niet te hoeven uitkeren.
Zoals gezegd: Boeven met een stropdas!
Dan heb jij en al je bekenden pech of een te hoge verwachting van de waarde van je brik. Het idee is dat je een gelijkwaardige motor/auto terug kan kopen. Deze motor had een defect waarvoor hij afgesleept was,...werkt niet waardeverhogend.

Dat je er niet blij mee bent en dat het moeite en tijd en ook soms geld kost zo,n afhandeling is een feit. Maar dat boevenverhaal en dat ze eruit zijn om je te "pakken"heb ik en heel kennissen van mij weer niet.
 
Dan ben jij de 100-ste !! Geluksvogel :t
99% van de mensen die je spreekt en schade hebben gehad, melden dat ze er bekaaid vanaf zijn gekomen.

Ik ben er alle keren (4x) goed uitgesprongen. Twee keer met een allrisk verzekerde motor, toen werd alles gewoon netjes hersteld als nieuw en betaald door de tegenpartij.

2x met alleen WA (auto en motor). In beide gevallen ben ik er beter van geworden. Auto was total loss met behoud van voertuig, Wat ik later nog voor de auto kreeg in combinatie met de betaalde schade was meer dan ik voor auto had kunnen krijgen.

Met de Transalp ook schade gehad, kreeg uiteindelijk 2000 euro betaald (had 4000 voor de motor betaald een half jaar eerder). Wat er echt gerepareerd moest worden kwam op 500 euro uit, de kappen met wat lichte krassen heb ik gewoon laten zitten.

En een vriendin van me had een omgewaaide Diversion die ze 2 maanden eerder had gekocht. De schade werd hoger getaxeerd dan ze voor die motor had betaald.
 
Reacties van @IJzervreter en @Mike Schenk zijn beide kloppend en ergens op gebaseerd.
Die uitspraak op de vorige pagina slaat nergens op, komt idd bij mensen weg die teveel verwachten of die de verzekering willen laten bloeden voor al die premie die ze betaald hebben ;)

Heb enkele jaren de schade afhandeling gedaan binnen een motor zaak, weet hierdoor wel aardig hoe de vork in de steel zit.
9 van de 10 krijgt gewoon waar die recht op heeft !!
Enige 2 puntjes wat ik mensen mee wil geven ; zorg dat je kleding vergoeding hoger is dan standaard, met een beetje pak en helm ga je er al snel overheen.. geldt niet als je nog met je troep uit het jaar 0 rond rijd.
2de puntje ; ga accepteren dat jij extra s aan een fiets toevoegt voor 500 maar dat ze na montage eigenlijk de helft al waard zijn.. en na 2 jaar eigen lijk niets meer ! Daarbij kun je ervoor kiezen om het wrak te behouden ( dagwaarde minus bieding bedrag krijg je dan ) en zelf de accessoires los te verkopen.

Te vaak mee gemaakt dat mensen de kleding nog niet oud vonden ( toch al weer 3 of 4 jaar oud en niet netjes verzorgd ) maar dat de expert er heel duidelijk in was.. spul heeft zn beste tijd al wel gehad.
Terwijl het ook andersom kan, expert rekende het niet af op leeftijd maar op kwaliteit en onderhoud.. dan kan je leren pak van 8 jaar oud gewoon nog iets van 250 opbrengen.

Zorg dat dit verhoogt is als je met spullen van waarde rijd !! Kan zo n expert ook een beetje "ruimte" creëren door daar vrij ruime vergoedingen voor te nemen en voor je voertuig gewoon de normale prijzen.
 
Hallo Luitjes ,
Verzekeringsgeld is binnen morgen geld beuren en overdracht van het "wrak" .

Verder heb ik afgelopen donderdag de knoop doorgehakt : het is een kawasaki versys 1000 uit juni 2018 geworden compleet met 3 originele kawasaki koffers in kleur van de motor. motor heeft nog fabrieks garantie en heeft amper 7130 km op de klok

Ik heb afgezien van de V strom na lang wikken en wegen .
de 120 pk viercilinder en zijn super smooth rijgedrag haalde me over de streep tov het bonkige 2 cilinder karakter icm de fabrieks garantie wat er bij de vstrom niet op zat . Een nieuwe heb ik maar uit mijn hoofd gezet als je ziet wat dat afschrijft :o

Het is een rood metallic / zwarte geworden :) Goed kunnen handelen en een nette prijs bedongen. As donderdag ophalen :)
versysrob.jpg
versysrob.jpg
 
Houd er rekening mee dat bv Kawasaki een " ander" kwaliteits Nivea heeft dan Honda.
Bij een nieuwe valt het misschien niet op.
Maar na een paar jaar ga je dat wel zien.

Nimmer opgemerkt dat een honda beter zou zijn . Heb zelf een kawasaki 440 ltd en die bejaarde dame is hard op weg naar 40 jaar oud . Sterker nog mijn honda had ook puntjes waar ik niet zo happy mee was en de kwaliteit minder vond met name het kuipwerk en de dynamo / regelaar . Heb met regelmaat vele kawasaki eigenaren om mij heen en nimmer heb ik die iets dergelijks horen roepen. nog heb ik het gezien inde motorwerkplaats waar ik nogal vaak vertoef gezien . wel wat ik zie is mensen die hun motor nooit poetsen en onderhouden ...
 
Nimmer opgemerkt dat een honda beter zou zijn . Heb zelf een kawasaki 440 ltd en die bejaarde dame is hard op weg naar 40 jaar oud . Sterker nog mijn honda had ook puntjes waar ik niet zo happy mee was en de kwaliteit minder vond met name het kuipwerk en de dynamo / regelaar . Heb met regelmaat vele kawasaki eigenaren om mij heen en nimmer heb ik die iets dergelijks horen roepen. nog heb ik het gezien inde motorwerkplaats waar ik nogal vaak vertoef gezien . wel wat ik zie is mensen die hun motor nooit poetsen en onderhouden ...

Ik denk dat hij ook bedoeld dat het niveau van de kawa s hoger is dan de Honda's , al doet het een beetje anders vermoeden !
Gave versys !! volgende foto mag wel iets meer kwaliteit bevatten :P
 
Hallo ,
zo mijn zilveren honda is niet meer ... zojuist opgehaald. en geld in de hand voor het "wrak"

Betere foto's van de versys volgen zeker. die foto van hierboven was in de stromende regen.
Net al mijn oude verzekering opgezegd en de nieuwe opgebeld. Kan niet wachten tot het donderdag is .

Nu alles rond is kan ik wel uit de doeken doen wat ik gekregen heb .
3900 euro totaal . Niet slecht als je bedenkt dat ik de motor in 2014 gekocht had van een particulier voor 4500 euro. met 33500 km op de klok ( nu ruim 51000 en een beetje km)
Heb er wel het nodige aan gedaan zoals nieuwe banden en kettingset en tuning op de dyno en gpr slipon dempers maar daar heb ik dan wel al die tijd mee gereden. Stond tegenover dat er een grote buurt aan zat te komen met kleppen stellen en nieuwe banden en de dynamo en regelaar waarmee de ellende begon ( setje kost bij honda 600 pietermannen ) kortom ik ben goed weggekomen .

Rest mij nu nog 150 euro eigen risico te ontvangen . Deze worden verhaald bij de tegenpartij en dat kan nog wel wat weken tot zelfs maanden duren. Als ze denken dat ik die vergeet moeten ze vroeger op staan blijf daar 2 wekelijks om zeuren en anders ga ik ze persoonlijk bij de transporteur halen.
 
Natuurlijk wens ik TS veel plezier met zijn Versys.
Maar mijn ervaring met Kawa zijn wat minder.
Na Honda en Yamaha, een aantal jaren geleden een nieuwe z1000sx gekocht.
Deze werd gepromoot als zijnde toerfiets geschikt voor 2 personen en koffers.
Helaas bleek de vering ondermaats, achterrem had alleen een decoratieve functie.
En na een paar jaar al last van roest en oxidatie. Iets wat ik niet kende van mijn Honda en Yamaha.
Stuurt wel fijn zo'n Kawa:]
 
Natuurlijk wens ik TS veel plezier met zijn Versys.
Maar mijn ervaring met Kawa zijn wat minder.
Na Honda en Yamaha, een aantal jaren geleden een nieuwe z1000sx gekocht.
Deze werd gepromoot als zijnde toerfiets geschikt voor 2 personen en koffers.
Helaas bleek de vering ondermaats, achterrem had alleen een decoratieve functie.
En na een paar jaar al last van roest en oxidatie. Iets wat ik niet kende van mijn Honda en Yamaha.
Stuurt wel fijn zo'n Kawa:]
het valt of staat natuurlijk hoe goed je de motor onderhoud en poetst .. en of hij buiten moet slapen of binnen mag staan.
Jammer te horen dat jouw ervaring negatief is . ik ga het nu zelf zien .

mijn kawasaki 440 ltd uit 1982 rijd nog steeds . Zo ook de nodige kawa's van wat motorvrienden .
 
Oke een persoonlijke ervaring maakt een merk niet beter of meer waard oid, dat iemand een slechte ervaring heeft met merk A wil niet zeggend at het eenslecht merk is.
Verschil is er toch altijd ; Heb een zx9r uit 99 waar je geen roest aan zal vinden ( ook niet aan de lasnaden vd achterbrug of blok bouten etc ) terwijl ik een zx10r uit 2010 heb waarbij er toch wel sprake is van roestvorming op wat lasnaadjes op rare plekken en sommige boutjes, ringen etc.

Dat het nu net afgezet word tegen honda vind ik helemaal oneerlijk, honda heeft topch nogal systematisch probleem spul gebruikt ; nokkenasketting spanners ? Spanningsregelaar ??
En toch zul je mij niet horen zeggen dat het een slechter merk is of dat ze meer of minder waard zijn in de toekomst
 
ga naar huis en kom met bloedspoed ZELF je motor halen

Ik hoop dat je snapt dat dit gewoon onzin is. Dagelijks worden duizenden motoren en auto's in de wereld vervoerd. Als daar 0.1% schade van krijgt door transport, dan is het waarschijnlijk veel. Ik acht de kans dat je je motor zelf kort rijdt iets groter dan dat, na een reis van misschien wel 1000km, tijdens uit uitladen de motor valt.

Hoe dan ook, have fun op je nieuwe brommer :)
 
Ik hoop dat je snapt dat dit gewoon onzin is. Dagelijks worden duizenden motoren en auto's in de wereld vervoerd. Als daar 0.1% schade van krijgt door transport, dan is het waarschijnlijk veel. Ik acht de kans dat je je motor zelf kort rijdt iets groter dan dat, na een reis van misschien wel 1000km, tijdens uit uitladen de motor valt.

Hoe dan ook, have fun op je nieuwe brommer :)
moet jij zelf weten ik doe het zelf wel de volgende keer er komt geen vreemde vrachtwagen chauffeur zonder motor rijbewijs meer aan mijn motor .... 4000 euro schade was meer dan genoeg ... al moet ik 1300 km rijden enkele reis om mijn motor te halen ik doe het .. ben er dan zelf bij met mijn eigen auto en motoraanhanger ipv een of andere onverlaat die tegen de klok moet racen van zijn baas.
 
moet jij zelf weten ik doe het zelf wel de volgende keer er komt geen vreemde vrachtwagen chauffeur zonder motor rijbewijs meer aan mijn motor .... 4000 euro schade was meer dan genoeg ... al moet ik 1300 km rijden enkele reis om mijn motor te halen ik doe het .. ben er dan zelf bij met mijn eigen auto en motoraanhanger ipv een of andere onverlaat die tegen de klok moet racen van zijn baas.

Hoe denk je dat de motor op die vrachtauto komt? En denk je niet dat de kans bestaat dat de motor, vanwege logistieke redenen, nog een paar keer van vrachtwagen zou kunnen wisselen?

En 2600km rijden voor een transport wat volledig door de verzekering wordt betaald, doorgaans zonder problemen verloopt en bij problemen schade vergoed... Het lijkt me lichtelijk overtrokken om daar 2 tot 3 dagen voor onderweg te zijn en 5 tanks brandstof voor te verrijden. Zelfs €1500 aan schade door transport is financieel aantrekkelijker dan zelf op en neer rijden 8)7.Ik zou het iets rationeler benaderen :).
 
Hoe denk je dat de motor op die vrachtauto komt? En denk je niet dat de kans bestaat dat de motor, vanwege logistieke redenen, nog een paar keer van vrachtwagen zou kunnen wisselen?

En 2600km rijden voor een transport wat volledig door de verzekering wordt betaald, doorgaans zonder problemen verloopt en bij problemen schade vergoed... Het lijkt me lichtelijk overtrokken om daar 2 tot 3 dagen voor onderweg te zijn en 5 tanks brandstof voor te verrijden. Zelfs €1500 aan schade door transport is financieel aantrekkelijker dan zelf op en neer rijden 8)7.Ik zou het iets rationeler benaderen :).
duidelijk dat we het samen niet eens zijn ... er komt geen een prutser die ik niet ken meer aan mijn motor als ik er niet bij ben ... weet niet hoe het bij jouw zit maar bij mij groeien ze niet op de rug ! ennu wat iemand zei : emotie nee bullshit !! je motor in puin door prutswerk word je gelukkig van. Dan een maand stress en het gezeur ... dank u de koekkoek
 
Terug
Bovenaan Onderaan