Motor valt helemaal weg bij indrukken startknop

Thoisz

MF'er
16 jan 2013
98
0
Utrecht
Hallo allen!

afgelopen winter heb ik een Honda Hawk GT650 motor in de stalling genomen. Deze gaat een dezer dagen weer de weg op, maar we zitten met een probleem.

De motor heeft heel de winter netjes aan de lader gestaan, maar wanneer ik nu het contact omdraai, gaat alles netjes branden ( neutraal, koplamp etc ). wel verschilt het zo nu en dan of de lamp heel fel brand of juist niet.

als ik dan op de startknop druk, slaat alles uit, ook het neutraal lampje en de koplamp etc. Dan kan ik draaien aan het contactslot wat ik wil maar moet even wachten totdat alles weer werkt en gebeurd precies het zelfde...

vaag verhaal, maar wellicht slaat er iemand op aan... ( en evt hoe ik dat defect kan uitsluiten )

- de accu heb ik laten doormeten in de winkel en blijkt gewoon goed te zijn volgens hun...

grtz en bedankt!
 
accu dood of ergens slechte verbindingen.

lampjes gaan uit omdat er ergens een te grote spanningsval is door de belasting van de startmotor (of zelfs het startrelais op zich) in te schakelen. slecht/los kontakt bv aan de batterij waardoor er niet genoeg stroom kan passeren.
 
accu dood of ergens slechte verbindingen.

lampjes gaan uit omdat er ergens een te grote spanningsval is door de belasting van de startmotor (of zelfs het startrelais op zich) in te schakelen. slecht/los kontakt bv aan de batterij waardoor er niet genoeg stroom kan passeren.
:^
 
Controleer ook de aansluiting van de minpool naar en op het frame.

Kan je hem wel aanduwen icm met de startknop. Wellicht je de startmotor een beetje vast gaan zitten?

Ander optie kan zijn starten met starthulp. Wellicht is je accu toch versleten.
 
Als de accu is doorgemeten, dan zit het in de DIKKE kabels van je accu naar het startrelais of frame, OF je startmotor is ernstig kapot, maar dan zou de rode kabel van je accu warm worden
 
Eh, even startkabels erop uit een andere motor of auto? Als ie dan wel start is je accu dus verrot. Niet starten is een kabelprobleem of een kaduke startmotor.
 
Of één van je cylinders staat vol benzine door een lekke benzinekraan en niet afsluitende vlotters.
Controleer je oliepijl....
Je bedoeld dat de motor niet rond kan. Als de spanning zo ver daalt dat de lampen uit gaan zou je startrelais afvallen en gaan ratelen. Ik denk dat er ergens een te grote overgangsweerstand is tussen accu en aansluitklemmen, tussen massakabel op het frame of de aansluiting op het startrelais.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Daar doel ik wel op, wat als er zoveel benzine instaat dat de bougie zelfs in de benzine hangt. Krijg je dan niet een pracht van een kortsluiting waarbij de hele spanning in elkaar zakt?
Ben geen monteur maar deel slechts mijn ervaringen van 25 jaar prutsen aan brikken...
 
Daar doel ik wel op, wat als er zoveel benzine instaat dat de bougie zelfs in de benzine hangt. Krijg je dan niet een pracht van een kortsluiting waarbij de hele spanning in elkaar zakt?
Nee, dat krijg je dan niet, dat zijn gescheiden systemen. Als jouw buurvrouw de wc doortrekt gaat bij jou thuis toch ook niet het licht zwakker branden?
Ben geen monteur
Gelukkig maar.
 
Of één van je cylinders staat vol benzine door een lekke benzinekraan en niet afsluitende vlotters.
Controleer je oliepijl....

hebben ze speciaal thirts gedrukt om het te kunnen onthouden.

motorbeurs-shirt.jpg
 
Terug
Bovenaan Onderaan