Motor uit 2006 Beperkt Casco of volledig casco verzekeren?

@Blackviper; kijk eens bij www.enra.nl wat ie daar moet kosten, die zijn helemaal laag. Maar zal vast wel hier en daar een extra clausule bij zitten.
 
Tja Maar wat zijn de kilometer standen
En dat is particulier ;)

Heb hem officieel bij dealer weg dus zal altijd ietsjes duurder zijn

Km standen van rond de 20K ?

Denk echt niet dat je voor een "lage" kmstand het dubbele krijgt van de dealer vraagprijs, maar ik kan het ook fout hebben ;)
 
Mijn manier is niets all-risk verzekeren.
Al dat geld wat je over hebt, kun je in een potje doen en gegarandeerd dat je goedkoper uit bent.
Met een verzekering betaal gewoon ook voor mensen die totaal niet kunnen rijden of constant de limiet opzoeken. Als jij normaal zult rijden, dan hou je gegarandeerd geld over. :)
WA+ zou ik dus doen. Dus wel verzekeren voor schades waar je zelf niets aan kunt doen, zoals diefstal, vandalisme, enz... Vooral als hij buiten blijft staan. :Y
 
Mijn manier is niets all-risk verzekeren.
Al dat geld wat je over hebt, kun je in een potje doen en gegarandeerd dat je goedkoper uit bent.
Met een verzekering betaal gewoon ook voor mensen die totaal niet kunnen rijden of constant de limiet opzoeken. Als jij normaal zult rijden, dan hou je gegarandeerd geld over. :)
WA+ zou ik dus doen. Dus wel verzekeren voor schades waar je zelf niets aan kunt doen, zoals diefstal, vandalisme, enz... Vooral als hij buiten blijft staan. :Y

:^

Helemaal mee eens!
 
Laatst bewerkt:
Mijn manier is niets all-risk verzekeren.
Al dat geld wat je over hebt, kun je in een potje doen en gegarandeerd dat je goedkoper uit bent.
Met een verzekering betaal gewoon ook voor mensen die totaal niet kunnen rijden of constant de limiet opzoeken. Als jij normaal zult rijden, dan hou je gegarandeerd geld over. :)
WA+ zou ik dus doen. Dus wel verzekeren voor schades waar je zelf niets aan kunt doen, zoals diefstal, vandalisme, enz... Vooral als hij buiten blijft staan. :Y

Klopt helemaal, alleen hebben véél motorrijders het geld niet liggen voor een nieuwe fiets óf de ontstane schade ná een ongeval waaraan ze zelf schuld hebben en verzekeren ze d'r fiets daarom WA-Casco omdat het risico te groot is voor hen zelf.

Verzekeraars doen feitelijk niks anders dan dat risico afkopen tegen een "x" vergoeding en daar willen ze uiteraard niet zélf voor opdraaien ;)
 
Laatst bewerkt:
Tja heb het voordeel dus dat ik giga veel schade vrijejaren heb ;)
Wel hard voor moeten werken voor mijn jaartjes ;)
Maar succes in het zoeken naar de juiste verzekering ;)

Tja laat begonnen met mij A-tje he.. ben 27 rij pas eind volgende maand af. Verder is het schade overzicht van de lease maatschappij betreffende mijn auto totaal onduidelijk dus heb ik geen idee of ik schade vrije jaren heb. Ik ga er maar gemakshalve van uit dat dit niet zo is ;)
 
Tja laat begonnen met mij A-tje he.. ben 27 rij pas eind volgende maand af. Verder is het schade overzicht van de lease maatschappij betreffende mijn auto totaal onduidelijk dus heb ik geen idee of ik schade vrije jaren heb. Ik ga er maar gemakshalve van uit dat dit niet zo is ;)


Gewoon evne keertje opbellen en er naar vragen ;)
Als je er recht op hebt moet je het ook gebruiken natuurlijk ;)
 
Gewoon evne keertje opbellen en er naar vragen ;)
Als je er recht op hebt moet je het ook gebruiken natuurlijk ;)

Ik heb van die brieven gehad.. Maar het is mij totaal onduidelijk wat nou wel en wat nou niet mijn schuld is..
 
Het is niet altijd waar dat je dagwaarde krijgt ;)
Ik heb een verzekering waarbij iets meer betaal zodat als er wat gebeurt dat ik dus mijn aankoop bedrag terug krijg ;)
Een beetje laat antwoord, maar mijn antwoord ging uit van zijn situatie, dus een motor van 4 jaar oud.

Er zijn verzekeringen die tot 3 jaar na de verkoopdatum de nieuwaarde uitkeren, maar daar betaal je dan ook voor.
 
Ik heb van die brieven gehad.. Maar het is mij totaal onduidelijk wat nou wel en wat nou niet mijn schuld is..

Brieven als in de zin van een royementsverklaring of wat bedoel je?

En ik snap de samenhang met dit topic niet ....
 
Laatst bewerkt:
Brieven als in de zin van een royementsverklaring of wat bedoel je?

En ik snap de samenhang met dit topic niet ....

Nee overzicht met schades waar je schijnbaar je schadevrije jaren kan bepalen. Alleen is dat overzicht nogal onduidelijk. De leasemaatschappij geeft geen officiële verklaring enkel deze overzichten waarop de toekomstige verzekeringsmaatschappij korting kan geven.
 
Dan is het aan de toekomstige verzekeraar van je motor om na te gaan welke schades een Malus korting opgeleverd hebben. Dit is allemaal gewoon na te gaan op basis van het/de kenteken(s) welke je geleased hebt gehad.

Aan jouw de keuze om een nieuwe verzekering aan te gaan (vers: 40% Bonus) óf schadevrije jaren over te laten nemen.
 
Laatst bewerkt:
Ouwe brikken inderdaad WA.. voor 2006 moet je toch wel allrisk doen.
Ik heb er eentje van 2005 gekocht deze week en die gaat allrisk met plusdekking. Die plusdekking is om de aanschafwaarde terug te krijgen bij een total loss (of diefstal) voor 3 jaar lang. Verschil tussen allrisk met of zonder plusdekking is 1,50 per maand ofzo. Kans dat ie gejat wordt of total loss gaat is er altijd.

Weet niet om wat voor motor het gaat, sommige motoren zijn asociaal duur. Ik betaal 23 euro voor een 500cc 2-cil, maar voor een BMW 1200 ben je zo 100 euro per maand kwijt allrisk. En dan heb ik al 10 jaar mn rijbewijs en schadevrij gereden.
Dat valt allemaal nog mee :S ik heb een soes van 2006 en betaal 120euro/pm (eigenlijk 140/150) maar door mijn alarm gaan daar wat euro's van af.
 
Een beetje laat antwoord, maar mijn antwoord ging uit van zijn situatie, dus een motor van 4 jaar oud.

Er zijn verzekeringen die tot 3 jaar na de verkoopdatum de nieuwaarde uitkeren, maar daar betaal je dan ook voor.

Maar mijn motor is er een uit 1998 ;)
En daar heb ik de garantie ook nog voor ;)
 
Bij WA+ zit wordt bijna altijd diefstal, joyrijden, zelfontbranding en ongeval van buiten af (niet rijdend) de dagwaarde uitgekeerd. Vaak is hier ook aanrijding met wild meeverzekerd.

Let bij dat laatste wel even op, sommige verzekeringen dekken alleen de schade veroorzaakt door de directe botsing met het wild. M.a.w. woorden ga je onderuit door de botsing met het wild dan is de schade door het onderuit gaan niet gedekt. Even goed in de voorwaarden kijken dus.

Verder geldt zoals bij alle verzekeringen, de eerste vraag is, kun je een nieuwe motor kopen als er iets flink mis mee is gegaan? Zo nee, dan all risk verzekeren, zo ja, dan wordt het meer een gevoelskwestie waar je je prettig bij voelt en afgezet tegen de kosten van de verzekering.
 
Dat valt allemaal nog mee :S ik heb een soes van 2006 en betaal 120euro/pm (eigenlijk 140/150) maar door mijn alarm gaan daar wat euro's van af.

edit: De reden voor mij om all-risk te gaan is dat ik weinig ervaring heb (deze zomer mijn rbw gehaald) En er altijd een kans is dat je door je onervarenheid iets verkeerd inschat waardoor schade ontstaat..
 
Ik vind dit ook altijd een lastige discussie met mezelf. Iig WA+. Maar de volgende vraag is het casco gedeelte. De vraag die je jezelf moet stellen is, kan ik m vervangen als ik m sloop. Zo ja, dan is WA+ adequaat. Vraag die ook nog langs moet komen is, wil ik m vervangen als ik m zelf sloop, ik heb zelf de stelregel dat als ik m sloop door mijn eigen schuld het moment daar is om serieus te overwegen af te stappen (neemt niet weg dat het dan nog steeds zonde is van het geld, maar dat terzijde) En de praktijk voor mij is <€10k WA+ >10k ook casco.
En let op de kleine lettertjes bij het buiten stallen want bij mijn ene verzekering wordt het gezeik al groot omdat hij in een gemeenschappelijke parkeergarage staat, de andere maatschappij vindt dat weer geen probleem.

En het alarm is naar mijn idee in het algemeen zinloos, maar wel vaak een eis van de verzekering. Dat is bepalend voor mij, een boef zal het niet tegenhouden. Zelf reageer ik ook niet op alarmen dus anderen waarschijnlijk ook niet.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan