Motor USA

sneekei

Die hard MF'er
25 aug 2008
395
0
Rotterdam
Beste mede-MFers

September en oktober 2010 wil ik naar Amerika, om daar twee maanden met de motor het land te bereizen.

Nu dacht ik (gezien de geweldige dollarkoers) daar een Transalp ofzo te kopen voor 2500 dollar (tegen die tijd 13 euro omgerekend :D). En deze te verkopen voor de terugkeer voor een relatief laag bedrag aan een dealer ofzo.
Zo heb ik dan voor 1000 dollar ofzo 2 maanden motor kunnen rijden.

Mijn vraag is of iemand weet hoe dit verder in zijn werk gaat.

Kan ik gewoon een motor kopen in USA en deze op mijn naam zetten en verzekeren of komt hier veel meer bij kijken?

Waar zou ik hier betrouwbare informatie over kunnen vinden?

Alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
als het een mooie Transalp is..dan drop hem maar hier in Virginia af.

een motor kopen gaat nog wel ..maar het verzekeren dat wordt een probleem .....mischien dat je de motor via nederland kan verzekeren.
 
Je kan overwegen om in de VS je rijbewijs te halen, dat stelt geen reet voor. Je hebt dan meer keus in verzekeringen. Zelf heb ik met een gare cadillac een toer gemaakt, met mijn Nederlandse rijbewijs heb ik die toen bij progressive verzekerd, maar écht goedkoop was dat niet. In de VS wil je echter niet zonder. Bij de DMV (departement of motorvehicles) vragen ze wel om een adres in de VS, dat had ik
niet, maar heb ik opgelost door het adres van een bekende door te geven. Bij de DMV kan je ook een afspraak voor je rijexamen maken eventueel.

Klinkt als een mooi avontuur! Welke delen ga je bezoeken?
 
wat mark al aan geeft ..je kunt proberen om een rijbewijs te krijgen.

je moet eerst op de computer de theorie doen ( 3 dollars ) en dan krijg je een 30 days Permit .. en na die 30 dagen mag je afrijden..je moet een aantal oefeningen doen ...dat is alles ..en je rijbewijs kost je dan 26 dollar en die is goed voor 10 jaar..en het verlengen kost je elke 10 jaar 26 dollar.
 
wat mark al aan geeft ..je kunt proberen om een rijbewijs te krijgen.

je moet eerst op de computer de theorie doen ( 3 dollars ) en dan krijg je een 30 days Permit .. en na die 30 dagen mag je afrijden..je moet een aantal oefeningen doen ...dat is alles ..en je rijbewijs kost je dan 26 dollar en die is goed voor 10 jaar..en het verlengen kost je elke 10 jaar 26 dollar.
Die theorie moet je je wel even in verdiepen... Ik kwam pas een website met 7 oefenvragen tegen (meerkeuze!), en ik had ze allemaal fout.... Van die dingen als: "hoe lang moet je richtingaanwijzer aan staan voor je van baan mag wisselen", dat soort dingen zijn wel anders dan hier.
 
maar wat is dan het voordeel dat ik in USA een rijbewijs heb?
Ik heb gewoon een geldig NL rijbewijs.

En het verzekeren kost hier ook geen zak. Ik betaal nu iets van 20 euro per maand, dus dat zal het probleem niet zijn...
 
ik zou even bij je verzekering navragen, als je een motor hier in de USA koopt ..of je die ook kunt laten verzekeren bij hun.
want zonder verzekering krijg je de motor niet op je naam.
 
maar wat is dan het voordeel dat ik in USA een rijbewijs heb?
Ik heb gewoon een geldig NL rijbewijs.

En het verzekeren kost hier ook geen zak. Ik betaal nu iets van 20 euro per maand, dus dat zal het probleem niet zijn...
Het voordeel is natuurlik dat je papieren hebt die men in Amerika begrijpt. Amerikanen hebben nogal de neiging alleen dingen te vertrouwen die Amerikaans zijn.

Daarnaast is de Amerikaanse wetgeving uiteraard anders als de Nederlandse. Je zal dus ook moeten uitzoeken of je met een voertuig wat buiten Amerika verzekerd is daar wel mag rijden.
Aansprakelijkheid is uiteraard ook een ander verhaal daar als in NL. Je moet dus ook kijken of een NL verzekering wel voldoende dekking geeft tegen alle grappen waar je in de USA voor aansprakelijk gesteld kan worden.
 
als ervarings deskundige.............

je kan gewoon een voertuig kopen, op naam krijgen en verzekeren geen probleem.

bij een dealer kun je voor de eerste 2 weken een 14 day tag krijgen, gewoon een stuk dokument waar de datum van aankoop op staat, wat je op je voertuig moet plakken. bij de auto op de buiten kant waar de kenteken plaat hoort te zitten of tegen de achterruit, op de motor had ik hem altijd gewoon in m'n zak..........wel voor aangehouden maar bij tonen was nooit een probleem.
ik heb ook wel een paar van die tags mee gekregen...........kun je wat langer met je voertuig zonder naar de dmv te gaan. dan was steeds de datum van aankoop 14 later
als de tags nog geldig zijn hoeft dit natuurlijk niet.

je bent verplicht om hem binnen 3 dagen te verzekeren.

verzekeren op je nederlandse rijdbewijs is idd prijzig maar niet onmogelijk, gewoon na aankoop binnen lopen bij een insurance office ga een paar af en kies de goed koopste

ik heb ook de verzekering wel eens via de dealer weten te regelen waar ik het voertuig kocht..........dat scheelde aanmerkelijk.

bij een private person heb je deze mogelijkheden niet.............dan moet je naar de dmv waar je hem als non resident ook wel op naam kan krijgen, kost vaak wel ff moeite...........ze weten vaak zelf niet wat er mogelijk is, het verschilt ook van staat tot staat.

een prive adres wat je mag gebruiken is wel makelijk.

op het moment heb ik m'n duc st4 in tx op naam staan en verzekerd en das best te doen, kost me zo'n 400 us dollar per jaar.
 
als ervarings deskundige.............

je kan gewoon een voertuig kopen, op naam krijgen en verzekeren geen probleem.

bij een dealer kun je voor de eerste 2 weken een 14 day tag krijgen, gewoon een stuk dokument waar de datum van aankoop o (...)


Klinkt erg duidelijk. Waarschijnlijk koop ik de motor in NY of omgeving, en bijna zeker bij een dealer.

Ik zit zelf te denken aan een transalp / afrikatwin oid uit 2000 ofzo. Dollar of 2500 denk ik zo?

Bedankt in elk geval!
 
@ aspencade

Ik begrijp dat jij in de States woont! misschien zou jij mij een beetje op weg kunnen helpen met sommige vragen en kunnen we een beetje contact houden. Niets moeilijks of lastigs, maar het is toch wel prettig om met een 'local' te kunnen communiceren.

Laat het maar weten!

gr.
K.
 
@ aspencade

Ik begrijp dat jij in de States woont! misschien zou jij mij een beetje op weg kunnen helpen met sommige vragen en kunnen we een beetje contact houden. Niets moeilijks of lastigs, maar het is toch wel prettig om met een 'local' te kunnen communiceren.

Laat het maar weten!

gr.
K.

we kunnen wel kontakt houden. ...en ik woon op 7 uur rijden van NY.
 
Terug
Bovenaan Onderaan