Motor transport naar Turkije?

ArtVark

MF'er
14 dec 2007
50
2
Amsterdam
Hi,
Ik wil in April een maand in Syrie gaan rijden. Ik ben er van uit gegaan dat er meer transport mogelijkheden van hier naar Turkije zijn dan naar Syrie, dus ben ik op zoek gegaan naar een transporteur om mijn motor te vervoeren naar Turkije (bijvoorbeeld Ankara of Antalya), en dat ik hem daar op zou kunnen halen (en een maand later weer terug). Helaas is dit tot nu toe niet zo eenvoudig gebleken (of heel erg duur).
Hoe ik het ook bekijk, als ik zelf met de motor mee ga ben ik minmaal 10 dagen op en neer aan het rijden en een paar dagen aan het bijkomen hier van. Ik wil specifiek een maand in het noorden van Syrie gaan fotograferen. Ik zou graag lekker rustig door europa tuffen en ervan genieten, maar heb dus dit specifiek doel. En 10 dagen extra vrij nemen wordt is lastig voor mij.
Kan iemand een transporteur aanraden? Mijn voorkeur gaat uit naar een bedrijf waar ik de motor gewoon op een vrachtwagen erbij kan zetten, zonder al het gedoe met een krat bouwen en zo, maar sta voor alle mogelijkheden open.
Al geprobeerd:
motortransport.nl --> doen Turkije niet
Trein/veer combinaties --> doen er heel erg lang over
enkele 'gewone' transport bedrijven --> 3 geprobeerd, geven alle drie de indruk er niet veel zin in te hebben
Griekenland zou trouwens ook nog een optie zijn, is wel zelf verder rijden dan uit Turkije maar wellicht omdat dat nog EU is is het makkelijker voor een transport bedrijf.

Ton
 
vraag een Turk met een busje of een aanhanger die naar z,n familie toegaat.........

bol sanslar.... :+
 
Ik heb zelf zitten kijken om het naar spanje te doen, dat was al nit zo makkelijk en goedkoop, denk dat het mooiste zou zijn via een vrachtwagen bedrijf die iets exporteerd daarheen. Als er plek is dat ie dan voor een prikkie mee kan.
 
Er zijn zat vrachtwagen transporten naar Turkije, zelfs tot aan Antalaya.
Motor op een 2m pallet. Met paar balken veiligheidskooi erom heen timmeren.
En met een beetje geluk neemt de vrachtwagenchauffeur je mee tot in Turkije ...
 
Is het niet goedkoper, en sneller om daar een motor te huren?
Zodat je bij eventuele problemen met het vervoer, in het ergste geval je motor kapot of pleite, je wel gewoon kan rijden?

Ik weet niet hoe dat is geregeld daar?
 
Motortransport.nl --> doen Turkije dus niet. Ze konden hem wel naar Israel brenegn, maar dan mag je Syrie niet meer in.
IK moet idd een plekje op een vrachtwagen vinden van een bedrijf dat niet al te moeilijk doet. Ik heb helemaal geen kennis van dat soort zaken, heb 'transport Turkije' ge-Googled en bedrijven gemaild, maar ze zien het allemaal niet zo zitten.
De eenige vervoerder die ik tot nu toe heb kunnen vinden die de motor wel naar Turkije kan krijgen doet dit met het vliegtuig, en vraagt 1728 euro voor een retourtje....
Motor huren, dat kan in Turkije wel (Syrie kon ik niets vinden, maar zou ik ook nooit vertrouwen). Maar hij moet dan naar Syrie, ik weet niet hoe ze daar mee zitten. En ik rijd ook gewoon liever op mijn eigen motor, die ken ik, en ik weet in wat voor technische staat hij is. Ik ga in Syrie wel af en toe flink ver bij de bewoonde wereld van daan, wil ik niet met problemen vast komen te zitten. Maandje huur is trouwens ook vast niet goedkoop (maar of het duurder is dan 1728 euro...). Voornamelijk wil ik gewoon met mijn eigen materiaal rijden.
 
of je zet hem met je sleuteltjes er nog in in amsterdam west neer.
Als je mazzel hebt staat in dan binnen een paar dagen in turkije en als je pech hebt in marokko of in onderdelen op marktplaats

:+
 
Laatst bewerkt:
Motortransport.nl --> doen Turkije dus niet. Ze konden hem wel naar Israel brenegn, maar dan mag je Syrie niet meer in.
IK moet idd een plekje op een vrachtwagen vinden van een bedrijf dat niet al te moeilijk doet. Ik heb helemaal geen kennis van dat soort zaken, heb 'transport Turkije' ge-Googled en bedrijven gemaild, maar ze zien het allemaal niet zo zitten.
De eenige vervoerder die ik tot nu toe heb kunnen vinden die de motor wel naar Turkije kan krijgen doet dit met het vliegtuig, en vraagt 1728 euro voor een retourtje....
Motor huren, dat kan in Turkije wel (Syrie kon ik niets vinden, maar zou ik ook nooit vertrouwen). Maar hij moet dan naar Syrie, ik weet niet hoe ze daar mee zitten. En ik rijd ook gewoon liever op mijn eigen motor, die ken ik, en ik weet in wat voor technische staat hij is. Ik ga in Syrie wel af en toe flink ver bij de bewoonde wereld van daan, wil ik niet met problemen vast komen te zitten. Maandje huur is trouwens ook vast niet goedkoop (maar of het duurder is dan 1728 euro...). Voornamelijk wil ik gewoon met mijn eigen materiaal rijden.

Ik snap dat je liever je eigen tweewieler bij je hebt, maar als je zoveel geld kwijt bent om alleen je motor te laten vervoeren.. pff..
Niet om het een of ander, waarom ga je naar Syrië om foto's te maken? Ben benieuwd!
 
of je zet hem met je sleuteltjes er nog in in amsterdam west neer.
Als je mazzel hebt staat in dan binnen een paar dagen in turkije en als je pech hebt in marroko of in onderdelen op marktplaats

:+


_O-


Wat je ook kan doen is je motor in een kist zetten en dan gewoon door een internationaal transport bedrijf laten vervoeren.

Transalkim is bijvoorbeeld zo'n transporteur, ze vervoeren van en naar oost-, west & zuid-oost Europa. (dus ook Syrie)

Zullen wel flink wat tranpsportkosten aan verbonden zijn :+
 
Laatst bewerkt:
Kir, daarom zoek ik juist iets goedkopers :)

Ik ben een paar jaar geleden in Syrie geweest, vond het een apart land met aardige mensen. Toen heb ik al gelezen over de Dead Cities, honderden dorpen die ongeveer minimaal 1500 jaar geleden verlaten zijn, maar er vaak nog vrij goed bij liggen. Ik ben hierdoor nogal gefascineerd geraakt, en aangezien mijn grote passie fotografie is heb ik toen besloten om ooit die te gaan fotograferen. De meest intersante plekken zijn natuurlijk die waar toeristen niet zomaar komen, dus daarom heb ik eigen vervoer nodig. Het is zelfs een groot deel van de reden geweest waarom ik met mijn motorrijbewijs ben begonnen. Zie Verfolgen Sie mit Flugradar 24 kostenlos Flüge weltweit bijvoorbeeld.
Ik doe waarschijnlijk ook nog wel een uitstapje naar Libanon, ook hele mooie oude ruines om vast te leggen op de gevoelige chip.

Mr Honda, thx. Ik zal Transalkim ook eens een bellen.
 
Nadeel is dat de transporteurs die in die hoek komen daar slechts incidenteel komen en niet op regelmatige basis :/

Ik zal eens kijken wat ik kan vinden, zit (parttime) in het transport.
 
Industriewijken langsgaan bij een transportbedrijf als je een keer op zaterdag nikste doen hebt. Als ze naar turkije moeten, moeten ze er toch heen. Dus misschien kan je wel een mooi dealtje maken. Als je iets officieels wil doen, kost het gewoon knaken.
 
Je moet geen Nederlands transportbedijf benaderen, maar een Turkse. Er zijn een aantal grote Turkse transporteurs die lijndiensten onderhouden vanuit Turkije naar de Benelux, duitsland en Frankrijk en vice versa natuurlijk.
Transport duurt dan 8 dagen (een week en een dag, zoals ze dat uitdrukken). Je zult wel altijd een kist om je fiets moeten bouwen, en je moet er voor zorgen dat je papieren goed in orde zijn. Als je papieren niet kloppen dan blijft je motor bij de douane in Turkije, en dan ben je pas weer aan de beurt als het hun uitkomt. Er zijn wel bedrijven die je daarmee kunnen helpen.

Tirzan is volgens mij een transporteur uit Istanbul die lijndiensten rijdt, maar er zijn er meer.

Kun je trouwens geen onafhankelijk expediteur benaderen, een die gebruik maakt van ingehuurde transportbedrijven? In principe zal het voor hen niet uitmaken wat ze versturen, een kist is een kist. Ook kunnen ze het papierwerk verzorgen. Alleen het verzendadres is misschien wat lastiger, de vracht moet toch ergens afgeleverd worden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan