Motor total loss

ZO, dat ziet er echt niet best uit :N

Goed dat je er zelf zo goed bent afgekomen :Y

Succes met het vinden van een andere fiets
 
Een erg lullig ongeval, waarbij je zelf echt veel geluk hebt gehad, Ik weet niet hoe je motor verzekerd is, maar ik denk dat in deze situatie het aansprakelijk stellen van de wegbeheerder ook tot de mogelijkheden behoort. Ik zeg dat niet gauw als motorrijders onderuitgaan op witte markeringen (iedere motorrijder weet namelijk dat je daar niet overheen moet rijden :) ), maar in dit geval denk ik dat hier toch ook sprake is van nalatigheid van de wegbeheerder. Ik baseer dat op grond van dit toegevoegde plaatje:

full


De markering oogt als gewone met wegenverf opgespoten markering, die danig verweert is. Als deze markering nieuw is, voldoet hij meestal wel een de stroefheidseisen die daaraan gesteld worden in het verkeer (nog steed te glad voor motorrijders bij nat weer, maar goed). In een dergelijk afgesleten vorm als op de getoonde foto is dat echter niet het geval: dan zijn deze strepen vaak gladder dan bedoeld. Met name omdat de stroefmakende delen (zitten in het afstrooimateriaal met glasparels voor de reflectie) weggesleten zijn en alleen pigment en bindmiddel als een supergladde laag achterblijven. Dit is dus al een punt om de wegbeheerder aansprakelijk te stellen

Een tweede punt heeft te maken met de zichtbaarheid. Witte strepen op een zwart wegdek zijn redelijk zichtbaar; versleten strepen op een zwart wegdek daarentegen iets minder. Om een streep te vermijden, moet je hem wel kunnen zien. Het ongeval gebeurde 's avonds (duisternis) hetgeen de zichtbaarheid van een versleten streep nog eens extra bemoeilijkte. Gecombineerd met de extra gladheid van de streep door slijtage, is een val, ook bij droog wegdek, zeer wel mogelijk. Ook hier dus een punt om de wegbeheerder aansprakelijk te stellen.
 
Een erg lullig ongeval, waarbij je zelf echt veel geluk hebt gehad, Ik weet niet hoe je motor verzekerd is, maar ik denk dat in deze situatie het aansprakelijk stellen van de wegbeheerder ook tot de mogelijkheden behoort. Ik zeg dat niet gauw als motorrijders onderuitgaan op witte markeringen (iedere motorrijder weet namelijk dat je daar niet overheen moet rijden :) ), maar in dit geval denk ik dat hier toch ook sprake is van nalatigheid van de wegbeheerder. Ik baseer dat op grond van dit toegevoegde plaatje:

(Afbeelding)

De markering oogt als gewone met wegenverf opgespoten markering, die danig verweert is. Als deze markering nieuw is, voldoet hij meestal wel een de stroefheidseisen die daaraan gesteld worden in het verkeer (nog steed te glad voor motorrijders bij nat weer, maar goed). In een dergelijk afgesleten vorm als op de getoonde foto is dat echter niet het geval: dan zijn deze strepen vaak gladder dan bedoeld. Met name omdat de stroefmakende delen (zitten in het afstrooimateriaal met glasparels voor de reflectie) weggesleten zijn en alleen pigment en bindmiddel als een supergladde laag achterblijven. Dit is dus al een punt om de wegbeheerder aansprakelijk te stellen

Een tweede punt heeft te maken met de zichtbaarheid. Witte strepen op een zwart wegdek zijn redelijk zichtbaar; versleten strepen op een zwart wegdek daarentegen iets minder. Om een streep te vermijden, moet je hem wel kunnen zien. Het ongeval gebeurde 's avonds (duisternis) hetgeen de zichtbaarheid van een versleten streep nog eens extra bemoeilijkte. Gecombineerd met de extra gladheid van de streep door slijtage, is een val, ook bij droog wegdek, zeer wel mogelijk. Ook hier dus een punt om de wegbeheerder aansprakelijk te stellen.

:^

Zorg voor getuigen en politieverslag!
 
Mooi en duidelijk verhaal :Y

Maar wat ik niet snap is dat hij zegt "Ik snijd de bocht aan, weet niet exact hoe hard ik reed, maar zeker niet veel harder dan anders. Rond de 85km/u zag ik als laatst op mijn teller staan. Kom met mijn voorwiel op de kop van een pijl en weg is de grip." Terwijl de foto van een rechtdoorgaande pijl is? (Dus voor mijn gevoel een rechte weg.)
 
Een erg lullig ongeval, waarbij je zelf echt veel geluk hebt gehad, Ik weet niet hoe je motor verzekerd is, maar ik denk dat in deze situatie het aansprakelijk stellen van de wegbeheerder ook tot de mogelijkheden behoort. Ik zeg dat niet gauw als motorrijders onderuitgaan op witte markeringen (iedere motorrijder weet namelijk dat je daar niet overheen moet rijden :) ), maar in dit geval denk ik dat hier toch ook sprake is van nalatigheid van de wegbeheerder. Ik baseer dat op grond van dit toegevoegde plaatje:

(Afbeelding)

De markering oogt als gewone met wegenverf opgespoten markering, die danig verweert is. Als deze markering nieuw is, voldoet hij meestal wel een de stroefheidseisen die daaraan gesteld worden in het verkeer (nog steed te glad voor motorrijders bij nat weer, maar goed). In een dergelijk afgesleten vorm als op de getoonde foto is dat echter niet het geval: dan zijn deze strepen vaak gladder dan bedoeld. Met name omdat de stroefmakende delen (zitten in het afstrooimateriaal met glasparels voor de reflectie) weggesleten zijn en alleen pigment en bindmiddel als een supergladde laag achterblijven. Dit is dus al een punt om de wegbeheerder aansprakelijk te stellen

Een tweede punt heeft te maken met de zichtbaarheid. Witte strepen op een zwart wegdek zijn redelijk zichtbaar; versleten strepen op een zwart wegdek daarentegen iets minder. Om een streep te vermijden, moet je hem wel kunnen zien. Het ongeval gebeurde 's avonds (duisternis) hetgeen de zichtbaarheid van een versleten streep nog eens extra bemoeilijkte. Gecombineerd met de extra gladheid van de streep door slijtage, is een val, ook bij droog wegdek, zeer wel mogelijk. Ook hier dus een punt om de wegbeheerder aansprakelijk te stellen.



:Y , it´s worth a shot
 
Sorry, Ik had nog een paar foto's extra neer willen zetten, maar de MF-server deed raar. Ben toen maar naar bed gegaan. :z

Eerst nog een foto van de schade waarop goed te zien is hoe de motor de paal geraakt heeft, en daarna een paa overzichts foto's van de weg

full
 
Laatst bewerkt:
Kut man -O-

Nogmaals gelukkig dat je zelf relatief weinig hebt, maar wel onwijs zonde van je motor. '(

Maar aan de andere kant, bedankt!
Ik rij d'r zelf ook wel 's. Zal er nu wat voorzichtiger langs rijden. ;)
 
Je mag er idd niet aan denken dat je zelf tegen die paal vliegt...
't zit toch in een heel klein hoekje soms.

En waarschijnlijk mag je nog d epaal vergoeden ook. ;(
 
Weet niet precies wat ik hiervan moet denken. Als ik het me goed kan herinneren, kwam ik hier vlakbij tot stilstand.

full
 
Hier een foto waar ik wat lijnen in getekend heb. de stippellijn was de beoogde lijn. Om de eerste pijl heen, naar binnensnijden, aan de binnenkant van de 2de pijl door (buitenom kan ook, maar je moet dan echter wel direct na de pijl naar binnen snijden omdat de bocht vanaf daar begint te knijpen), binnenkant bocht houden, weer naar buiten, om de laatste pijl heen, klaar.

Tientallen keren gereden, en met hogere snelheden.

Het is op zich een hele raar bocht want hij knijpt op een gegeven moment. Heel moeilijk om op de foto te zetten. Feit is, is dat ik ondanks dat ik rustig aan deed, ik toch nog te hard reed en ik wist dat die pijl er aan kwam. Dit in combinatie met wat vocht en temp, en dan ga je...... |(

Ik durf echt niet te zeggen wat de correct lijn is, de blauwe of de rode.

full
 
Laatst bewerkt:
De laatste van de crimescene. Hierop kan je goed zien hoe lang de bocht eigenlijk is. Tot vlak voor de 2de pijl houd je de buitenkant, en daarna naar binnen. Alhoewel zo'n tip raar klinkt van iemand die weet hoe het NIET moet B|

full
 
Laatst bewerkt:
je hebt wel een hoop geluk gehad ppppfffff :Y

suc6 met herstel van je bike / nieuwe bike :o
dat weer snel mag rijden :] :]
 
Beter je motor dan jezelf tegen die lantaarnpaal.

Succes met het regelen van de schade en de spierpijn!
 
Nog eentje dan, van het pak. Relatief gezien weinig schade.

Zeker een bedankje richting IXS. Grootste schade op de rechterarm. Daar heb ik ook de meeste spierpijn. Wordt wel warm zeg tijnds zo'n glijpartij.....

Het heuptasje was zijn geld zeker meer dan waard. Bij de V&D gekocht voor eurootje of 10 _O- . Heeft zo'n beetje alle schade op de heup opgevangen.

Op de knieen hebben de slidepads de klap opgevangen.

full




Dit bewijst maar weer hoe belangrijk het is om goede kleding te dragen, wat voor weer het ook is, en wat voor motor je ook rijd!! Een spijkerbroek/jas geldt in mijn ogen echt NIET als GOEDE motorkleding!!!!!
 
Laatst bewerkt:
De rechter laars. De "slide pads" hebben hun werk erg goed gedaan....

full
:}
 
Nou ja, dat was mijn verhaal. Blij dat ik niks heb, jammer dat de motor niet meer is. Je zal gemist worden......... '(

full
 
Weet niet precies wat ik hiervan moet denken. Als ik het me goed kan herinneren, kwam ik hier vlakbij tot stilstand.

full
Als je benieuwd bent wat er met je motor is gebeurd, nadat je was afgestapt, dan de volgende analyse (mag ik geven; ben ik voor opgeleid ;) )

Je motor heeft na het onderuitgaan in een vrijwel rechte lijn geschoven tot op de linkervoorkant van de verkeersheuvel. Daar is hij met alle nog aanwezige bewegingsenergie opgewipt (waarschijnlijk door het aangrijpen van een stepje tegen de vluchtheuvel) en de lucht in geworpen terwijl hij gelijktijdig van richting veranderde(naar links gedraaid); heeft de rijstrook overgestoken en is tollend om zijn as op een zeker hoogt op de lantaarnpaal ingeslagen.

Is er van de politie een VOA(Verkeersongevallen analyse)-auto ter plaatse geweest? Die kunnen een en ander mogelijk op papier gezet hebben. Met name is het belangrijk dat er iets geschreven staat over de toestand van het wegdek en de markeringen.

De wijze waarop hier gemarkeerd is, is natuurlijk absurd(derde argument om de wegbeheerder aan te klagen). Rijkswaterstaat heeft in diverse regio's, daarop gewezen door de MAG, op verschillende afritten de spookrijderspijlen die in bochten lagen verplaatst. Het kan dan ook geen kwaad om bij de MAG eens te informeren of men al meldingen van motorrijders heeft gehad inzake deze situatie en of de wegbeheerder ooit al eerder daarop is aangesproken.

Overigens geldt in beide richtingen een snelheidsbeperking van 70 km/h zie ik. Wees in die context voorzichtig met je verklaringen!!!!!! O-) Mijn indruk is dat je toch wat harder gereden hebt! Reden te meer om je berschermengelen te danken gelet op het hoge gehalte aan verticaal staal wegmeubilair daar ter plaatse!!!!!
 
Laatst bewerkt:
Goh, tis wel opletten daar bij Schiphol blijkbaar. Ik ging in de regen na een lange periode droogte op m'n smoel bij oprit A4 Hoofddorp richting Den Haag. Ik reed al aangepast vanwege de gladheid, maar m'n fiets klapte zonder waarschuwing onder me uit. Ik gleed met ruim 70km/u de vangrail in. Oa m'n been was goed naar de klote, maar het revalideren gaat nu goed.

Zelfde wegbeheerder? Ik ben niet 100% zeker maar de kans is dat ik ook een markering heb gepakt toen. Ben benieuwd naar de motor (R1150R) die heb ik nog niet gezien, staat ergens in een depot, hij scheen ergens 100m verderop te liggen dan ik, heb ik allemaal niet gezien omdat ik lelijk in de kreukels lag en met spoed ben afgevoerd.

Ik heb ook een vraag, is het normaal dat ik na een paar weken nog helemaal niets van de politie heb gehoord mbt het ongeval, bevindingen van de ongevallen analyse ofzo? De motor word verzorgd door de verzekering enzo, maar verder heb ik niets gehoord over het hele incident. Er zijn getuigen geweest die me erg hebben geholpen voordat de ambulance er was, die wil ik best bedanken ook. Beetje wrang dat ze zo fanatiek zijn met CJIB post, maar dit soort dingen niks aan doen wederom B|

Hele topic is helaas weg door de back-up, maar heb hier nog een picca van de schade tot nu toe;

full
 
Laatst bewerkt:
Ow ow, wat zonde van je motor zeg! Maar zoals al vaak gezegd is, jij hebt nix, en je pak heeft dar goed aan bijgedragen zo te zien! :}
 
Goh, tis wel opletten daar bij Schiphol blijkbaar. Ik ging in de regen na een lange periode droogte op m'n smoel bij oprit A4 Hoofddorp richting Den Haag. Ik reed al aangepast vanwege de gladheid, maar m'n fiets klapte zonder waarschuwing onder me uit. Ik gleed met ruim 70km/u de vangrail in. Oa m'n been was goed naar de klote, maar het revalideren gaat nu goed.

Zelfde wegbeheerder? Ik ben niet 100% zeker maar de kans is dat ik ook een markering heb gepakt toen. Ben benieuwd naar de motor (R1150R) die heb ik nog niet gezien, staat ergens in een depot, hij scheen ergens 100m verderop te liggen dan ik, heb ik allemaal niet gezien omdat ik lelijk in de kreukels lag en met spoed ben afgevoerd.

Ik heb ook een vraag, is het normaal dat ik na een paar weken nog helemaal niets van de politie heb gehoord mbt het ongeval, bevindingen van de ongevallen analyse ofzo? De motor word verzorgd door de verzekering enzo, maar verder heb ik niets gehoord over het hele incident. Er zijn getuigen geweest die me erg hebben geholpen voordat de ambulance er was, die wil ik best bedanken ook. Beetje wrang dat ze zo fanatiek zijn met CJIB post, maar dit soort dingen niks aan doen wederom B|

Hele topic is helaas weg door de back-up, maar heb hier nog een picca van de schade tot nu toe;

(Afbeelding)

Hmm complexe onderbeenfractuur. Veel succes met herstel! Zal nu wel een ijzerwinkeltje in zitten!

Voor informatie over je ongeval zou ik bellen naar het regiokorps dat je ongeval heeft afgehandeld (0900-8844). Kunnen er vier zijn: Amsterdam-Amsteland, het KLPD, Kennemerland of misschien zelfs de Brigade Schiphol van de KMAR als het ongeval binnen hun verzorgingsgebied is gebeurd. Dat ze zelf niet bellen heeft zo zijn reden. Verschillende diensten van agenten lopen niet altijd synchroon met de agenda van de burger. Het kan best even duren voor de agenten die jouw ongeval behandeld hebben weer in de dagdienst zitten. Bovendien belt men vaak alleen maar als er nog onduidelijkheden zijn m.b.t. het PV.
 
tjonge jonge wat heb jij een gelug, wat zie die motor eruit zeg!
Soms ontkom je niet aan de strepen, merk het zelfs ook wel eens
dat je toch nog wels een puntje raakt. Kun je zien dat het bij jou
net genoeg was ;(

Succes ermee
 
Terug
Bovenaan Onderaan