Motor uitrusting (kleding)?

Leer is minder warm en het laat makkelijker water door plus dat je met leer meer in die houding gesneden wordt van met je armen naar voren.

Met bescherming zit je met bijde wel goed.
 
Ik heb sidi laarzen, büse carbon handschoenen en een leren combi van lookwell gekocht, ongeveer 450 euro bij elkaar :)


mmmz, dat klinkt goedkoop aangezien je sidi laarzen hebt en een leren pak.

hoe heb je dat gedaan en waar :P

ik ga deze week trouwens ff kijken bij motozoom.
en als het past dan koop ik alvast een jack mits ik geen slechte verhalen/ervaringen hoor van mensen over dat jack.

dan moet ik alleen nog een broek

(trouwens baal wel dat ik tourlaarzen heb gehaald en geen sport-laarzen)
 
mmmz, dat klinkt goedkoop aangezien je sidi laarzen hebt en een leren pak.

hoe heb je dat gedaan en waar :P

Met de combi heb ik een beetje gesmokkelt, die is 2e hands (190 euro) ;) Sidi laarzen in de aanbieding bij motozoom: 190 euro. Handschoenen ook bij motozoom 50 euro.
 
Ik heb vorig jaar een tweedelig lederen pak van Hein Gericke gekocht voor 350 euro, supercontent van. Het nadeel is dat HG niet tot iedereens verbeelding spreekt natuurlijk, trek ik mij niets van aan. Qua prijs/kwaliteit zijn ze toch onklopbaar. ;)

zandkreekdam.JPG
 
Ik ga binnenkort richting Heuts om alles in één keer aan te schaffen, hopelijk krijg ik dan nog een mooie korting. Dit vind ik zelf een mooi en betaalbaar pak.
http://www.heutsmotoren.nl/xcart/home.php?cat=3300

Mochten ze daar mijn maat niet hebben, dan ga ik ff de grens over, richting
www.fc-moto.de daar hebben ze ook mooie pakken van Arlen Ness (ARLEN NESS LS1),Berik, Alpinestars, Revit en Suomy.
Ook de laarzen en helmen zijn daar scherp geprijsd (net als bij Heuts).

Is voor mij wel 250 km rijden (dan hopelijk op een motor) , maar hopelijk wel de moeite!
 
naja, ik wou eerst alles low-budget aanschaffen maar ben van dat idee een beetje afgestapt.
een motorrijder heeft al zo weinig bescherming en dan nog bezuinigen op het kleine beetje dat je wel hebt :X

tot nu toe heb ik redelijk materiaal gehaal.
niet duur, niet goedkoop maar gewoon stevig en prettig om te dragen
 
Hoi allemaal,

ik ben dus pas begonnen met lessen en na een les kan ik al wel zeggen dat ik verslaafd ben aan motor rijden :Y

op het moment gebruik ik een complete motoruitrusting van de rijschool maar ik wil eigenlijk wel zelf een uitrusting hebben (als eerste een helm en handschoenen want dat vind ik wel zo fijn ivm met hygiene).

mijn kennis van motorkleding is nagenoeg nihil en dus is een beetje advies graag welkom.

als ik mijn motorrijbewijs haal dan wil ik leren rijden op een gs500e en eventueel af en toe een racer huren.

ik heb een beetje op online winkels gekeken maar qua prijs verschilt het nogal, zo zie ik een helm van 50 euro en eentje van 250 euro. en bij de andere delen van de uitrusting geld dat ook zo.

ik zoek kwalitatief iets goeds voor een lage prijs, hoeft niet flitsend te zijn of van een trendy merk of uit de laatste collectie. ook al is het paars met roze stippen, zolang het maar goed beschermd.

wat ik zoek is dus:

-helm
-jack
-broek
-handschoenen
-laarzen/schoenen
-nog iets vergeten???

ik woon in enschede dus ik kan ook naar duitsland mocht het daar goedkoper zijn.
elders in het land is ook geen probleem aangezien ik nog OV heb.
welke keus zouden jullie maken als jullie een arme student zouden zijn die toch veilig wil motorrijden?

bij voorbaat dank,

ray



Ga naar Ab Deroue in Nijkerkerveen! (wel erg ver weg.. :P )
Mijn moeder heeft daar een helm gekocht waarvan de verkoper zei: " Oowwh, die is in de aanbieding! Van 495 euro naar 249!" Even later bij de kassa "Owh, ik heb een foutje gemaakt.. die helm is helemaal niet in de aanbieding, maarja ik heb nu al gezegd dat je de helm voor 249 mag hebben.. hmm, neem em maar mee!"

Dus een hele goeie Shark helm voor maar 249!

Bij bijna alles wat je koopt, gaat er wat geld vanaf en krijg je er wat spulletjes bij.
Zelf heb ik daar een jas gekocht, waar nog niet van die harde ' pads ' in zaten.
Toen ik daar om vroeg, zei die vrouw: " Oowhja, hier neem deze maar mee. "
Gratis, terwijl ze er eigenlijk niet eens hoorde O-)
 
naja, ik wou eerst alles low-budget aanschaffen maar ben van dat idee een beetje afgestapt.
een motorrijder heeft al zo weinig bescherming en dan nog bezuinigen op het kleine beetje dat je wel hebt :X

tot nu toe heb ik redelijk materiaal gehaal.
niet duur, niet goedkoop maar gewoon stevig en prettig om te dragen

Watvoor maat zoek je? heb nog een mooie Gericke leren overal liggen waarvan ik het zonde vind dattie in de kast blijft hangen.
 
Ik heb vorig jaar een tweedelig lederen pak van Hein Gericke gekocht voor 350 euro, supercontent van. Het nadeel is dat HG niet tot iedereens verbeelding spreekt natuurlijk, trek ik mij niets van aan. Qua prijs/kwaliteit zijn ze toch onklopbaar. ;)

(Afbeelding)

:^ Helemaal mee eens. En uitstapje naar Gericke loont zeker. Ik woonde ook jaren in Enschede (ex-UTer) en ging vooral daar shoppen. Hun kleding komt over het algemeen ook goed uit de testen, gewoon non-nonsense spul voor een leuke prijs. In plaatsen als Münster heb je zowel een Louis, Polo als Gericke shop zitten.

http://www.hein-gericke-store.com
http://www.louis.de
http://www.polo-motorrad.de
 
ik zit eigenlijk met hetzelfde probleem als topicstarter..
niet al teveel geld omdat ik ook een motor koop + rijbewijs

ik schat dat ik rond de 500 heb om uit te geven aan leren combi + helm ( handschoenen en laarzen heb ik momenteel nog van de lidl die ik altijd met lessen heb gebruikt ) geen gezicht maar kan me niks bommen het is voorlopig nog genoeg.

zit te twijfelen of ik niet beter kan wachten ( stel ik slaag deze maand ) om dan ff tot het loon van oktober te wachten en dan een veiliger / leuker setje aan te schaffen. ( ik woon in venlo ) 2 min van de grens af en dicht bij duitsland + mijn instructeur krijgt korting bij louise.de 10% .

me vraag is dus om te wachten of niet ?
 
Ik zeg niet bezuinigen op je kleding!
Goede en fijn zittende kleding is je motorrij plezier. :]

Ikzelf heb gekozen voor een GTX allweather pak van Dane (550 eutjes) en geen moment spijt van gehad.
Daarnaast ben ik rustig gaan zoeken naar een leren combi voor ernaast.
Deze heb ik gevonden op de motorbeurs in Utrecht, normaal 600 eutjes en toen voor mij 400 eutjes

Mijn helm heb ik ook al van tijdens mijn lessen en toen gelijk maar genoeg geld uitgegeven aan iets wat erg fijn zit (Arai in mijn geval 550 eutjes).

Mijn motor maatje heeft bij de aanschaf van zijn set erg op de prijs gelet en heeft inmiddels (2 jaar verder) zijn hele set al vervangen voor iets wat nu wel naar zijn zin is maar wel wat duurder is.

Mijn moraal: Koop gelijk iets wat naar je zin is, en dat hoeft niet altijd duur te zijn maar je moet er wel even over nadenken voordat je in een koopbui iets koopt dat laten niet naar je zin is.
 
dan denk ik er aan om te wachten met kopen tot ik volgend loon strookje binnenkrijg.
Daarna meteen goede helm + leuk pak te halen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan