Motor tour club

kris85

Rookie
11 sep 2017
4
0
Sliedrecht
Hallo Forumgebruikers!

Ik ben relatief nieuw in de motor wereld en heb sinds 1,5 maand mijn eerste motor, een Honda Deauville 650 uit '98. Ik ben er ontzettend blij mee. Nu lijkt het mij leuk om naast de woon/werk km's ook tour km's te rijden.

Wie zou mij een eindje in de goede richting kunnen helpen met een club/vereniging. Het hoeft allemaal niet groot te zijn voor. gewoon lekker touren.. Ik kom zelf uit Sliedrecht en een kleine voorwaarde is wel dat ik niet eerst 50km hoef te rijden voor dat je begint met een tour tocht, dus wel een beetje in de buurt.

Of wat een andere mogelijkheid is, zelf een club op te zetten. Ik gebruik nu wel het woord club, maar het gaat meer om het idee om lekker te touren met andere levensgenieters en geen clubhuis met regels en minimale deelname enz.

Ik hoor graag van jullie!

groeten Kris
 
Sliedrecht en omgeving ken ik niet.
Lijkt me vreemd dat daar niet ergens in de buurt een (nette) motorclub moet zijn.
Binnen een straal van 10km zijn er bij ons al 4 clubs!

Toeren kan je natuurlijk altijd mbv de toerkalender.................

zie=> NMTK Kalender

Je kan natuurlijk ook kijken bij de Deauville-club.
Leuk is dat je dan allemaal de zelfde motor hebt.
Bij zo'n merk/ model-club krijg je ook altijd goede tips over alles van de motor.

zie => Welkom bij de Honda Deauville Club

Was deze zomer nog in Deauville(Normandië), chique boel daar, alles Belle-Epoque!
 
Laatst bewerkt:
waarom een club. stap gewoon op en duik de polder in en rij elk klein weggetje in dat je nog niet kent
met de zon als je kompas, en als je het zat bent zet je de navigatie aan en ga je naar huis. en dan heb je een prachtige tourtocht achter de rug. daar heb je helemaal geen club of tijdafspraken voor nodig.
 
Hallo Forumgebruikers!

Ik ben relatief nieuw in de motor wereld en heb sinds 1,5 maand mijn eerste motor, een Honda Deauville 650 uit '98. Ik ben er ontzettend blij mee. Nu lijkt het mij leuk om naast de woon/werk km's ook tour km's te rijden.

Wie zou mij een eindje in de goede richting kunnen helpen met een club/vereniging. Het hoeft allemaal niet groot te zijn voor. gewoon lekker touren.. Ik kom zelf uit Sliedrecht en een kleine voorwaarde is wel dat ik niet eerst 50km hoef te rijden voor dat je begint met een tour tocht, dus wel een beetje in de buurt.

Of wat een andere mogelijkheid is, zelf een club op te zetten. Ik gebruik nu wel het woord club, maar het gaat meer om het idee om lekker te touren met andere levensgenieters en geen clubhuis met regels en minimale deelname enz.

Ik hoor graag van jullie!

groeten Kris

Joh`` plak een paar briefjes op het prikbord bij de plaatselijke supermarkten ..
 
waarom een club. stap gewoon op en duik de polder in en rij elk klein weggetje in dat je nog niet kent
met de zon als je kompas, en als je het zat bent zet je de navigatie aan en ga je naar huis. en dan heb je een prachtige tourtocht achter de rug. daar heb je helemaal geen club of tijdafspraken voor nodig.
Niet helemaal eens.

@klein weggetje
Met motor-toertochten ben ik op weggetjes gekomen die ik zelf wrs nooit zou hebben gereden.
Oke, oke, hier op de Veluwe, heel bekend terein, ga je mij niet (snel) meer verrassen. Wrs geen weggetje hier waar ik nooit gereden heb.

@tijdafspraken
Wij krijgen altijd van onze club (MC de Kraats-Ede) de GPX al van tevoren opgestuurd.
Als je dan toevallig geen tijd hebt of het weer is al te bar dan rijd je gewoon een week later.
 
Laatst bewerkt:
@klein weggetje
Met motor-toertochten ben ik op weggetjes gekomen die ik zelf wrs nooit zou hebben gereden.
Oke, oke, hier op de Veluwe, heel bekend terein, ga je mij niet (snel) meer verrassen. Wrs geen weggetje hier waar ik nooit gereden heb.
laat ik de omgeving hier nu ook redelijk kennen en er zijn hier zoveel leuke kleine bochtige polderweggetjes voor je die allemaal hebt uitgeprobeerd ben je wel even bezig. en aangezien hij net begint volgens eigen zeggen kan hij hier in de buurt voorlopig vooruit met het ontdekken van leuke weggetjes. en als je het hier in de buurt zat bent ga je een keer een van de riviren over met pont of brug en dan zit je zo in een heel ander gebied waar weer zat te ontdekken is. lekker dolen en ontdekken in de biesbos of rij wat verder naar het oosten en ga de betuwe ontdekken of een rondje zuidhollandse en zeeuwse eilanden zonder snelwegen. gewoon jezelf een doel of richting zetten en dan via zo klein mogelijke weggetjes rijden. als het te druk wordt op een weg sla je af naar een weg die niet zo druk is en dan probeer je later weer in de gewenste richting te komen.
 
Wat ik ook nog wel eens doe als ik iets verder van huis ben dan zet ik in de GPS de Garmin-motorkaart aan naar de volgende bestemming. Als ik een stuk moet overbruggen, liefst zonder snelweg, kom je vaak over de leukste weggetjes! Op de Veluwe en in de Betuwe weet ik het zelf wel.
 
Bedankt voor jullie reacties! Ik heb inmiddels een pagina aangemaakt en wie weet dat het wat word en er volgend seizoen leuk getourd kan worden.
 
wat is nu 50 km op zo een motor? toch niets om naar een treffen te gaan voor een toertocht,
 
Het regio topic Gorinchem en omstreken is een beetje dood gebloed.
Maar van uit Sliedrecht de Merwede dijk volgen , of juist de lek dijk .
Dan heb je al aardige tourritjes.
En een tourrit met meer dan 5 of 6 motoren is minder leuk dan het lijkt.
Je moet elkaar continu in de gaten houden.

Dus gewoon met een paar vrienden die ritjes doen.
 
En een tourrit met meer dan 5 of 6 motoren is minder leuk dan het lijkt.
5 á 6 is ook zat om mee te touren denk ik.
Je moet elkaar continu in de gaten houden.

Dus gewoon met een paar vrienden die ritjes doen.
Helaas hebben mijn vrienden geen motor
 
Helaas hebben mijn vrienden geen motor

Wees gerust, na 30 jaar motorrijden heb je alleen nog maar motorvrienden ;)

Maar serieus: mogelijkheden zat via internet, MF, Facebook, Deauvilleclub. Probeer wat dingen. Kijk of wat je prettig vind. Er zijn nogal verschillende soorten toerders.
 
Misschien is dit wat voor je, in ieder geval de moeite om even te kijken heel veel mensen gingen je al voor en maken samen hele leuke toertochten.

motormaatje.nl
 
waarom een club. stap gewoon op en duik de polder in en rij elk klein weggetje in dat je nog niet kent
met de zon als je kompas, en als je het zat bent zet je de navigatie aan en ga je naar huis. en dan heb je een prachtige tourtocht achter de rug. daar heb je helemaal geen club of tijdafspraken voor nodig.

Omdat het soms leuk is om samen te rijden en tijdens de koffiepauze over motoren de lullen.
 
Voor de mensen die uit de omgeving Sliedrecht-Dordrecht-Hardinxveld-Gorinchem komen en eens een tour ritje willen maken zijn jullie welkom op mijn nieuwe Facebook pagina! https://www.facebook.com/MCSliedrecht/

Wie weet tot snel!
Hooooo pas op je hebt het MC genoemd, nu krijg je onherroepelijk heibel met de gevestigde orde!!

Zonder gekheid, ik heb het motorrijden pas écht ontdekt via het regionale topic hier op MF, echt een club vrienden geworden en gebleven en we maken nog regelmatig uitstapjes. Van een klein ritje op een doordeweekse avond tot een twee weken durende trip door Noorwegen. Niks geen club, maar wel een groep gelijkgestemden uit de buurt. Maar goed, dat is in het gezellige Waterland en niet in Sliedrecht.

Ben niet bekend met onderstaand topic, maar kijk eens of je daar iets mee kunt!

Rotterdam Incorporated #17 - Waar we vaker gaan rijden?
 
laat ik de omgeving hier nu ook redelijk kennen en er zijn hier zoveel leuke kleine bochtige polderweggetjes voor je die allemaal hebt uitgeprobeerd ben je wel even bezig. en aangezien hij net begint volgens eigen zeggen kan hij hier in de buurt voorlopig vooruit met het ontdekken van leuke weggetjes. en als je het hier in de buurt zat bent ga je een keer een van de riviren over met pont of brug en dan zit je zo in een heel ander gebied waar weer zat te ontdekken is. lekker dolen en ontdekken in de biesbos of rij wat verder naar het oosten en ga de betuwe ontdekken of een rondje zuidhollandse en zeeuwse eilanden zonder snelwegen. gewoon jezelf een doel of richting zetten en dan via zo klein mogelijke weggetjes rijden. als het te druk wordt op een weg sla je af naar een weg die niet zo druk is en dan probeer je later weer in de gewenste richting te komen.
Alle geneugten in het leven zijn driedubbel zo leuk als je het kunt delen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan