Motor Tunen

tip: doe maar lekker rustig! met 280 op je muil gaan kan altijd nog...
jah. en als je je 2004 R1 lekker opvoert met een turbo en/of lachgas injectie kun je ook altijd nog met 280 wheelies maken, als dat je hobby is.

Motorhispania R6: er is niets mis mee om een R1 een mooie motor. ik vind de R1 (2002/2003 model dan) ook erg mooi. maar is voor mij te snel dus ik heb een 2003 R6 gekocht. tja. die R6 is ook bloedsnel en is voor mij (als dijkracer) snel zat.
 
Laatst bewerkt:
Als ik van me lichte rijbewijs af ben dan ga ik van me leven geen 1000 kopen dan weet ik zeker dat ik binnen een week dood ben *D
 
Nou ik zou gewoon
- de proppen eruit halen
- de carbs uitboren
- hoge druk cilinderkoppen plaatsen
- 70cc cilinder erop gooien
- die laten honen
- alu MHR zuigers erin
- snelle zuigerveren erop
- Powerfilters erop natuurlijk
- race vario erin gooien (gelijk v/d vario ring af)
- met lichte rolletjes
- race koppeling
- Bidalot 6 uitlaat erop doen
- lichtere krukas
- en natuurlijk snelle carbon stickers!

:+
 
Drijfstangen daar kun je ook nog wel wat aan gewicht winnen volges mij, iedereen altijd met ze race-krukas, die drijfstangen man die zijn net zo zwaar })
 
Nou ik zou gewoon
- de proppen eruit halen
- de carbs uitboren
- hoge druk cilinderkoppen plaatsen
- 70cc cilinder erop gooien
- die laten honen
- alu MHR zuigers erin
- snelle zuigerveren erop
- Powerfilters erop natuurlijk
- race vario erin gooien (gelijk v/d vario ring af)
- met lichte rolletjes
- race koppeling
- Bidalot 6 uitlaat erop doen
- lichtere krukas
- en natuurlijk snelle carbon stickers!

:+


Vario ring , kom , als je snel wilt doen ga je toch zeker niet op een schooter of brommert zitten , koop dan een schakel.

Een MTX SH met een 125 cc eurocilindro , en natuurlijk de nodige aanhang
 
Vario ring , kom , als je snel wilt doen ga je toch zeker niet op een schooter of brommert zitten , koop dan een schakel.

Een MTX SH met een 125 cc eurocilindro , en natuurlijk de nodige aanhang

Neuh man, je heb voor rsjes zo'n 80cc cilinder dan rijd je die MTXjes massaal zoek mee, alleen zo'n minarelli versnellingsbakkie is echt wennen, je moet er gevoel voor krijgen want je schakeld makkelijk mis bij zo'n blokje, maar dan nog al schakel je mis dan rijd je die MTX nog zoek *D
 
He...heee....HEEEEEEEEEEEEEEEEEE!!!


was gewoon als geintje bedoelt, ga nou niet een "ik weet welke brommer met welke setup sneller is"-topic beginnen B|
 
opvoeren? :?

het zijn geen motorhispaniaaas |(

Ik weet nog wel dat er mensen waren die toen in 98 de R1 kwam dat er heeel veel mensen waren die zijden dat ie teveel vermogen had, dat er geen lol meer aan was dat je zoveel moeite moest doen om er niet achterover af te flikkeren *D
Ben 't wel met die mensen eens maar in Nederland zijn gwoon te weinig bochtweggetjes dus dan moet je je kick toch ergens anders in zoeken, maar opvoeren, mwjah ik wacht eerst maar 's af of ik een 600tje in bedwang kan houden O-)
 
opvoeren? :?

het zijn geen motorhispaniaaas |(


Tsja die jong heeft er echt geeeen flauw benul van hoe snel een MOTOR in principe al is, vergeleken met een brommer (daar waar het meeste om opvoeren gaat). Die 25kw motor van mij was zelfs in het begin erg wennen, en ging vooral de eerste 1000a2000 km er soms wel es MET MIJ vandoor ipv andersom. Nu na 6500 heb ik het ding aardig onder controle.
Laat staan een 100 pk machine, waar ik ook al es op heb gereden,(heel eventjes) maar eh dat was weeer schrikken van de hoeveelheid pk's. Eerdat je dat flink onder controle hebt...pff ben je wel 30.000 km verder.
Kun je nagaan wat er zal gebeuren bij een R1, met een 1:1 pk/kg verhouding die in zn 3 nog op 't achterwiel wil/kan trekken.
 
Ik weet nog wel dat er mensen waren die toen in 98 de R1 kwam dat er heeel veel mensen waren die zijden dat ie teveel vermogen had, dat er geen lol meer aan was dat je zoveel moeite moest doen om er niet achterover af te flikkeren *D
Ben 't wel met die mensen eens maar in Nederland zijn gwoon te weinig bochtweggetjes dus dan moet je je kick toch ergens anders in zoeken, maar opvoeren, mwjah ik wacht eerst maar 's af of ik een 600tje in bedwang kan houden O-)


Te weinig bocht weggetjes??in NL, het land dat zowat onder water staat :) . Heel NL licht vol met water, rivieren en wateringen --> omringtd door DIJKEN, dijken met bochten, dijken die lang zijn en er prima uitzien :9~

:X te weinig dijken :X
 
Motorhispania R6, volgens mij heb jij geen idee waar je over praat. Je rijdt nu een Motorhispania RX met waarschijnlijk nog geen 10 PK en je hebt het over een R1 2004 opvoeren terwijl die standaard al op 180 PK zit?
 
Te weinig bocht weggetjes??in NL, het land dat zowat onder water staat :) . Heel NL licht vol met water, rivieren en wateringen --> omringtd door DIJKEN, dijken met bochten, dijken die lang zijn en er prima uitzien :9~

:X te weinig dijken :X

Jah nou als je kijkt in italie en spanje ensow die hebben van die bochtweggetjes waar je nooit van je leven boven de 80 kan rijden dan ben je constand aan 't sturen dat lijkt me nou echt gaaf om te doen :P
 
Ik weet nog wel dat er mensen waren die toen in 98 de R1 kwam dat er heeel veel mensen waren die zijden dat ie teveel vermogen had, dat er geen lol meer aan was dat je zoveel moeite moest doen om er niet achterover af te flikkeren
En dat was ook zo: iedereen die dacht maar een beetje te kunnen rijden kocht een R1. Er zijn er zo verschrikkelijk veel kapot gereden. gewoon niet leuk meer. maargoed. het was ook geen vriendelijke fiets.

net als de eerste fireblade.. had ook iedereen zo iets van: die moeten we hebben. was ook weer net een te grote stap voor velen.

maargoed. Als een een opgevoerde scooter gewend bent mag een 2004 R1 met turbo en lachgas geen probleem zijn. shit. naja. ieder zijn hobby.

Te weinig bocht weggetjes??in NL, het land dat zowat onder water staat. Heel NL licht vol met water, rivieren en wateringen --> omringtd door DIJKEN, dijken met bochten, dijken die lang zijn en er prima uitzien

te weinig dijken

het enige nadeel van die dijken is dat ze zomers stikdruk zijn met fietsers,wandelaars,skaters en ander tuig. niet grappig als je er met 160 aan komt tuffen.

oh. en de regering moet maar eens uitloopstroken langs die dijken gaan leggen. als je de bocht niet haalt lig je meteen 6mtr lager. hey. ik betaal toch wegenbelasting? dan weg gebruiken ook. [me]FragDaddy draait zich nog een keer om en droomt weer verder van een gratis circuit dat de hele dag open is.. mhhh :9~ (hoeven we geen klaverbladen of dijken meer te misbruiken)[/me]
 
Laatst bewerkt:
[...]

[me]FragDaddy draait zich nog een keer om en droomt weer verder van een gratis circuit dat de hele dag open is.. mhhh :9~ (hoeven we geen klaverbladen of dijken meer te misbruiken)[/me]

Jah man als de overheid nou 's wat meer circuits opensteld en aanlegt zou 't een stuk gezelliger worden :}
 
Terug
Bovenaan Onderaan