Motor trailer achter motor

Ok nee, hier ben ik even fout geweest. Is 2.5m tussen achteras moto en as van aanhanger. Denk wel dat dit geen 2.5m gaat zijn.
Nee, tussen achteras motor en achterkant aanhanger...

Even tussendoor: gaat dit over Nederland of Belgie? Qua taalgebruik gok ik het laatste, en in dat geval gelden er wellicht andere regels.
 
Yes. Dat is hem, en ook nog eens.op een virago, super.
Het kan dus wel. ;-)

Ja een auto koppelingsbal moet er opkomen dan.

Thx.again,
 
Voor Belgie en Nederland.
Moto wel ingeschreven in Belgie.
Maar dit maakt niet uit.
Zal afhangen in welk land je rijd toch?

Grts,
 
Yes. Dat is hem, en ook nog eens.op een virago, super.
Het kan dus wel. ;-)

Ja een auto koppelingsbal moet er opkomen dan.

Thx.again,
Hier staat hij te koop:
http://www.tourmaster.nl/product.asp?hoofdpagina_id=14&product_id=41

producten_product_afbeelding2_41.JPG
 
Laatst bewerkt:
Die tweede versie ziet er een stuk stabieler uit. Vergis je niet in de krachten die er op komen te staan bij hard remmen. Als het subframe dan niet stijf genoeg is krijg je onherroepelijk slingeringen in je fiets.
 
Voor Belgie en Nederland.
Moto wel ingeschreven in Belgie.
Maar dit maakt niet uit.
Zal afhangen in welk land je rijd toch?

Grts,

dat denk ik niet, in het land waar hij ingeschreven is moet het goed zijn. Dan mag je denk ik heel Europa (en misschien wel de wereld) door.
 
deze combi?:
[afbeelding]

Da's qua gewicht op de aanhanger natuurlijk wat anders dan een straatfiets.

Je was me voor, ik had ook gelijk even gegoogled op Magnabagger.
Van hem weet ik dat hij een motoraanhanger achter zijn motor had/heeft.
Ik ken hem uit de tijd van de nieuwsgroep "nl.motorfiets".
 
@ Raymond. PB?

Veel dank voor de info.
Is die plaat met bal dan goed te noemen?

Zolang het op mijn motor past, stevig is en een auto maat trek bol heeft is het voor mj in orde...

Zal dan ook de Belgische wetgeving omtrent moto aanhanger eens opzoeken.

Super bedankt nogmaals,

Nico
 
Hmm Raymond,

Die laatste is echt wel intresant te noemen.
Aan gesloten en alles voor de 325€.
Goed gevonden zou ik zeggen.
Ga er zeker een mailtje naar sturen.

Mega Raymond.

Echt super bedankt,

Nico
 
Hmm, 550€ exclusief montage. Zoveel heeft mijn motor zelf niet gekost.
Iets goedkopers in de aanbieding ergens zou mega zijn?
Kan ik die andere van foto eventueel nergens te pakken krijgen?

Thanks,


Ik weet niet hoe handig je zelf bent maar die dingen zijn ook prima zelf te maken. En anders is laten maken door een bekende een optie.
 
@ Raymond. PB?

Veel dank voor de info.
Is die plaat met bal dan goed te noemen?

Zolang het op mijn motor past, stevig is en een auto maat trek bol heeft is het voor mj in orde...

Zal dan ook de Belgische wetgeving omtrent moto aanhanger eens opzoeken.

Super bedankt nogmaals,

Nico


D'r wordt een boel gepraat over dat je geen motor achter je motor op de aanhanger zou kunnen hebben i.v.m. gewicht.

Maar, is dat een probleem? Je wilt toch een lege aanhanger achter je motor, zodat diezelfde motor op die aanhanger achter de bedrijfsauto kan? Dan is dus alleen gewicht en afmetingen aanhanger van belang voor jou.
 
Laatst bewerkt:
Zeker best zelf te maken, de kogel (las of bout) kun je los kopen.


Hornbach verkoopt allerlei losse onderdelen voor aanhangwagens.
Neuswielen, verlichting, koppelingen en verschilldende modellen kogels.
 
Hey guys,

Zelf maken zou ik wel kunnen maar heb het materiaal en detail plannen niet voor.

Wel kan ik het voor 325€ laten maken en aangesloten.
Op zaak aankopen dan kan ik het er bijna niet zelf voor maken.

Ja, is enkel om de lege trailer met motor te trekken.
Om dan de motor op zelfde trailer te zetten en achter auto te hangen.
trailer heb ik gisteren gekocht.
Volgens de toegelaten afmetingen 20 cm te breed en een 15 cm te lang.
Maar ga ik en denk ook de RDW niet echt van wakker liggen denk ik.
Kleiner kopen gaat ook, maar dan is het echt naar mijn gedacht veel te licht niet stabiel meer.

De oplossing komt wel in orde.

Veel dank nogmaals allemaal,

Nico
 
Laatst bewerkt:
Goed nieuws voor Belgische motorijders die trailer willen trekken. ;-)

Beste

Wat de sleepbare massa, de totale massa van de sleep en de verticale belasting betreft, dient u contact op te nemen met de constructeur (merk) van de moto. De afmetingen van een enkel-assige aanhangwagen zijn de volgende: lengte 12 m over alles gemeten en breedte 2,5 m over alles gemeten.

Met vriendelijke groeten

Administratieve diensten

Lammerdries 7

2440 Geel Tel.: 014/57.86.00

Fax.: 014/57.86.01

E-mail : info@av-btc.be

Veel dank,
 
Waarom zo moeilijk?
1. aanhanger op je werk laten staan. Dan kan je met de motor naar je werk en daar op de aanhanger zetten.
2. met bedrijfswagen naar huis rijden en 's ochtends vanaf huis vertrekken met aanhanger + motor? Hoef je ook niet langs kantoor.

Alles omzetten/opladen kost ook tijd, dus dat kan niet echt een criterium zijn.
 
Dat is ook een optie.

Maar werk +- 3 weken op, 3 weken af, dus ga de trailer ook voor vakantie gebruiken achter eigen wagen.

Nico
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan