Motor uit 2006 Beperkt Casco of volledig casco verzekeren?

Blackviper

MF veteraan
23 jul 2010
1.099
0
Mensen,

Ik ben enorm aan het twijfelen. Eind oktober krijg ik een fiets uit 2006. Deze moet ik voor de deur stallen met schijfremslot plus ketting. Wat is nu wijsheid?

Beperkt casco verzekeren of toch maar all risk? Zodat omvallen en vandalisme etc ook verzekerd zijn? En natuurlijk mijn eigen schade in geval van een ongeval waar het mijn schuld is. Is dit het waard voor een bike uit 2006 of niet?

Verder zou ik ook graag de meningen willen hebben of het nodig is een alarm op de bike aan te brengen zo ja wat is een beetje simpele goede die niet af gaat als er alleen maar iemand naar kijkt. Want hij staat onder mijn slaapkamerraam en heb weinig zin in loze alarmen.
 
is het jou waard om hem all risk te verzekeringen?
als het antwoord ja is moet je het doen, als het antwoord nee is moet je het vooral niet doen..
 
Ook met all-risc krijg je nu de dagwaarde uitgekeerd bij diefstal of total-loss verklaren.

Bij WA+ zit wordt bijna altijd diefstal, joyrijden, zelfontbranding en ongeval van buiten af (niet rijdend) de dagwaarde uitgekeerd. Vaak is hier ook aanrijding met wild meeverzekerd.

Wat het verschil met all-risc uitmaakt is dus schade door de berijder zelf veroorzaakt bij WA+ niet verzekerd is.
 
Laatst bewerkt:
Ook met all-risc krijg je nu de dagwaarde uitgekeerd bij diefstal of total-loss verklaren.

Bij WA+ zit wordt bijna altijd diefstal, joyrijden, zelfontbranding en ongeval van buiten af (niet rijdend) de dagwaarde uitgekeerd. Vaak is hier ook aanrijding met wild meeverzekerd.

Wat het verschil met all-risc uitmaakt is dus schade door de berijder zelf veroorzaakt bij WA+ niet verzekerd is.


Het is niet altijd waar dat je dagwaarde krijgt ;)
Ik heb een verzekering waarbij iets meer betaal zodat als er wat gebeurt dat ik dus mijn aankoop bedrag terug krijg ;)
 
Alarm is altijd handig natuurlijk.
Wat voor alarm zoek je? zon gecertificeerde waardoor je korting kan krijgen op je verzekering?
Zelf heb ik een eenvoudige van TNT. Werkt goed, makkelijk aan te sluiten en goedkoop(61eur) en gaat niet zomaar af maar wel wanneer dat moet.
 
Het is niet altijd waar dat je dagwaarde krijgt ;)
Ik heb een verzekering waarbij iets meer betaal zodat als er wat gebeurt dat ik dus mijn aankoop bedrag terug krijg ;)

ja die aankoopgarantie. Maar daarvoor geld dat je een bon moet hebben van een erkende dealer. En ik kon nergens vinden of dit nou ook geld voor een tweede hands fiets bij de dealer vandaan. Die vraag staat open bij de verzekering maar tot dusver geen antwoord en ook niets kunnen vinden in de voorwaarden.

Het gaat om een bike van 5790 euro.

Alarm is altijd handig natuurlijk.
Wat voor alarm zoek je? zon gecertificeerde waardoor je korting kan krijgen op je verzekering?
Zelf heb ik een eenvoudige van TNT. Werkt goed, makkelijk aan te sluiten en goedkoop(61eur) en gaat niet zomaar af maar wel wanneer dat moet.


Tja geen idee is het het waard voor de korting. Weet niet wat goed is en betaalbaar. Moet het ook nog laten inbouwen waarschijnlijk.
 
Laatst bewerkt:
Heb je de motor gekocht met geleend geld.... dan vol casco.......

Zou een beetje jammer zijn dat je nog jaren betaald en niets hebt....
 
ja die aankoopgarantie. Maar daarvoor geld dat je een bon moet hebben van een erkende dealer. En ik kon nergens vinden of dit nou ook geld voor een tweede hands fiets bij de dealer vandaan. Die vraag staat open bij de verzekering maar tot dusver geen antwoord en ook niets kunnen vinden in de voorwaarden.

Het gaat om een bike van 5790 euro.Tja geen idee is het het waard voor de korting. Weet niet wat goed is en betaalbaar. Moet het ook nog laten inbouwen waarschijnlijk.

Ik heb een tweede hands Honda Hornet 600 1998 gekocht bij Gebben Motoren Rogat.
Hier heb ik gewoon de garantie op gekregen ;)
 
Heb je de motor gekocht met geleend geld.... dan vol casco.......

Zou een beetje jammer zijn dat je nog jaren betaald en niets hebt....


Nee spaargeld.. Maar goed geld is geld.. Ik hou niet van lenen dus spaar liever voordat ik iets aanschaf. ;)

Ik heb een tweede hands Honda Hornet 600 1998 gekocht bij Gebben Motoren Rogat.
Hier heb ik gewoon de garantie op gekregen ;)


Ow dat klinkt goed.

Welke verzekering heb je als ik vragen mag?

Ik twijfel tussen allrisk of beperkt casco van de Hema. Hier kwam ik het goedkoopste uit. Bij beide uiteraard opzittendenverzekering. Kleding mee voor 1000 euro en 150 ER.

En dan kan bij die allrisk die garantie waarschijnlijk (motor komt bij dealer vandaan).
 
Laatst bewerkt:
ja die aankoopgarantie. Maar daarvoor geld dat je een bon moet hebben van een erkende dealer. En ik kon nergens vinden of dit nou ook geld voor een tweede hands fiets bij de dealer vandaan. Die vraag staat open bij de verzekering maar tot dusver geen antwoord en ook niets kunnen vinden in de voorwaarden.

Het gaat om een bike van 5790 euro.Tja geen idee is het het waard voor de korting. Weet niet wat goed is en betaalbaar. Moet het ook nog laten inbouwen waarschijnlijk.


Die gecertificeerde moet je LATEN inbouwen ja door een gecertificeerd bedrijf. Deze alarmen zijn vrij prijzig ja. Hoeveel korting je krijgt weet ik niet, dat is per verzekeraar verschillend.
 
Nee spaargeld.. Maar goed geld is geld.. Ik hou niet van lenen dus spaar liever voordat ik iets aanschaf. ;)
Prima kerel.... veel plezier ermee.

Wat is het je waard gezien je leeftijd/no-claim korting/risico buurt/eerste motor/ hoe lang je daar nog wilt wonen.. etc...... Allemaal afhankelijkheden waarbij je zelf moet bepalen welke risico je wilt nemen.
 
Kun jij een andere motor kopen als je hem zelf in de prak rijd en wil je dit ook, dat zou een overweging kunnen zijn evenals of je het verschil in premie er voor over hebt...
 
Nee spaargeld.. Maar goed geld is geld.. Ik hou niet van lenen dus spaar liever voordat ik iets aanschaf. ;)Ow dat klinkt goed.

Welke verzekering heb je als ik vragen mag?

Ik twijfel tussen allrisk of beperkt casco van de Hema. Hier kwam ik het goedkoopste uit. Bij beide uiteraard opzittendenverzekering. Kleding mee voor 1000 euro en 150 ER.

En dan kan bij die allrisk die garantie waarschijnlijk (motor komt bij dealer vandaan).
dewittemotorverzekering.nl

Hier zit ik bij
Voorheen DOA
tot nu toe ben ik zeer tevreden
zeer netjes
Wou 2de motor bij verzekeren
helemaal netjes te woord gestaan en hoe en wat ;)
 
Hangt van de premie af. Zou ik mijn motor(2005) WA+ All Risk willen verzekeren, dan ben ik dus per jaar zo'n 1,5~2k euro kwijt. Dat betekent dat ik na 3~4 jaar de motor waarschijnlijk opnieuw zou kunnen kopen. Vaak heb je dan ook nog een eigen risico van 600 euro o.i.d bij All-Risk, en (zonder no-claim beschermer) val je ook nog eens terug in de ladder, wat nogal duur kan uitvallen in je restpremie. Voor mij teveel geld om het te doen, bij een nieuwe motor zou ik het uiteraard wel hebben gedaan, maar deze is WA+ Beperkt Casco.

Als je valt jammer, maar dat kan in sommige gevallen goedkoper zijn dan zo'n all-risk verzekering(tenzij je motor total-loss is ).

je moet zelf de afweging maken.
 
Ouwe brikken inderdaad WA.. voor 2006 moet je toch wel allrisk doen.
Ik heb er eentje van 2005 gekocht deze week en die gaat allrisk met plusdekking. Die plusdekking is om de aanschafwaarde terug te krijgen bij een total loss (of diefstal) voor 3 jaar lang. Verschil tussen allrisk met of zonder plusdekking is 1,50 per maand ofzo. Kans dat ie gejat wordt of total loss gaat is er altijd.

Weet niet om wat voor motor het gaat, sommige motoren zijn asociaal duur. Ik betaal 23 euro voor een 500cc 2-cil, maar voor een BMW 1200 ben je zo 100 euro per maand kwijt allrisk. En dan heb ik al 10 jaar mn rijbewijs en schadevrij gereden.
 
Hangt van de premie af. Zou ik mijn motor(2005) WA+ All Risk willen verzekeren, dan ben ik dus per jaar zo'n 1,5~2k euro kwijt. Dat betekent dat ik na 3~4 jaar de motor waarschijnlijk opnieuw zou kunnen kopen. Vaak heb je dan ook nog een eigen risico van 600 euro o.i.d bij All-Risk, en (zonder no-claim beschermer) val je ook nog eens terug in de ladder, wat nogal duur kan uitvallen in je restpremie. Voor mij teveel geld om het te doen, bij een nieuwe motor zou ik het uiteraard wel hebben gedaan, maar deze is WA+ Beperkt Casco.

Als je valt jammer, maar dat kan in sommige gevallen goedkoper zijn dan zo'n all-risk verzekering(tenzij je motor total-loss is ).

je moet zelf de afweging maken.

een motor die je in de verzekering 2000 euro gaat kosten
wat rij je dan wel niet

denk dat die waardes een tikje overdreven zijn

Mijn Honda Hornet uit 1998 kost mij All-risk
Met noclaim opbouw beschermer en die garantie regeling rechtsbijstand en voor ongevallen alles het hoogste aan uit betalingen qua invalide en zo
heb 5 schade vrije jaren

en kost mij per maand 50 euro
50 * 12 = 600 euro ;)
 
Heb zelf toen als 25 jarige (en beginnend rijder) mijn (nieuwe) motor gewoon WA+ verzekerd. Helemaal uitgerekend tot hoeveel euro dat ongeveer beter zou zijn en kwam toen op rond de 4000,- wat ik uiteindelijk zou betalen aan premies wanneer ik met een AR verzekering een ongeluk zou claimen (4-5 jaren terug in de verzekering). Kortom WA+ genomen.

Helaas dit jaar wel ten val geraakt (grotendeels cosmetische schade). Het verschil aan premie (rond de 50,-/maand) wat de WA+ me bespaart heeft kon ik de schade zo van betalen. Had ik dus wel AR gehad was ik van 50,- naar 125,- per maand gegaan. Ik betaal nu maar 18,-/maand.
 
Laatst bewerkt:
@Kadett_GSX: Dan moet je dat geld wat je bespaard tussen WA+ en AR wel echt apart zetten en niet verzuipen/verroken/ver-wat-dan-ooken. :) Dat heb jij goed gedaan, maar niet iedereen kan goed met geld om gaan.
 
een motor die je in de verzekering 2000 euro gaat kosten
wat rij je dan wel niet

denk dat die waardes een tikje overdreven zijn

Mijn Honda Hornet uit 1998 kost mij All-risk
Met noclaim opbouw beschermer en die garantie regeling rechtsbijstand en voor ongevallen alles het hoogste aan uit betalingen qua invalide en zo
heb 5 schade vrije jaren

en kost mij per maand 50 euro
50 * 12 = 600 euro ;)


Ik rijd een Ducati 749, en met mijn leeftijd van 20 jaar is zo'n verzekering gewoon ontzettend duur.

Jij hebt al een stuk meer schadevrije jaren dan ik en(no offense) een motor die veel goedkoper is.
 
Ik rijd een Ducati 749, en met mijn leeftijd van 20 jaar is zo'n verzekering gewoon ontzettend duur.

Jij hebt al een stuk meer schadevrije jaren dan ik en(no offense) een motor die veel goedkoper is.

Motor die stuk goedkoper is wil ik nog niet zeggen
weet natuurlijk wat die van jouw heeft gekost ;)
maar die schade vrije jaren die kan iedereen hebben van 21 ;)

maar voor het geld wat mijn motor kost kan ik ook wle een 749 vinden ;)
 
Fietsen in het "SS" segment zijn WA-Casco altijd duur qua premie ivm een verhoogd risico (er wordt vaak iets vlotter mee getoured op de grens van de rijder z'n kunde/onkunde).

Maar als TS een CB500 of iets dergelijks gaat aanschaffen kán de premie voor WA-Casco best wel eens meevallen incl. "no-claim beschermer".
 
Laatst bewerkt:
Motor die stuk goedkoper is wil ik nog niet zeggen
weet natuurlijk wat die van jouw heeft gekost ;)
maar die schade vrije jaren die kan iedereen hebben van 21 ;)

maar voor het geld wat mijn motor kost kan ik ook wle een 749 vinden ;)
Hangt er vanaf of je daarvoor ook scooter hebt gereden en bij dezelfde maatschappij bent gebleven(univé in jouw geval blijkbaar).

Ik heb even een snelle premieberekening gedaan voor mijn motor bij Univé All risk en dat is €1618 per jaar. Stel ik zou het berekenen met de schadevrije jaren die ik had toen ik de motor kocht, dan zou dat dus €1805 euro per jaar zijn, dus €2000 is niet zo onrealistisch ;)


Oh, en als je voor ~2500 euro een Ducati 749 kan vinden, laat het me gelijk even weten want dan koop ik er ook een paar :)
 
Hangt er vanaf of je daarvoor ook scooter hebt gereden en bij dezelfde maatschappij bent gebleven(univé in jouw geval blijkbaar).

Ik heb even een snelle premieberekening gedaan voor mijn motor bij Univé All risk en dat is €1618 per jaar. Stel ik zou het berekenen met de schadevrije jaren die ik had toen ik de motor kocht, dan zou dat dus €1805 euro per jaar zijn, dus €2000 is niet zo onrealistisch ;)


Oh, en als je voor ~2500 euro een Ducati 749 kan vinden, laat het me gelijk even weten want dan koop ik er ook een paar :)

Oh maar sorry een Hornet koop je ook niet voro 2500 euro ;)
reken eerder het dubbele maar
want voor 5000 euro heb je ook wel een Duc 749 ;)
 
Mijn motor komt ook all risk rond de 1200 uit hier en daar hoor.

Het gaat om een Yamaha fazer 600cc 98 pk met abs uit 2006 nieuw waarde 8907 dagwaarde 5200.

Goedkoopste die ik kon vinden was dus de Hema. Verder kwam een tussenpersoon met Deltaloyd en die is dan rond de 750. Hoe ze dat doen weet ik niet.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan