Motor trilt stationair en in lage toeren

Baris_1984

Rookie
8 apr 2022
4
0
Ik heb onlangs een R1 exup deltabox5 gekocht uit 2006 met 42k km. De motor trilt wanneer die stationair draait maar wanneer ik de koppeling indruk verdwijnt dit. Dezelfde trilling voel ik wanneer ik wil wegrijden tussen de 1000-2000 toeren. Daarna niks meer. Nu heb ik er een nieuwe koppelingsset ingezet omdat we dachten dat dat de boosdoener was maar tevergeefs. Zou iemand mij kunnen vertellen wat nu Wel het probleem is?
Inmiddels heb ik ook iridium bougies en een K&N luchtfilter besteld. Deze komen morgen binnen en worden er ook meteen ingezet. De motor had al een powercommander, quickshifter en einddemper van two brothers. Ik twijfel enigzins ook aan de power commander maar als de trilling weggaat wanneer ik de koppeling indruk met een stationair draaiende motor dan klopt dat ook weer niet. We weten ons geen raad meer en heb echt geen zin om allerlei onderdelen te vervangen zonder de juiste diagnose.
Het is echt niet fijn dat wanneer je eindelijk je eerste R1 aanschaft ze niet uit de garage komt….😢🤯
-HELP- 🙏🏼
 
Krasjes aan de binnenkant misschien?

Groeven dus.
Ik lees gewoon Nederlands 🤷‍♂️ en op het deksel leest dan als buitenkant.
Als je koppeling ok is en je hoort het als je de koppeling los laat dan kan het in de bak zitten. Die gaat meedraaien als je de koppeliing los laat en als die bak aanloopt of een kapot lager heeft dat 'm afremt stopt de bak met draaien als je weer ontkoppelt en dus ook het geluid.
Je kan 'm op de paddockstand zetten en in z'n vrij het achterwiel ronddraaien maar beter zet je 'm in een versnelling en duw je hem vooruit. (koppeling in, natuurlijk, motor uit). Als die dan nog ratelt heb je een probleem met de bak. Alle versnellingen proberen
 
Je schrijft dat je de set vervangen hebt maar zijn dat ook de metalen platen of alleen de frictieplaten?
Heb je de metalen ook gecontroleerd of ze niet krom zijn?

En een r1 met deze km stand moet net het groot onderhoud gehad hebben (zoals kleppen stellen)
Is dat ook uitgevoerd?
 
kleppen stellen
Je schrijft dat je de set vervangen hebt maar zijn dat ook de metalen platen of alleen de frictieplaten?
Heb je de metalen ook gecontroleerd of ze niet krom zijn?

En een r1 met deze km stand moet net het groot onderhoud gehad hebben (zoals kleppen stellen)
Is dat ook uitgevoerd?
Tuurlijk niet, kost 500, dan gaan zer allemaal de deur uit, uitlaatkleppen staan allemaal op 0
 
Ehm ja, eh....

Hoevéél trilt 'ie? Het is je eerste van dit type, kan het zijn dat 't gewoon normaal is, maar jij het niet zo ervaart? Voordat je je nou echt helemaal blind staart op alle goedbedoelde adviezen is het misschien een idee om uit te zoeken of 't überhaupt wel een probleem is. Anders lijkt het meer op "een complete revisie terwijl het benzinekraantje dicht stond" achtig iets. Leuk, al die doktoren hier, maar probeer het eerst eens bij de eenvoudige opties te houden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan