Motor vakantie

solidshot

Rookie
14 jul 2002
9
0
Assen
Wie weet de perfecte motorvakantie en kan me er wat over vertellen?

Ik heb me laten vertellen dat Schotland voor motorrijders erg aantrekkelijk is, echter naar mijn weten is het weer ietsje minder dan hier in ons landje.

Mzltof.
 
je vergeet duitsland en engeland in je poll.

eigenlijk is frankrijk het ideale motorland: mooie gebieden, veel sportmotorfreaks, goed weer, weinig (geen) controles. Alleen de taal is klote.
Duitsland is ook leuk,
Engeland ook. Vanaf rotterdam kun je met de nachtboot naar Hull, savonds instappen, aan de bar gaan zitten, slapen, sochtends om 7 uur in engeland. Vooral "lake side district'. Boven Manchester.
Schotland ben ik nooit geweest. Lijkt me echt iets om met een all-road heen te gaan.
Succes ermee
 
Schotland en Noorwegen schijnen mooi te zijn, je moet enkel geluk met het weer hebben.
Mijn favoriet land blijft Frankrijk en den eifel vond ik eigenlijk ook wel leuk :)
 
degene die op frankrijk stemt moet mij dat toch eens even haarfijn uitleggen aub of was het svp...
Ik vindt het echt een KUTland met VEEL eikels erin. sommige wegen zijn wel mooi maar Italie/spanje/duitsland heeft mijn voorkeur, ook zeker wat mensen betreft.
 
Tjah, wat valt daar aan uit te leggen: vind het gewoon een fijn land en mooie landschappen. Vooral de strook aan de oostkant, van noord naar zuid :]
Af en toe slechte wegen door die rotsteentjes die ze er met plezier strooien.

Oostenrijk was ook wel fun, maar afrader tijdens de maanden juli-augustus ivm verscherpte controles tov toeristen.
 
ik zou zeggen: ga eens naar de dolomieten (zwitserland,italie) of naar de pyreneen (spanje en het enige leuke stukje frankrijk). mooie wegen, hoge passen... en voor de frankrijk aanhangers: wacht maar tot je een reparatie moet laten uitvoeren.... moet je eerst heel dat kutland door naar een of andere dealer die je dan vervolgens nog een dag laat wachten 'omdat ie het zo druk heeft'. yeah right, net of dat ene kwartiertje er niet ff tussendoor kon
 
Een hele belangrijke is Luxemburg.

1. Het is niet al te ver weg waardoor je niet lang met veel bagage hoeft te rijden.
2. Er zijn erg leuke weggetjes, zeker als je geen kaart meer nodig hebt (ik kom er al jaren, is het daar erg leuk rijden).
3. Een dagtripje naar bijv. België, Frankrijk of Duitsland (denk aan de Nurburgring incl. een rondje Nordschleiffe) is zeer goed te doen zonder een extra overnachting te moeten regelen.
4. Stoplichten... wat zijn dat? (voor zover ik me kan herinneren alleen in Lux stad en bij evt. werkzaamheden)
5. Benzine prijs is lekker laag.
6. Ik heb daar nog nooit een flitspaal gezien.
7. Veel collega motorrijders

gewoon top dus
 
Laat ik morgen nou net naar luxemburg gaan met de
motor, mijn bagage is er gelukkig al per auto
heen gebracht }) maar ik denk dat luxemburg wel
mooi word.. idd even dagje luik proberen ofzo
en je zit ook recht in de ardennen volgens mij dus
ook heel mooi
 
ik vertrek maandag op de motor naar ierland en schotland, jkan er u dus nog niks over zeggen maar het schijnt mooi te zijn.
England ben ik vaker geweest en als je ergens in het midden bent ter hoogte van yorkshire is het super, verder wales en zo zijn er nog enkele mooie gebieden die de moeite echt waard zijn.
 
Vorig jaar naar de Dolomieten (Italië) geweest, erg gaaf. Leuke wegen, aardige mensen en ontzettend lekker eten.

Dit jaar naar Duitsland, 100km ten westen van de Sachsenring en 180 ten noorden van de Nordschleife af, dus daar gaan we wellicht ook wel ff heen. Ik kan pas zeggen hoe het was over ong. 4 weken.
 
scandinavië is erg mooi. Daar was ik vorig jaar.
Zweden is voor de bochtenliefhebber niet echt aantrekkelijk, daar de liever een berg doormidden zagen dan er een bochtig weggetetje overheen te leggen. Wel gezellig veel rendieren en soms elanden op de weg die je staan aan te gapen alsof ze nog nooit een motor hebben gezien.
Noorwegen vond ik fantastisch. Ze hebben daar o,a haarspeldbochten in wegen van 2 meter breed, zonder vangrail. In een afdaling heeft een vriend van mij een paar remblokken versleten. Al ging je in de eerste versnelling naar beneden, dan moest je nog voor de bochten bijremmen.
Erg spannend, maar wellicht minder geschikt voor de beginnende motorrijder.
Kamperen is daar vrij, als is een douche op een kamping soms ook fijn. Ook kan je betaalbaar kamperen in een blokhut. Dan kan je de tent en kookspullen thuis laten en ben je verzekerd van een droge en warme slaapplaats, iets wat fijn is als je weet dat wij hartje zomer temperaturen van ongeveer 5 graden hebben moeten doorstaan (boven de poolcirkel) OoK schijnt het niet ongewoon te zijn dat het eind augustus al gaat sneeuwen.
Absolute aanrader!!! Beste motorvakantie tot nu toe!
 
scandinavië is erg mooi. Daar was ik vorig jaar.
Zweden is voor de bochtenliefhebber niet echt aantrekkelijk, daar de liever een berg doormidden zagen dan er een bochtig weggetetje overheen te leggen. Wel gezellig veel rendieren en soms elanden op de weg die je staan aan te gapen alsof ze nog nooit een motor hebben gezien.
Noorwegen vond ik fantastisch. Ze hebben daar o,a haarspeldbochten in wegen van 2 meter breed, zonder vangrail. In een afdaling heeft een vriend van mij een paar remblokken versleten. Al ging je in de eerste versnelling naar beneden, dan moest je nog voor de bochten bijremmen.
Erg spannend, maar wellicht minder geschikt voor de beginnende motorrijder.
Kamperen is daar vrij, als is een douche op een kamping soms ook fijn. Ook kan je betaalbaar kamperen in een blokhut. Dan kan je de tent en kookspullen thuis laten en ben je verzekerd van een droge en warme slaapplaats, iets wat fijn is als je weet dat wij hartje zomer temperaturen van ongeveer 5 graden hebben moeten doorstaan (boven de poolcirkel) OoK schijnt het niet ongewoon te zijn dat het eind augustus al gaat sneeuwen.
Absolute aanrader!!! Beste motorvakantie tot nu toe!

Ja ik zou ook wel een keer naar noorwegen willen eigenlijk, lijkt me reuze kicke daar en je mag met streepjes door de O en puntjes op de A praten })
 
Mocht je naar luxembyrg gaan moet je ff bij camping daytona gaan, vlak boven luxemburg (stad)...

Hele gezellige sfeer (allemaal motorrijders), en perfect ligging...
 
Mijn ervaringen:
- Luxemburg :} is tof. Dichtbij buitenland en hele mooie wegen en schoon.
- Duitschland :9 is gaaf, zeker de moezelstreek. De weg naar Bernkastel-Kues langs de Moezel is zeker een aanrader. Een hele lange bocht tussen de bergen waarbij je prachtige resonanties krijgt met lawaaipijpen...
- Frankrijk :) is wel mooi als je de taal een beetje spreekt. Elzas en de streek rond Dijon is prachtig.
- Italië 8-) , de Dolomieten, geweldig gewoon! Mooie wegen, mooie dorpjes, weinig pliesie, brede wegen.
- Ierland :} is gewoon geweldig! Mooi land, heel aardige mensen, mooie pubs, leuke feesten. Maar wel na 3 dagen rijden even al je bouten aandraaien. Er wordt gewaarschuwd als er een mooi stukje weg aankomt (Warning: smooth road ahead!) En niet bang zijn voor een regenbuitje.
- Schotland en Wales :) is ook heel mooi, zeker het Lake-district. Wales en dan vooral de Grampian Mountains zijn indrukwekkend. Hele mooie bochten in de wegen daar. Als je een beetje geluk hebt blijft het droog....
- België |( vind ik vaak klote. Slechte wegen, humeurige mensen, alleen de Ardennen zijn mooi. Maar ook daar oppassen voor de gaten in de wegen en grind.
- Oostenrijk.. :? tsja..lekkere schnitzels? Doorrijden...
- Engeland :) was aardig. Moest erdoorheen om naar Ierland en Schotland te kunnen. Heb grotendeels alleen snelweg gezien. Wel allemaal gentleman...
 
Weet je wat ? je rijdt gewoon een rondje europa moet lukken in een week. Je begint in de Ardennen en je zakt af door luxemburg naar zuid Duitsland super asfalt dat moet je gedaan hebben ! daarna door Zwitserland uitkijken voor controle, gewoon alles binnendoor richting Oostenrijk ff een paar leuke passen uizoeken en dan door de dolomieten naar Italie ook erg mooi alleen is het asfalt daar minder ff een beetje van het gas af daarna richting Zuid Frankrijk Inderdaad weer betere wegen weinig controle Frankrijk is een motorrijder vriendelijk land daar wordt je door de omatjes op straat nog aangemoedigd als je een wheely maakt, en je kan er op elke hoek lekker eten en camperen beetje frans leren kan ook geen kwaad. Daarna de topsnelheid checken on your way home over de peage of als je de tijd hebt lekker binnen door afzakken naar Nederland.

Al meerdere malen gedaan is grandioos, ons Europa is erg mooi probeer t maar s
 
Jeg synes at Norge er den beste plass å ha ferie på motorsykkel.

Ser på hjemmesiden min, som vill åpener døren for en pene tripp.
 
Mocht je naar luxembyrg gaan moet je ff bij camping daytona gaan, vlak boven luxemburg (stad)...

Hele gezellige sfeer (allemaal motorrijders), en perfect ligging...
Ik hoorde net vorige week van een vriend van me (hij is een echte camping Daytona fan) dat de camping was gesloten omdat de "faciliteiten" waren afgekeurd |(


En voor ik het vergeet, ik vertrek morgen naar Italie :9~
Je moet zo'n Duc toch af en toe laten zien waar z'n roots liggen, niet dan :]
 
Terug
Bovenaan Onderaan