motor total loss op vakantie, zuur :(

T.R. Roadkill

MF veteraan
23 dec 2003
5.666
2
Den Bosch
Nou, ik eindelijk weer een beetje typen, ik ben op vakantie geweest in Ierland, op de motor heen, en helaas met het vliegtuig terug. Samen met mijn vriendin heb ik heerlijk een week door ierland getoerd, toen sloeg het noodlot toe.

Op zoek naar onze overnachtingsadres voor die nacht moesten we omdraaien. We reden op een rustige landweg ik rijd een inrit in van iemand om de motor om te draaien, dat ging nog goed, toen ik de weg weer op ging, moest ik een wat wijdere bocht maken dan anders, (bagage, vriendin en we reden weg vanuit een grindpad) bij het maken van die bocht kwam ik heel even op de verkeerde weghelft, dit heel even was zelfs te lang, om de bocht kwam net een auto en de frontale aanrijding was een feit. Door de klap is mijn vriendin van de motor geslingerd en plat op haar rug geland, wat er met mij is gebeurd weet ik niet meer. Snel naar haar toegerend, gelukkig leek het erop dat er niets was. Toch maar laten liggen en op de ambulance gewacht.

Ondertussen was het verkeer volledig stil komen te liggen, behulpzaam volkje de Ieren. Waar in nederland binnen no time een oeh en ah roepende menigte zich vormt, blijven de Ieren netjes op afstand en helpen alleen als ze echt iets kunnen, dus een dekentje, wat drinken etc etc. Nadat de ambulance was geariveerd is mijn vriendin om zo'n backboard gebonden. Gelukkig heeft ze niets gebroken, maar wel zwaar gekneusd, ze kan inmiddels weer aardig lopen. Ik kreeg ondertussen nogal last van mijn rechter elleboog en daar bleek later een van de botten in mijn onderarm gescheurd te zijn. Hoop gedoe, en eemaal in NL moest ik in het gips.

Al met al zijn we er goed vanaf gekomen, ik reed niet hard, en de auto gelukkig ook niet (er word daar ook rustig 120 gereden op 2baans weggetjes van 3 mtr breed |( )
edit
natuurlijk moet ik nog effe vermelden dat we beiden volledige textiel pakken droegen, gelukkig, anders was de lichamelijke schade wel erger geweest denk ik
/edit
Helaas is de Soes total loss, die heb ik daar moeten laten voor de sloop ;(
Wat een gedoe is dat met verzekering enzo zeg, gelukkig was de politie (Garda) zeeer behulpzaam en deden ze alle moeite om te helpen met de afhandeling van het ongeluk. Nou ik hoopte eigenlijk een leuker verhaal te vertellen hier op het forum als ik terug was van vakantie.....

Evengoed is Ierland een prachtig land en ik kan iedereen aanraden er op de motor (of met de auto) naar toe te gaan. Wij gaan ook zeker terug als we weer in orde zijn. Een heel vershcil met het geasfalteerde nederland, er is precies 1 snelweg, en die ligt om Dublin heen, prachtige uitzichten en weggetjes om te rijden. Er is een hoop van de geschiedenis bewaard gebleven in de vorm van kastelen, kerkhoven en allerlei andere bezienswaardigheden. Maar wat me vooral aantrok was de geweldige ruimte om je heen (behalve in de stad dan). Uiteindelijk hebben we maar een klein stukje gezien maar dat is genoeg om weer terug te gaan en de rest te bekijken!!

crashie1.jpg

crashie2.jpg

edit
natuurlijk niet alleen maar ongeluksfotos :)
ierlmooi.jpg
 
Laatst bewerkt:
jammer om zoiets te lezen zeg, gelukkig kunnen jullie het allebei nog navertelen en was het alleen blikschade... Maarja volgend jaar beter en gewoon weer lekker :]
 
Jammer dat een vakantie zo moet eindigen. Gelukkig zijn jullie aan de beterende hand en hopende geen permanent letsel opgelopen.

Ierland is echt een heel mooi land en de mensen zijn heel vriendelijk en behulpzaam.

Iers spreekwoord: An accident sits in a little corner.
 
Damn, dat ziet niet al te best uit, je motor dan.
Gelukkig dat jullie het nog na kunnen vertellen.
 
Dude, wat een ellende! Helukkig hebben jullie er samen niet te veel aan overgehouden! Sterkte met alles!
 
Balen van je motor maar gelukkig allebei overleefd, het had heel anders af kunnen lopen '(
 
je heb gelukkig niet je nickname eer aan gedaan.

in ieder geval komen jullie er redelijk ongeschonden vanaf.
 
sterkte met het herstel!
zoals ook door anderen opgemerkt: gelukkig zijn jullie beiden in orde!

kkijk uit naar het verslag als jullie weer in Ierland zijn geweest & goed hebben kunnen rondtouren!

Sterkte!
 
Damn. Hopen dat je van de volgende vakantie in Ierland meer kan genieten. Want dit is dubbel zonde...
 
Flinke klapper geweest...

Alles toch redelijk goed terecht gekomen, maar iid zuur van de motor... maar die is vervangbaar.

Succes met herstellen.
 
zo die bike is echt stuk...sja...dit is geen manier om je vakantie te eindigen....lijkt me...klote zeg ;(

maarum...misschien ff tipje...koop een fatsoenlijke rugprotector dan heb je dat gekneusde werk niet....misschien een beetje spierpijn...

ik heb er zelf net een van spidi gekocht....(airback 2) en ik denk dat je daar een hoop ellende van je vriendin had mee kunnen voorkomen.

succes met herstel van jullie beide!!
 
edit: je doet je naam eer aan...al is het zeker niet leuk...misschien tijd voor een andere nickname?
 
zo die bike is echt stuk...sja...dit is geen manier om je vakantie te eindigen....lijkt me...klote zeg ;(

maarum...misschien ff tipje...koop een fatsoenlijke rugprotector dan heb je dat gekneusde werk niet....misschien een beetje spierpijn...

ik heb er zelf net een van spidi gekocht....(airback 2) en ik denk dat je daar een hoop ellende van je vriendin had mee kunnen voorkomen.

succes met herstel van jullie beide!!

We hebben alletwee rugprotectors (zij jas en broek van Dainesse ik jas van Dainesse en broek van Rukka allebei met volledige protectie) , anders was het veeeeel erger geweest, misschien wel gebroken volgens de ambulance kerel. de kneuzing zat dan ook meer ricthing het staartbeentje en de dij, gelukkig heb je van die protectie meestal idd alleen kneuzingen en blauwe plekken ipv breuken
 
auw ,doet pijn als ik er naar kijk
maare heb je een vrijwaardingsbewijs gehad ?
anders betaal je de rest van je leven wegenbelasting en verzekering voor je (sloop)motor
 
Succes met het herstel van jullie beiden.
Gelukkig kunnen jullie het nog navertellen.
Ik kan alleen maar beamen dat Ierland een
prachtig land is om te doorkruisen met de motor.
 
auw ,doet pijn als ik er naar kijk
maare heb je een vrijwaardingsbewijs gehad ?
anders betaal je de rest van je leven wegenbelasting en verzekering voor je (sloop)motor
word geregeld door de verzekeraarshulpdienst, als het goed is heb ik binnen een paar weken de papieren binnen voor vrijwaring bij de RDW
 
Wat een kloteeind van je vakantie maar ben in ieder geval blij dat je dit zelf verteld. Zijn teveel ongelukken.

Ik hoop, net als de rest, dat jij en je vriendin er niets blijvends aan over houden. Sterkte met jullie herstel
 
Wow! Da's een beste klap geweest...idd zijn jullie er gelukkig 'redelijk goed' vanaf gekomen, maar de motor :X
Jammer hoor, hoe was je verzekerd :? All-Risk hoop ik..
 
Dank voor alle bemoedigende reacties, nee, ik was WA verzekerd, (motor was ouder dan 12 jaar, dus dan is all risk over het algemeen je geld weggooien.....) ik moet nu nog horen wat de schade aan de Nissan Micra is die ik min of meer in tweeen heb gespleten tot aan de voorruit
 
Terug
Bovenaan Onderaan