Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Een erg lullig ongeval, waarbij je zelf echt veel geluk hebt gehad, Ik weet niet hoe je motor verzekerd is, maar ik denk dat in deze situatie het aansprakelijk stellen van de wegbeheerder ook tot de mogelijkheden behoort. Ik zeg dat niet gauw als motorrijders onderuitgaan op witte markeringen (iedere motorrijder weet namelijk dat je daar niet overheen moet rijden ), maar in dit geval denk ik dat hier toch ook sprake is van nalatigheid van de wegbeheerder. Ik baseer dat op grond van dit toegevoegde plaatje:
(Afbeelding)
De markering oogt als gewone met wegenverf opgespoten markering, die danig verweert is. Als deze markering nieuw is, voldoet hij meestal wel een de stroefheidseisen die daaraan gesteld worden in het verkeer (nog steed te glad voor motorrijders bij nat weer, maar goed). In een dergelijk afgesleten vorm als op de getoonde foto is dat echter niet het geval: dan zijn deze strepen vaak gladder dan bedoeld. Met name omdat de stroefmakende delen (zitten in het afstrooimateriaal met glasparels voor de reflectie) weggesleten zijn en alleen pigment en bindmiddel als een supergladde laag achterblijven. Dit is dus al een punt om de wegbeheerder aansprakelijk te stellen
Een tweede punt heeft te maken met de zichtbaarheid. Witte strepen op een zwart wegdek zijn redelijk zichtbaar; versleten strepen op een zwart wegdek daarentegen iets minder. Om een streep te vermijden, moet je hem wel kunnen zien. Het ongeval gebeurde 's avonds (duisternis) hetgeen de zichtbaarheid van een versleten streep nog eens extra bemoeilijkte. Gecombineerd met de extra gladheid van de streep door slijtage, is een val, ook bij droog wegdek, zeer wel mogelijk. Ook hier dus een punt om de wegbeheerder aansprakelijk te stellen.
Mooi en duidelijk verhaal
Een erg lullig ongeval, waarbij je zelf echt veel geluk hebt gehad, Ik weet niet hoe je motor verzekerd is, maar ik denk dat in deze situatie het aansprakelijk stellen van de wegbeheerder ook tot de mogelijkheden behoort. Ik zeg dat niet gauw als motorrijders onderuitgaan op witte markeringen (iedere motorrijder weet namelijk dat je daar niet overheen moet rijden ), maar in dit geval denk ik dat hier toch ook sprake is van nalatigheid van de wegbeheerder. Ik baseer dat op grond van dit toegevoegde plaatje:
(Afbeelding)
De markering oogt als gewone met wegenverf opgespoten markering, die danig verweert is. Als deze markering nieuw is, voldoet hij meestal wel een de stroefheidseisen die daaraan gesteld worden in het verkeer (nog steed te glad voor motorrijders bij nat weer, maar goed). In een dergelijk afgesleten vorm als op de getoonde foto is dat echter niet het geval: dan zijn deze strepen vaak gladder dan bedoeld. Met name omdat de stroefmakende delen (zitten in het afstrooimateriaal met glasparels voor de reflectie) weggesleten zijn en alleen pigment en bindmiddel als een supergladde laag achterblijven. Dit is dus al een punt om de wegbeheerder aansprakelijk te stellen
Een tweede punt heeft te maken met de zichtbaarheid. Witte strepen op een zwart wegdek zijn redelijk zichtbaar; versleten strepen op een zwart wegdek daarentegen iets minder. Om een streep te vermijden, moet je hem wel kunnen zien. Het ongeval gebeurde 's avonds (duisternis) hetgeen de zichtbaarheid van een versleten streep nog eens extra bemoeilijkte. Gecombineerd met de extra gladheid van de streep door slijtage, is een val, ook bij droog wegdek, zeer wel mogelijk. Ook hier dus een punt om de wegbeheerder aansprakelijk te stellen.
Duidelijke fotoHier een foto waar ik wat lijnen in getekend heb.
Als je benieuwd bent wat er met je motor is gebeurd, nadat je was afgestapt, dan de volgende analyse (mag ik geven; ben ik voor opgeleid )Weet niet precies wat ik hiervan moet denken. Als ik het me goed kan herinneren, kwam ik hier vlakbij tot stilstand.
Goh, tis wel opletten daar bij Schiphol blijkbaar. Ik ging in de regen na een lange periode droogte op m'n smoel bij oprit A4 Hoofddorp richting Den Haag. Ik reed al aangepast vanwege de gladheid, maar m'n fiets klapte zonder waarschuwing onder me uit. Ik gleed met ruim 70km/u de vangrail in. Oa m'n been was goed naar de klote, maar het revalideren gaat nu goed.
Zelfde wegbeheerder? Ik ben niet 100% zeker maar de kans is dat ik ook een markering heb gepakt toen. Ben benieuwd naar de motor (R1150R) die heb ik nog niet gezien, staat ergens in een depot, hij scheen ergens 100m verderop te liggen dan ik, heb ik allemaal niet gezien omdat ik lelijk in de kreukels lag en met spoed ben afgevoerd.
Ik heb ook een vraag, is het normaal dat ik na een paar weken nog helemaal niets van de politie heb gehoord mbt het ongeval, bevindingen van de ongevallen analyse ofzo? De motor word verzorgd door de verzekering enzo, maar verder heb ik niets gehoord over het hele incident. Er zijn getuigen geweest die me erg hebben geholpen voordat de ambulance er was, die wil ik best bedanken ook. Beetje wrang dat ze zo fanatiek zijn met CJIB post, maar dit soort dingen niks aan doen wederom
Hele topic is helaas weg door de back-up, maar heb hier nog een picca van de schade tot nu toe;
(Afbeelding)