Motor uit 2006 Beperkt Casco of volledig casco verzekeren?

worden normaliter de schade vrije jaren die je met je kokblik hebt gereden ook verrekend op je premie voor je net aangeschafte motor?
 
ok dat verklaart veel, vond het al raar, maar wel leuk! ben nu AR verzekerd, voor bijna geen geld. (70% eraf waar ik niet op gerekend had *O* ).
 
Ik denk dat je moet bezien wat je extra aan dekking krijgt.

WA Plus geeft bijvoorbeeld diefstal etc., werd al eerder hier genoemd. In principe van alles wat je kan overkomen waar je niet zelf bij bent.
WA Casco geeft schadedekking. Dat is vrij duur, omdat de uitkering wanneer het misgaat vrij groot is. Je hebt zelf geen echte risico's over, maar betaalt daar fors voor.

Ik heb zelf de gewoonte om alleen All Risk te verzekeren wanneer ik het risico zelf te groot vind. Voor mij is dat een voertuig van 10.000,--. Dat vind ik een bedrag dat te groot is om te verliezen met een ongeluk. Zou ik bijvoorbeeld een motor of auto verliezen wegens eigen schuld en de waarde van dat voertuig is zeg een duizend of 3 tot 5, dat is een risico om te nemen. Daaronder vind ik de premie niet opwegen tegen het risico, daarbij in aanmerking genomen dat ik maximale noclaim heb op auto en bijna maximaal op motor. Wel verzeker ik wel gemakkelijk WA+. Een motor is vrij gemakkelijk gestolen, en die premie is zo laag dat die vijf of zes tientjes per jaar me het wel waard zijn.

Kortom: gewoon even goed over nadenken en afwegen. Niemand kan voor jou beslissen wat je moet doen, je kunt hooguit meningen peilen en daarbij tot inzicht komen.
 
--knip---

Kortom: gewoon even goed over nadenken en afwegen. Niemand kan voor jou beslissen wat je moet doen, je kunt hooguit meningen peilen en daarbij tot inzicht komen.


Dat is precies de reden waarom ik dit topic opende ;)
 
Je kan de premie ook drukken zoals ik doe, ik stal hem vanaf 1 november tot zo rond eind maart en verzeker hem dan alleen WA.
De dealer waar ik hem stal is nl. verzekerd tegen brand en diefstal.
Dat scheel me zo'n 150 eurie's op de totale premie, normaal zo 400 per jaar maar dan 250 euries.
(70% Noclaim)
 
Je kan de premie ook drukken zoals ik doe, ik stal hem vanaf 1 november tot zo rond eind maart en verzeker hem dan alleen WA.
De dealer waar ik hem stal is nl. verzekerd tegen brand en diefstal.
Dat scheel me zo'n 150 eurie's op de totale premie, normaal zo 400 per jaar maar dan 250 euries.
(70% Noclaim)

Dat is niet handig als je hem voor woon werk verkeer wilt gebruiken het hele jaar door ;)

Kwam bikerpolis nog tegen. Die is wel interessant.

Voor Beperkt casco en opzittende (schade en ongeval): 227,80 PJ
Voor Volledig casco en opzittende (schade en ongeval): 717,79 PJ

Beide met 90 ER en 750 kleding meeverzekerd. (onbeperkt aantal KM)
 
Laatst bewerkt:
Blijft lastig, ik ben uiteindelijk wel gegaan voor AR, simpelweg omdat ik het geld niet heb om mn fiets te vervangen als er iets gebeurt. Natuurlijk zal ik over een paar jaar tot de conclusie komen dat (mits er niets gebeurt is) ik beter had kunnen sparen i.p.v. verzekeren, maar op dit moment (net een maand geleden de fiets gekocht) is het risico te groot.

Ik ben wel echt als de dood dat ze m'n fiets stelen, maar dat terzijde.
 
Ik vraag me af waarom mensen op zulke dure motoren rijden als ze geen vervanging kunnen aanschaffen als die in de puin wordt gereden. Waarom dan niet genoegen nemen met een goedkopere motor?
Zo zijn er ook velen die iedere maand weer de dagen moeten tellen totdat ze weer salaris krijgen, omdat ze anders rood staan. Spaar dan een keer wat op, zodat je dat niet iedere maand wéér hebt. :z
En ja, ik snap het ook wel, we willen allemaal mooie spullen en er zit een stukje gevoel bij.
Maar soms moeten we ook eens nadenken. :)
 
Laatst bewerkt:
Je kan de premie ook drukken zoals ik doe, ik stal hem vanaf 1 november tot zo rond eind maart en verzeker hem dan alleen WA.
De dealer waar ik hem stal is nl. verzekerd tegen brand en diefstal.
Dat scheel me zo'n 150 eurie's op de totale premie, normaal zo 400 per jaar maar dan 250 euries.
(70% Noclaim)

Dan kan je hem nog beter schorsen, hoef je helemaal geen verzekering te betalen in die periode. En je bespaart ook de houderschapsbelasting.
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ook voor deze keuze gestaan ( triumph speed triple uit 2005 ) en toch gekozen voor all risk, uiteindelijk valt de premie mee ( 550 euro per jaar, 0 schade vrij jaren ) en het geeft toch een goed gevoel dat alles gewoon verzekerd is. Ik kan in ieder geval het aankoopbedrag niet opnieuw betalen mocht er iets gebeuren.

Mocht je voor de HEMA gaan ( ook mijn eerste keus ) let er dan wel op dat ze de eis hebben dat de motor altijd ergens aan vast moet staan met een goed gekeurd slot ( minimaal art 4 ). Bij nader inzien heb ik toch van de verzekering af gezien omdat ik geen kettingslot of iets dergelijks makkelijk op een naked bike kan meenemen. In praktijk is dat erg onhandig ( eigenlijk gewoon niet te doen ).

Ik zit nu bij Bikerpolis ( www.bikerpolis.nl ), en alles verloopt prima qua communicatie, voor de rest heb ik er geen mening over omdat ik er verder geen ervaring met dit bedrijf heb. Zij hebben in ieder geval niet de eis voor een slot ( alleen bij motoren boven de 12.000 ) en ze waren uiteraard goedkoop.
 
Ik vraag me af waarom mensen op zulke dure motoren rijden als ze geen vervanging kunnen aanschaffen als die in de puin wordt gereden. Waarom dan niet genoegen nemen met een goedkopere motor?
En ja, ik snap het ook wel, we willen allemaal mooie spullen en er zit een stukje gevoel bij.
Maar soms moeten we ook eens nadenken. :)

Het is inderdaad gewoon een gevoelskwestie, ik rij motor voor de lol en niet voor woon-werk. Ik was in de gelegenheid om mijn droommotor te kopen en soms moet je daar niet te lang over nadenken en gewoon doen. Ik ben nu all risk verzekerd maar als ik dat niet was en ik rij de motor total loss is het jammer. Dat is nu eenmaal het risico, dan kan ik gewoon een tijdje niet rijden ( of huren ).
 
Inderdaad, de sloteisen maken erg groot verschil tussen de verschillende verzekeringen en vaak geldt daarbij goedkoop is duurkoop omdat de goedkope verzekeringen onrealistische eisen stellen en dan dus gewoon niet uitkeren bij diefstal.
 
Hoeveel is het verschil in premie op jaarbasis?

Is het een relatief klein bedrag dan zou ik er niet eens over piekeren om 'm niet casco te verzekeren. Gaat het echt om vele honderden euro's, dan zal het een ander verhaal worden en is het een kwestie van afwegen.
 
Bikerpolis is inderdaad erg interessant

Voor Beperkt casco en opzittende (schade en ongeval): € 228.77 PJ
Voor Volledig casco en opzittende (schade en ongeval): € 718.76 PJ
Voor Beperkt casco zonder opzittende: € 165.07 PJ
Voor Volledig casco zonder opzittende: € 655.06 PJ

Premies zijn incl belastingen.

Ik stuur de papieren voor schade vrije jaren morgen op naar hun en dan hoor ik het wel. Wacht dat nog even af.

Overigens dacht ik dat hun ook de art 4 eis hadden. In ieder geval een schijfrem slot.

Eigen risico is daar ook laag maar 90 euro en nog eens 750 euro voor kleding is meeverzekerd.
 
Een verzekeringsagent heeft een keer gezegt: "Je moet verzekeren wat je niet kan betalen".

Daarmee bedoelde hij dat je moet verzekeren wat je niet zo uit je eigen zak kunt betalen. Als je zowiezo een vergelijkbare bike wilt rijden als jij hem TL rijdt, zou ik allrisc verzekeren. Neem je genoegen met een motor, kun je hem ook WA + verzekeren. Het hangt ook een beetje af van hoe jij jezelf inschat, ga je de motor heel houden of heb je een verleden wat dat betreft ... En moet je perse bij een eigenfout (want daarom verzeker je allrisc) weer op een zelfde motor zitten of wil je eerst weer rustig beginnen
 


Nou eerder totaal NIET beter.

Belachelijk duur en rare eisen:

WA met Volledig Cascopremie van 1240 euro per jaar excl. kosten ongevallenpolis met motoropzittenden 90 euro per jaar erbij.


WA beperkt casco 498 (zonder kosten) zelfde met ongevallendekking

Verder dan dit:
alarmverplichting en s 's nachts binnen stallen in een afgesloten ruimte.

Dus dure premie plus dat soort eisen. Wordt het totaal niet dus. Kan de fiets onmogelijk binnen stallen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan