Motor tour Marokko April 2012

WoestijnMens

MF'er
9 aug 2011
79
0
Belgie
Hallo,
Wie is er geinteresseerd om in April 2012 (Paasverlof) een motor tocht te maken naar Marokko?
Gezien ik over een BMW RS is beschik is het de bedoeling enkel de verharde wegen op te zoeken. Dit wordt mijn 1ste lange afstand tour. Tips zijn ook welkom.

grt
Ahmed
 
Ik ben er over aan het nadenken om in het voorjaar 2012 naar Marokka te gaan. Zie het topic van pbuitelaar voor prachtige foto's.

Ik dacht ook ergens in die periode te gaan, al dacht ik eerder aan mei. Ik ben wel van plan om een heel stuk licht off-road te gaan doen! Zoveel off-road als m'n v-strom aankan! :-)
 
Er is op 17 augustus een info avond over de Marokko Adventure van Arjan Brouwer.
Aanvang om 20.00 uur in Putten. Leerzame avond.

Gr Tonchi-Tenere.
 
Hoe lang wil je naar Marokko gaan en wat voor route wil je globaal rijden?
 
Hallo Naba,
Dit had ik in mijn hoofd.
De bedoeling is om naar daar te rijden via Fr en in SP en zo oversteken naar Tanger.
IK denk er 10 tot 14 te touren maar graag zou ik ook 2 dagen in Spanje willen touren er voor of er na daar was ik nog niet uit.
Ik rij momenteel met een BMW RS dus een motor voor hoofdzakelijk de verharde wegen te berijden.
Maar alles is bespreekbaar.
 
ik neem voor de zekerheid toch een tentje mee
Maar het zal bijde zijn denk ik ,af en toe je eigen verwennen in een hotel of zo... mag wel.
 
Eigelijk zit het zo de route is nog volledig te bepalen alleen speelt de tijd natuurlijk een grote rol .En "we" zullen keuzes moeten maken om een route te bepalen (we = de mensen die meegaan)Eens er kanidaten zijn zullen eens ronde de tafel moeten gaan zitten om alles uit te werken.
Ik ben wel bezig info aan het verzamelen via het internet,trotter enz....
Zoals ik in vorige reactie al liet verstaan heb ik geen enduro voor off read te gaan :(
grt
A
 
Als de reis over het atlasgebergte gaat heb ik er ook wel oren naar.
Blijf dit topic ook volgen })
 
Allereerst, een goeie reis toegewenst!

Even wat praktische info:

De beste aankomsthaven is Tanger Med.
Helemaal nieuw en overal de bereidheid door officieel havenpersoneel om je de juiste weg te wijzen.

Snelheidscontroles.
Let vooral op bij in en uitrijden van steden en dorpen... de politie staat onzichtbaar opgesteld met de radargun in de aanslag. 400 dh (36 euro) boete bij overtreding.

Breakdown.
Mochten jullie in Marokko onverhoopt met pech komen te staan dan bel me even op 00212670785640.
Repatriering naar de dichtstbijzijnde garage of zelfs naar de haven in Tanger of Melilla.
Deze service is gratis voor ANWB leden met bijbehorende verzekering.

Overnachten.
Welkom in Bikershome Ouarzazate.
De motoren staan s´nachts veilig in de garage onder het gebouw.

Benzineprijzen.
10.47 dh per liter. (95 eurocent)

Peter
 
Wat het atlasgebergte betreft als het maar geen off-read is
Je maakt me wel erg benieuwd naar dat atlasgebergte ,ken je soms daar enkele routes?

Ouarzazate wil ik zeker zien meer zelf daar zou ik graag een tochtje door de woestijn willen maken

Een vraag je voor de mensen die in Marokko hebben gereden, is het nodig extra benzinebussen mee te nemen voor het geval je zonder moest vallen ,of zijn er genoeg tankstation onder weg?
 
neh overal krijg je wel peut, neem alleen een 1,5 litertankje mee.
en koop waterflessen...dat is beter dan ergens los te gaan drinken :Y
full
 
recht zie de 1,5 liter brandstof tank, en onder de linker koffer zitten de houders voor 2 x
anderhalve literflessen water...
een fanta fles past er net in....wij hebben alleen regelmatig het water gebruikt...
je zuipt je helemaal gek in die hitte.
 
bij de anwb rijbewijs hallen a 15 euro, en bij het ziekenfonds je kaart..
meen m111 pasje of zo.
dat is belangrijk he ! :Y
 
Ik heb mijn Marokko-plan ook maar weer eens uit de kast getrokken, planning april 2012.

Mijn plan ziet er grofweg als volgt uit:
  • trein Dusseldorf - Narbonne
  • motor naar Almeria
  • boot naar Nador
  • circa 10 dagen Marokko, inclusief Atlas, woestijn, offroad
  • dezelfde weg weer terug

Ouarzazate is het meest zuidelijke punt van de reis, overnachten bij Bikers Home lijkt me dan de meest logische optie.
Offroad (niet te heftig) en wildkamperen in de woestijn moet er allemaal wel in zitten. Ik wil een aantal routes rijden uit het boek Morocco Overland van Chris Scott.
 
Laatst bewerkt:
ik heb een interresante web-site gevonden waar we "basis" route kunnen uit halen.
www.motoadventours.com on-road
ik ga de routes van die Chris Scott ook eens bekijken
 
Laatst bewerkt:
De boeken "Morocco overland" en "Motorcycle adventure handbook" heb ik hier allebei liggen! Toffe boeken om te lezen en massa's informatie!

Jack, dat is ook mijn idee van een reisje morocco!
 
Laatst bewerkt:
hey Jack
Ik dacht via Tanger te vertrekken en zo richt land inwaarts richting Errachidia-Ouarzazate en dan ofwel Marrakech of wel nog verder door naar Agadir om zo terug tekomen langs de kust lijn ,het is nog maar een idee .Maar 2 keer de zelfde weg doen zie ik niet goed zitten.
 
Dan was ik niet helemaal duidelijk.
Dezelfde weg terug slaat vooral op het gedeelte Nador - boot naar Almeria - door Spanje naar Narbonne en vanaf daar de trein naar Dusseldorf.
In Marokko wil ik een grote ronde maken, maar dan wel aan de woestijnkant van de Atlas. Ik ben daar al eerder geweest en ik wil het nu met de motor meemaken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan