Motor uitgeleend en nu schade

Waar, uiteraard. (In mijn geval had ik zelf de bruikleen aangeboden (in volle wetenschap van de financiele situatie), dus dan kan ik ook moeilijk gaan zeuren natuurlijk :) )

Tsja, en 't hangt er natuurlijk nog wel vanaf of de "wat oudere motor" een Honda NTV 650 uit '94 met twee verschillende spiegels, een gescheurd zadel en 't klokje bijna rond was (want dat heb ik nog in Amsterdam staan - ik zou blij zijn als iemand dat tegen een rotonde flikkert, maar helaas is dat mormel met de beste wil niet kapot te krijgen _O- ) of een glanzende BMW van twee jaar oud met 5000 km op de klok.

Overigens hadden wij bij mijn bruikleen ook meteen het eigenaarschap overgeheveld, want ik zou een stuk banger zijn voor eventuele boetes en andere ellende op kenteken dan voor verlies of schade. Ik ben wel goed maar niet gek :)
 
Dat moet jezelf weten.

Een goede vriend zal het wel terugbetalen. Zodra hij het kan. Het is wel knap lullig als je het zelf niet al te breed hebt, dat wel.

Mocht ik ooit een goede vriend(in) op m'n motor laten rijden en hij/zij gaat onderuit, dan kan de materiële schade de pot op. Dat komt wel.

Omgekeerd zou ik er overigens alles aan doen om de ander te helpen mocht ik iets stuk maken van een ander. ;) Ik houd er niet van om iets aan vrienden schuldig te zijn. Dan maar een persoonlijke lening ofzo bij de bank.

je zegt t zelfde als ik :Z als hij t niet terug kan betalen moet hij m gewoon niet lenen ,simpel .
kan hij beter ff wachten
 
Hoe kan je iets lenen, als je geen geld hebt om schade, die normaal gesproken makkelijk zou kunnen ontstaan, te vergoeden?

Dan ben je toch willens en wetens verkeerd bezig?
 
Van de zomer mijn 2e motor uitgeleend voor een weekendje duitsland.
Maar diegene heeft het welgeteld 1 km volgehouden.
Op de eerste rotonde onderuit, met precies het blok op de vluchtheuvel natuurlijk.
Nu is dus het frame krom. Blok gescheurd. Uitlaat daar ook stuk en de verdere glij schade.
Dacht dat we alles goed besproken hadden qua afhandeling.
Maar totale stilte van zijn kant.
Nu is het wel een oudere motor, maar hoe ga ik dit oplossen?

Laat hem het oplossen..
 
Er was ooit een film, ben de naam even vergeten.

Een jongeman had $10 ofzo geleend aan een vriend. Hij probeerde dat geld terug te krijgen. Zijn oom (denk ik) hield hem tegen en zei: "dus het heeft je maar $10 gekost om erachter te komen dat hij geen vriend is."

Godver, ik wil weten welke film dit was. :D

Het waren er 20 :)

 
Zit momenteel voor werk in het buitenland.
Sporadisch internet.

iig bedankt voor alle tips.
Denk dat ik hem idd maar eens aan zijn staart moet trekken.
Hoef idd niet alle schade vergoed te hebben. Maar een gedeelte zeker. Of een vergelijkwaardige vervanging.
Zelf had hij niks behalve wat stijve spieren en wat kleine schaafplekken op het leer.
Hij reed erg rustig op het moment dat het gebeurde. En als hij niet precies verkeerd met het blok op die rand was geklapt en het alleen wat glijschade was had ik me er ook niet druk om gemaakt. Maar dit is nu gewoon een onderdelenfiets geworden
 
Ik vind die tips om je relaxt op te stellen wel slim.

Was het de Intruder? Dan gaat het om niet al te veel geld.
Kijk op MP of Speurders wat een gelijkwaardig model kost.
Vraag bij de sloop wat je voor de onderdelen krijgt van de jouwe.
De 1 minus de ander en voila, het bedrag wat je van em krijgt.

Leg deze stappen aan hem uit (liefst met bewijs van mails) en vraag hoe hij het wil doen.
Vertel dat je wel snapt dat het ook moeilijk voor hem is, maar je hebt toch je motor geleend en het zou reëel zijn dat je iets vergoed krijgt. Ga op de lieve toer.

Nu komt de gemene Kl**tzak in mij om de hoek kijken.
Lok een reactie uit van zijn kant. Daarmee erkend hij schuld.
Komt er niets over de brug, ga je hiermee naar de rechtsbijstand/Juridisch Loket.
Erkennen = betalen.

Bij een ex ook een keer gedaan op deze manier :+
 
Tsja, je leest het al door alle reacties heen. Zit hem hier weer in de nuances. Je zit zelf nu in het buitenland voor werk? misschien dat dat ook wel een reden is voor die "vriend" om zich even op de vlakte te houden en is hij ondertussen al het een en ander aan het regelen?

Als je je motor uitleent bestaat het risico dat er iets mee gebeurd. Ook jij zelf kan aangereden worden wanneer je er op rijdt. Maar aan de andere kant, binnen 1km onderuit gaan bij de eerste de beste rotonde is in mijn ogen ook al niet echt een goed voorteken. Maar ook daar weer kun je zeggen, is het onkunde geweest, overmoedigheid of stijf van de zenuwen? Lastig allemaal. Zonder wat meer input van de andere kant is het gewoon te lastig om een advies of oordeel te geven is mijn mening.

Maar wat ik nu nog niet snap, heb je hem gesproken nog nadat hij gevallen is? Neem aan van wel als het zo dichtbij is gebeurd. Wat was toen zijn reactie en heeft hij iets toegezegd het te regelen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan