Motor tour Marokko April 2012

Zonder zijkoffers.
full
 
Wat had je hier dan inzitten dan onnodig was?

Mijn 3koffers zaten vol, en dan nog een rol met buitentent en zeil, en ik moet zeggen dat ik het meeste toch gebruikt heb...

Mijne in reis modus:
full
 
Laatst bewerkt:
ik dacht een training mee te nemen een paar gemakkelijke schoen , een jeans of zo en vooral ondergoed.
een dikke pul zul misschien ook wel op de lijst moeten denk ik.,,,,of terpaatse een djellaba aanschaffen kan ook en is er erg praktiche
 
ik zou zeker niet teveel ondergoed meenemen. Er is altijd wel een mogelijkheid om kleren en een handdoek uit te spoelen. In het warme weer droogt dat toch onmiddellijk.

Zo'n djellaba ziet er mij wel super uit!

Fes_-_Kasba.JPG
 
Laatst bewerkt:
Maar... deze mensen willen meen ik graag zelf op avontuur, met eigen motor door Marokko reizen. Niet iets georganiseerd maar zelf gidsen door een voor hen (deels) onbekend land.

Mocht ik het mis hebben...

Bikershome is gebaseerd in Ouarzazate en organiseerd off-road motor tours door Marokko. Profiteer van Peter´s 33 jaar Marokko ervaring en bezoek de meest afgelegen plekken in de woestijn.

Hoe gaat het in z´n werk?
Boek zelf een goedkoop ticket (soms al voor 60 euro retour) van Weeze naar Marrakech... daar staat een taxi voor je klaar die je naar Ouarzazate brengt.
Zo sla je het minder interessante noorden van Marokko mooi over en start je gelijk bij de "poort naar de woestijn".

De route is voor 95% off-road en de groep wordt op korte afstand gevolgd door snelle 4x4 support. Geeft wel zo´n veilig gevoel...
Geen bagage achterop je motor... alles wordt vervoerd door de 4x4.

Behalve de bike is ook alle benzine inbegrepen en 6 nachten hotel inclusief diner ontbijt lunch.

Bronwater en energy-bars zijn vrij verkrijgbaar in de support auto. Ook aan iedere avond koud bier is gedacht... 60 st in de koelbox en de rest staat veilig op de achterbank.

Bikershome... maakt off-road rijden in Marokko voor iedereen betaalbaar...!
Bikershome... al meerdere malen gecopieerd maar nooit geevenaard.
 
ik zou zeker niet teveel ondergoed meenemen. Er is altijd wel een mogelijkheid om kleren en een handdoek uit te spoelen. In het warme weer droogt dat toch onmiddellijk.

Zo'n djellaba ziet er mij wel super uit!

[afbeelding]


Klopt helemaal Sideris.

Gewoon elke avond sokken en ondergoed uitspoelen en de volgende ochtend rij je er weer fris bij.

Ik stap na een dagtrip wel met mijn complete body-armor onder de douche.

Zelfs je laarzen zijn de volgende dag weer droog (genoeg).

Wat kan het leven toch simpel zijn... heerlijk.
 
Hey Peter,

Jij ook hier? ;)
Het punt is dat niet iedereen van plan is om alleen maar off the road te rijden.
Hier en daar een gravel-weg is geen probleem maar kilometers lang zand happen ben ik niet van plan. Dus, niet vervelend bedoeld, maar daarom heb ik persoonlijk voor deze tocht niet zoveel interesse om met bikershome.net op pad te gaan.

Noorden van Marokko niet interessant, tazzz.....dat zeg je tegen iemand met routes in Tanger! ;) Vanaf Tanger de kustweg naar Tetouan pakken en vanaf daar de weg naar Chefchaouen pakken. Prachtige weg, eerst langs de kust en dan dwars door de bergen, 100% asfalt. Ik word wel blij van het idee om die weg te rijden! :) En dat is maar een voorbeeldje ;)

Greetz
Naba
 
klopt Pbuitelaar wat je zegt,
ik ga voor het avontuur, je zelf een baan gidsen door het landschap lijkt mij heerlijk.
Anders had ik deze topic trouwens niet geplaatst.Ieder zijn keus dus.

Voor de mensen die geintereseert zijn mee te rijden kunnen we reeds starten met voorstellen om een route te bepalen?Of is het nog te vroeg?
En hoe zit het nu met in groep naar daar te rijden zijn daar genoeg mensen voor te vinden.

Nog een andere vraag wat vinden jullie om in plaats van in Spanje de boot te nemen dit in Frankrijk te doen?
 
Hoi Naba,

Precies, niemand van deze groep heeft zin om met welke organisatie dan ook op pad te gaan... en al helemaal niet om voor 95% off-road te gaan... ze willen zelf ontdekken en met eigen motor rijden. Sta ik helemaal achter. Dat deed ik voorheen zelf ook het liefst. Daar heb je je bike tenslotte voor.

Maar voor anderen die dit topic lezen en weinig tijd hebben is een weekje woestijn met Bikershome misschien wel interessant.

Je hebt helemaal gelijk dat het noorden van Marokko mooi is. Die route die jij beschrijft is inderdaad prachtig, al is het maar vanwege het sterk afwisselende landschap; eerst langs de kustlijn en vervolgens lekker bochtig door de bergen en bossen.

Ik schreef ook niet dat het noorden niet interessant is, maar... minder interessant.
Wat je in het noorden van Marokko vindt vindt je ook in Spanje.

Al mijn klanten komen voor zandroutes, de zandduinen... de woestijn!

Ik wil jullie allemaal een werkelijk heel fijn trip toewensen en mochten jullie in de buurt van Ouarzazate zijn kom dan ten minste een bakkie koffie of een ijskoude coke drinken. (biertje mag ook)

Vriendelijke groeten uit Malaga (vakantie),
Peter en Zineb
 
Hoi Woestijnmens (leuke naam, heette ik maar zo)

De boot van Sete naar Tanger (med?) is inderdaad een goede keus tegenwoordig met die hoge benzineprijzen. Ook kom je lekker fit aan en het spaart je banden.

Maar zoals ik net aan Naba antwoordde... je hebt je bike om te rijden. Ik heb nooit een boot gepakt alleen de kortste omdat dat noodzaak is. Lekker de rijwind in je gezicht en genieten van je vrijheid... dat is toch waar het motorrijden om gaat! Ook altijd de route national volgen... heerlijk die bochten en dat inhalen.!

Zal ik ook mee gaan?! haha
 
Heeft iemand weleens tegen jou gezegd dat deze motor echt sprekend op een Suzuki V-strom 1000 lijkt? Echt zo goed als hetzelfde!

Geheheheheheheheh moest het toch even kwijt ;)

Ja, was mij ook opgevallen :Y
Toch rijdt ie als een echte Kawa *O*
Suzuki heeft vast dit model gestolen.............. }) O-) :X
 
zo ver ben ik al, de uitspringde tekst = secundaire weg
 Tanger N2
 Tétouan N2 ->N13
 Derdara N13
 Fes N13 ->
 Ifrane
 Azrou
 Khénifra
 Zaouiat Cheikh
Ait Youdi
Ait Ou Ba Allal
Tagleft
Arhembou
Isseksi
Ben El quidane (meer)
Azilal
Ouzoud (watervallen)
Zo dacht ik aan 2 mogelijheden afzaken naar het zuiden-oosten of richting Marrakech
 
Laatst bewerkt:
Ik volg dit topic nog wel maar de eerst komende dagen horen jullie wat minder van mij.
Binnenkort paar daagjes naar de Dolomieten, dus ben daar even druk mee ;)
 
Oemoemenoe
ben je zeker dat het in Marokko was die foto?
Het lijkt mij een plaatselijke chinees te zijn.

ik zal maar ook zwembroek meenemen zeker .
 
whahaha.. is 1 van de weinige plekken waar je zoveel fris water ziet.
de rest was behoorlijk droog in okt. 2009.
wij zijn de Atlas en Rif helemaal rond/door/over gereden.
de hoog Atlas en het oosten tegen de Algerijnse grens vond ik persoonlijk het mooiste gebied.
als je via de boot Almeria-Melillia het land binnenkomt zit je direct goed op de zuid route .
komt dan vanzelf bij Peter in Qoauzazate in z,n bikemotel .
lekker eten en drinken daar he....... :P
 
Mits ik weinig reaties krijg op de voorgestelde route ga ik maar door zuid-oost waarts
  •  Tanant
  •  Soir Elaiz
  •  Damnate
  •  ---
  •  ---
  •  Gnada
Ouarzazate
Vandaar uit via de N9 richting Marrakech "even uitblazen"
 
Terug
Bovenaan Onderaan