motor uitelkaar halen

motofucka

Rookie
3 sep 2004
4
0
borger
je motor uitelkaar halen (demonteren, niet slopen!!)
waar begin je en waar absoluut niet, of maakt het niet zoveel uit allemaal?
 
ligt eraan wat voor motor je hebt...
en waarom je hem uitelkaar gaat halen..

als je hem helemaal wilt strippe maakt t volgens mij niet uit wat je eerst weghaalt voor of achter kant.... zolang hij maar stavig staat en niet omvalt ofzo.

ik heb me fzx best vaak uitelkaar gehaald das een naked bike en ik begin met kleine kuipdelen en de tank..daarna accu achterbrug voorpoten enz enz..motorblok kom ik niet aan dus die bleef zitte :P
 
Begin met de schroeven en bouten die in zicht zitten.
Onder de delen die je dan weg kunt halen zitten de volgende
alweer te wachten.
Zo kan je doorgaan tot je een grote berg schroeven en bouten
en een berg onderdelen hebt.
En daarna komt de uitdaging })


Ofwel:
- werkplaatshandboek.
- goed gereedschap.
- weten wat je aan het doen bent.
 
draai zo mogelijk alle bouten en moeren weer in de gaten/op de tapeinden waar ze horen. Verder leg ik altijd alle onderdelen in een soort 'exploded view' neer, zodat mocht ik ff niet weten wat te doen bij het in elkaar zetten ik het gewoon doe in de volgorde zoals ik de onderdelen neergelegd heb.
En ik begin altijd met de dingen waar verf op zit eraf te halen. zodat als ik een keer uitschiet ik geen lelijke krassen op me kuipen/tank heb.
Opzich heel logisch allemaal maar ik ken genoeg mensen die alles op een grote hoop gooien en vervolgens met :? zon gezicht zitten.
 
Terug
Bovenaan Onderaan