Motor uitrusting (kleding)?

Ray1981

geblokkeerd account
10 aug 2006
4.168
1
Enschede
Hoi allemaal,

ik ben dus pas begonnen met lessen en na een les kan ik al wel zeggen dat ik verslaafd ben aan motor rijden :Y

op het moment gebruik ik een complete motoruitrusting van de rijschool maar ik wil eigenlijk wel zelf een uitrusting hebben (als eerste een helm en handschoenen want dat vind ik wel zo fijn ivm met hygiene).

mijn kennis van motorkleding is nagenoeg nihil en dus is een beetje advies graag welkom.

als ik mijn motorrijbewijs haal dan wil ik leren rijden op een gs500e en eventueel af en toe een racer huren.

ik heb een beetje op online winkels gekeken maar qua prijs verschilt het nogal, zo zie ik een helm van 50 euro en eentje van 250 euro. en bij de andere delen van de uitrusting geld dat ook zo.

ik zoek kwalitatief iets goeds voor een lage prijs, hoeft niet flitsend te zijn of van een trendy merk of uit de laatste collectie. ook al is het paars met roze stippen, zolang het maar goed beschermd.

wat ik zoek is dus:

-helm
-jack
-broek
-handschoenen
-laarzen/schoenen
-nog iets vergeten???

ik woon in enschede dus ik kan ook naar duitsland mocht het daar goedkoper zijn.
elders in het land is ook geen probleem aangezien ik nog OV heb.
welke keus zouden jullie maken als jullie een arme student zouden zijn die toch veilig wil motorrijden?

bij voorbaat dank,

ray
 
Kalsbeek motoren zwolle :Y enorm groot met alles kwa kleding en helmen
Ook goed onderhandelen daar, cker als je alles in 1x koopt
 
het moet gewoon lekker zitten, dat is echt het grootste punt waar je op moet letten.
Vooral een helm, zit die goed is die veiliger dan een dure Arai die geen goede pasvorm heeft.
 
Ik ben naar Ten Kate geweest in Nieuwleusen, voor 1100 euro was ik helemaal klaar. Kost een paar cent maar dan heb je ook wat. En het heeft zich al terugbetaald bij mijn 1e ongeluk ;( , kwam er heelhuids vanaf. Wat betreft veiligheid zou ik niet bezuinigen op kleding.
 
hey studeer je in Enschede? ik wel iig :)
bij kalsbeek hebben ze nu wel leuke aanbiedingen voor pakken, was er afgelopen vrijdag.
maar ff vraag, waarom zit er in veel dure pakken geen rugbescherming, iemand bij ten kate zei dat dat was omdat die dure merken vonden dat directe bescherming op de rug beter is ofzo, maar hoe zit dat.
ow en er zit ook in enschede een kledingzaak die niet duur schijnt te zijn
http://www.moto-team.nl/
 
Wachten op de motorbeurs?? Heb ik ook gedaan, had eerst een goedkoop motorjasje en helmpje, op de motorbeurs alles nieuw gekocht voor weinig met kwaliteit ;)
Als je niet kan wachten zou ik ook kalsbeek eens proberen!
 
Wachten op de motorbeurs?? Heb ik ook gedaan, had eerst een goedkoop motorjasje en helmpje, op de motorbeurs alles nieuw gekocht voor weinig met kwaliteit ;)
Als je niet kan wachten zou ik ook kalsbeek eens proberen!

scheelt dat echt zoveel met de prijs die je in de winkel betaal?
 
Mijn pak was nieuwe €875,-, Maar op de beurs waren ze 400! Maar komt omdat het de oude collectie was!

 
kijk eens op www.motozoom.nl

gr

Ninjawil

full
 
Tsja... utfs...

Maargoed.. Tschul heeft wel vette kleding. Verder.. gewoon rondkijken wat je leuk vindt.
Oja, ze hebben ook een ebay shop..Hier. Zelfde kleding, maar dan goedkoper :9

Nee.. geen aandelen.
 
Laatst bewerkt:
Mooi topic :)
Ik ga ook binnenkort motorkleding kopen, dus ik houd hem maar even goed in de gaten :)
En nee, ik wil liever niet wachten tot de motorbeurs omdat ik tegen die tijd hoop dat ik dan al klaar ben met lessen :)

[edit]

Maar als het zoveel scheelt... :D
Hmm moeilijk :P
 
Laatst bewerkt:
zo dat scheelt een behoorlijke deut..en het maakt me weinig uit welke collectie het is
*O*
alleen is het zo lang wachten..krijgen gewone winkels ook niet iets van omruimen :+

Ze hebben ze nog steeds van die pakken voor die prijs! Lederen combi`s van Lookwell
 
Tsja... utfs...

Maargoed.. Tschul heeft wel vette kleding. Verder.. gewoon rondkijken wat je leuk vindt.
Oja, ze hebben ook een ebay shop..Hier. Zelfde kleding, maar dan goedkoper :9

Nee.. geen aandelen.

Eigenaar van tschul :+
Geintje sgat.
Je moet iig niet bezuinigen op kleding, cker niet een helm. Maar een goedkope helm die goed past is beter dan een dure helm die niet zit. En kleding, tja. Ga gewoon een beetje rondkijken en praat met een aantal verkopers. ze zeggen niet allemaal de waarheid maar er zit wel een kern in. als je met meerdere praat kan je die er zelf ook wel uithalen.

Suc6!
 
alvast bedank voor reacties.
ga binnenkort dus eerst gewoon ff paar zaken af en dingen passen (kan ik later wel zoeken naar de goedkoopste aanbieder).

ja zit ook op de UT, maar heb zit al bij een andere vereniging, HTH, en ben dit jaar druk dus niet echt tijd voor extra vereniging.

ik heb gehoord van een kennis dat motorspullen in duitsland goedkoper zijn, klopt dit (voor ATB spullen, ook een hobby) gaat het iig wel op :P ?
 
als ik mijn motorrijbewijs haal dan wil ik leren rijden op een gs500e en eventueel af en toe een racer huren.
Hoi,

De GS500e is ideaal om te leren rijden. Het is goedkoop rijden, het stuurt best en er is veel 2ehands aanbod/keuze van.
 
Goedkoop beginnen is wel het meest voor de hand liggend :) . Heb ik ook gedaan. Na verloop van tijd zul je merken dat het helemaal niet lekker zit en kun je langzaam aan voor comfortabeler spul gaan sparen.

Vooral de helm kan vervelend uitpakken. Een stille helm is toch ook wel fijn, want dat gefluit door kiertjes wordt je helemaal kierewiet van :X .
 
snuffel eens rond op marktplaats :Y

heb daar mijn jas en laarzen vandaan.

Jas voor 40 euri, twee keer gedragen, nieuw 350 euri, van IXS *O* gelukstreffer.

laarzen, ook van IXS toevallig, voor 30 euri (duur dus, in vergelijking met de jas!) gebruikerssporen, tuurlijk, maar prima om mee te lessen ;)

Hans van Wijk in Zoetermeer heeft me een broek opgeleverd voor 80 euri (Insize) en de motorbeurs in februari in Utrecht een helm :) 60 euri :)

ga toevallig bij Safe vanmiddag even kijken voor handschoenen, want heb alleen winterhandschoenen (25 euri, motorbeurs van Thinsulate)

:) :Y

oh, en af en toe heeft de LIDL aanbiedingen (zoals backprotectors, extra sokken, hoofd/nekwarmers, nierwarmers, helmen etc.)

succes :)
 
ik zie door de bomen het bos niet meer B|

ik heb een beetje op motozoom zitten kijken en een goedkoop uitrustinkje samen gesteld:

Probiker® zomer-& winterjeans V = 70
Madhead® jack S5P zw/geel = 80
Café Racer® Sport III waterproof= 27
Probiker® Traveller =50
Probiker® RSX II blue =90

totaal =+- 320 euro

ik heb dan een beetje in het onderste prijsassortiment gekeken en aanbiedingen.

maar dit is nog een zaak en ik vraag me af of dit goedkoop is en nog redelijke kwaliteit.

ik heb nog niet gekeken naar:
-2ehands spul (marktplaats)
-duitse winkels/sites
-beurzen

2ehands lijkt me te omslachtig omdat je toch wel iets moet hebben wat goed zit
duitse winkels zou ik kunnen doen maar zijn die echt veel goedkoper?
beurzen, tja kun je daar goedkoop spul krijgen en daarnaast wil ik binnen 2 weken toch wel laarzen helm en handschoenen hebben.

wat is eigenlijk het grote verschil tussen leren pakken en textiel pakken qua comfort en veiligheid?
 
ik heb gekeken op louis.de en die zaak is toch per artikel wel minimaal 10 euro goedkoper als motozoom.
mijn keus is dus een een duitse zaak.

ik ga binnenkort dus als eerste helm, handschoenen en schoenen halen.

over het pak twijfel ik nog. zo weet ik niet exact wat het verschil is tussen leer en textiel. biedt leer meer veiligheid?
als ik een naked bike neem dan lijkt mij textiel wel voldoenden maar op een racer (cbr 600 f, 1988) lijkt mij ook wel wat. maar is textiel dan voldoende?
 
heb vandaag mijn helm (shark s650) gekocht, paar afgeprijsde handschoenen van vanuchi en PROBIKER TOURING laarzen.

nu keek ik nog een beetje op de site rond en zie dat ze ook probiker race hebben?

wat is eigenlijk het hele verschil tussen die race en tour laars?
ik ben wel van plan om later een racer te halen (cbr 600 f als instapper) maar dan ook lange tochten maken....

kan iemand mij het verschil uitleggen tussen tour en race laarzen?
 
Terug
Bovenaan Onderaan