motor uit GB. importeren

hille

Rookie
21 jun 2004
7
0
rotterdam
Ik zou graag willen weten of er iemand ervaring heeft met de Britten en wat er allemaal bij komt kijken bij het importeren van een motor. Gelden dan dezelfde regels voor een motor uit Duitsland?? Groetjes en alvast bedankt.

Bijlage: 1000.jpg
 
[open deur modus]
Let er op of het stuur niet rechts zit :?
[open deur modus]
 
Ik zou graag willen weten of er iemand ervaring heeft met de Britten en wat er allemaal bij komt kijken bij het importeren van een motor. Gelden dan dezelfde regels voor een motor uit Duitsland?? Groetjes en alvast bedankt.

Voor zover ik weet gelden er dezelfde regels. Het gaat er om of hij een typegoedkeuring heeft en dan moet hij nog gekeurd worden of alles voldoet aan desbetreffende typegoedkeuring. Land van herkomst maakt dan niets uit.

Maar je wilt een britten importeren ? die zijn toch niet echt cheap of wel ? En weet de verkoper dan niet hoe te handelen bij import (voor hem export) want lijkt me dat een britten wel vaker geëxporteerd zal worden door de verkoper.
 
Ik weet niet of ze inderdaad goedkoper zijn, maar ik zag er wel 2 interessante aanbiedingen staan. Alleen de pk's waren minder dan de Ned. uitvoeringen. Snap dat ook niet.
 
Ik weet niet of ze inderdaad goedkoper zijn, maar ik zag er wel 2 interessante aanbiedingen staan. Alleen de pk's waren minder dan de Ned. uitvoeringen. Snap dat ook niet.

Als dat zo is moet je ff opletten hier in NL.

Verklaring:
Stel dat je het aantal Pk's gelijk wilt trekken met de NL versie van de desbetreffende motor ben je dus strafbaar, aangezien de RDW de motor heeft gekeurd en de douane heeft overgeschreven met het aantal PK's dat op het Engelse kentekenbewijs stond!
Dit zou kunnen inhouden dat bij een controlle, ongeluk ivm verzekering etc je wel eens problemen zou kunnen krijgen!

Dit gebeurt niet vaak maar het zou kunnen! ;)

Laat je de motor zoals hij is is er geen probleem.


Zorg wel dat de juiste papieren bij de motor aanwezig zijn en als je bij een bedrijf wilt kopen kan het zelfs zo zijn dat ze de motor voor jou willen laten keuren bij de RDW en laten hem op NL kenteken zetten. (Sommige dealers doen dat)

succes!
 
Laatst bewerkt:
Motor importeren uit GB kan best goedkoop zijn,
in geval van beetje schade wordt ie in GB al afgekeurd,
en mag niet meer de weg op. Maar hier in NL mag
je er zo meer rijden.
Ik geloof dat ze bij Madracing (.nl) daar wel iets mee doen.
Je zou maar zo kunnen informeren natuurlijk.
 
Terug
Bovenaan Onderaan