motor training voc brugge

Wafelijzer

MF veteraan
7 jun 2001
1.669
0
Belgie
ik kreeg dit kado van mijn pa.

Heb mij enkele weken terug ingeschreven (zaterdag 30 maart) en wat blijkt nu:
normaalgezien was het een dag enkel voor BMW-rijders, maar die hadden blijkbaar nog een plek over...

Met de nodige vooroordelen vertrek ik dus zaterdag naar de cursus ;)
Hopelijk krijg ik wat meer te zien dan wat ouwe rotten met een zwakke rechterpols.
 
ben nu vol lof over de training!
een echte aanrader.

Eerst kort stukje theorie (meeste heb ik gemist, was nog te vroeg nl :z ) maar daarna het parcours op. Bochtjes tegen lage snelheid die dan steeds verder werd opgevoerd (op het eind reden sommigen de stepjes aan de grond), kort draaien van stilstand,...
Remtechniek, uitwijken,...
Vooral kijktechniek heeft mij veel bijgebracht. Soms heb ik de neiging wat teveel naar beneden te gapen. En wat meer rechtop gaan zitten bij het remmen geef ook een enorm verschil. Stoppie-pogingen gaan ondertussen wél zonder strepen op de weg en met het achterwiel de lucht in.

Hopen bijgeleerd, en ook onder de indruk van de instructeur: komt aan met 60 per uur, draait eventjes de kortste 360 cirkel ooit gezien met de steppen aan de grond! 8-)
Na verschillende pogingen heb ik maar opgegeven om zijn kunstje te evenaren '(

Wat ze je wel aanleren is altijd met de knieen tegen de tank te blijven (behalve circuit), maar dat geeft mij geen goed gevoel :r ...

Op terugweg heb ik het verschil nog eens uitgeprobeerd en met afhangen (op klaverblad) durf ik toch wat harder (120-130). Na 2 toertjes hield ik het voor bekeken want voelde de banden af en toe al wat schuiven en het vertrouwen was weg.
Vraagje aan de echte knee-down freaks:
hang je in elke bocht af? en waar doe je dan kneedown? enkel op op/afritten of ook in de gewone en trager bochten?
 
Terug
Bovenaan Onderaan