Motor valt na 30/40 sec uit bij Stationair lopen

Street32011

Rookie
8 jun 2022
4
0
Hallo,

Ik zit met het volgende. Ik heb mijn triumph street triple 675 2011 naar een vakgarage gebracht voor onderhoud. Hieruit kwam dat ik een lekkage had bij de dynamo toen ze de pakking wouden vervangen bleek ook bijna aan zijn eind zijn. Dit hebben ze vervangen, tijdens het testen viel de motor alleen uit na enkele tijd. Dit is me enkel 1x voor het vervangen gebeurd zie filmpje! Na een aantal testen dachten ze dat het de spanningsregelaar was ook deze vervangen nog steeds de zelfde klacht. Later hebben ze nog allerlei onderdelen overgezet van een andere triumph street triple zoals de brandstofpomp, relais, brandstoftank en nog wat andere dingen. Is er iemand die misschien nog een idee of verklaring heeft?

MVG
 

Bijlagen

  • IMG_2525.MOV
    1,5 MB
Hallo,

Ik zit met het volgende. Ik heb mijn triumph street triple 675 2011 naar een vakgarage gebracht voor onderhoud. Hieruit kwam dat ik een lekkage had bij de dynamo toen ze de pakking wouden vervangen bleek ook bijna aan zijn eind zijn. Dit hebben ze vervangen, tijdens het testen viel de motor alleen uit na enkele tijd. Dit is me enkel 1x voor het vervangen gebeurd zie filmpje! Na een aantal testen dachten ze dat het de spanningsregelaar was ook deze vervangen nog steeds de zelfde klacht. Later hebben ze nog allerlei onderdelen overgezet van een andere triumph street triple zoals de brandstofpomp, relais, brandstoftank en nog wat andere dingen. Is er iemand die misschien nog een idee of verklaring heeft?

MVG
Misschien even controleren op kabel breukjee en of de accu.
Want als iets snel uit valt kan het zij dat die net even de stroom heeft maar door een breukje kan het ook zo weer weg vallen.
Misschien kan dit de reden zijn
 
Als dit een "vakgarage" is dan zou ik m snel ophalen en naar Roké of Blom motoren brengen, dat zijn slechts merkspecialisten, maar kunnen vast betere diagnose stellen dan klakkeloos onderdelen uitwisselen..
 
Misschien even controleren op kabel breukjee en of de accu.
Want als iets snel uit valt kan het zij dat die net even de stroom heeft maar door een breukje kan het ook zo weer weg vallen.
Misschien kan dit de reden zijn
Wat hebben ze allemaal tijdens de beurt gedaan? Want voor je de motor wegbracht was de storing er nog niet, toch?
De klacht zat er waarschijnlijk al in! Het filmpje wat toegevoegd is was met toeval gefilmd vandaar de korte duur! Het rare is dat het alleen bij stilstand is met koude motor tijdens het rijden nergens last van.
 
Controleer even of de motor valse lucht aanzuigt via de inlaatrubbers, dit heb ik al een aantal maal meegemaakt bij de Triumph 675, 800 en 1050 modellen.

Waar hebben ze naar de motor gekeken/verkeerde diagnose gesteld? Het kan geen kwaad om met Roke of Blom contact op te nemen, maar ook een niet merkdealer met ervaring met Triumph kan je goed helpen. O-)O-)
 
Controleer even of de motor valse lucht aanzuigt via de inlaatrubbers, dit heb ik al een aantal maal meegemaakt bij de Triumph 675, 800 en 1050 modellen.

Waar hebben ze naar de motor gekeken/verkeerde diagnose gesteld? Het kan geen kwaad om met Roke of Blom contact op te nemen, maar ook een niet merkdealer met ervaring met Triumph kan je goed helpen. O-)O-)
Bedankt voor de reactie ik zal dit eens bekijken en proberen roke of blom te benaderen!

Ik ben hier niet om de een garage slecht te praten maar om naar den oplossing te zoeken vandaar dat ik geen naam ga noemen van de garage

Nogmaals bedankt voor de reactie!
 
na een aantal testen dachten ze dat het de spanningsregelaar was ook deze vervangen nog steeds de zelfde klacht
een motorzaak die dat daadwerkelijk denkt mag van mij per direct de deuren sluiten.
Ik hoop dat je dat deel niet goed begrepen hebt, maar ik ben bang

Verder hoop ik dat ze geen imitatie dynamo hebben geplaatst. Die dingen gaan stuk namelijk.
Vraag in ieder geval de oude (originele) dynamo, want die kan in tegenstelling tot de imitatie verbeterd gewikkeld worden door Sevior!

Wat voor uitlees apparatuur hebben de prutsers?
 
Lijkt mooi regelmatig te lopen en dan erg plots stilvallen.. apart geluid ook nadat ie stil is gevallen. Past dat wel bij een gezonde triumph waarvan de motor stilvalt?
 
Zou het kunnen zijn dat de brandstofdruk te laag wordt. Pomp doet het wel even voor de start maar geen/te weinig opvoer van brandstof. Na van loop van tijd druk te laag. De elektronica ziet druk te laag en zet de motor uit.
 
Geen ervaring met deze motoren, maar ben wel nieuwsgierig wat het is.

Als ik Google, lees ik veel over de map-sensor. Misschien dat hier wat mis gaat? Slangetje eraf of sensor stuk?
 
Zo te horen is het iets elektrisch aangezien de motor ineens uitvalt .
Benzine gerelateerd lijkt mij dat de motor ietwat pruttelend zal afslaan .
Had zo`n soort klacht bij de Aprilia was een klere fout om te zoeken .
Bleek uiteindelijk dat een metalen klem uiteinde zich iets in een draadboom gedrukt te hebben, wat af en toe sluiting maakte en de motor spontaan deed uitvallen.
Klem iets anders gedraaid en de juiste tape om het stukje beschadigde draadboom gewikkeld en nooit geen last meer gehad.
Geeft aan hoe lastig het soms is om een fout op te sporen.
Maar zou ook zo kunnen wezen wat Lexe zegt .
Hoewel de brandstofpomp is al vervangen staat in het verhaal .
* Pakking lek bij gasklephuis en cilinderkop ? (remmenreiniger )
* Vacuumslangetje(s) scheurtje ? of verkeerd gemonteerd ?
* Zijstandaard sluiting (deze zit ook op de ECU)
* Stekers nakijken op vervuiling/slecht contact en daarnaast de draadboom zo ver dat mogelijk checken op beschadigingen in bochten en waar deze langs slangen/klemmen en andere knelpunten lopen .
 
Check zeker even de bedrading bij het balhoofd, dat is een bekend gevoelig punt bij Triumph. De bedrading van het contactslot wil daar nog wel eens stuk gaan doordat het eigenlijk net iets te kort is en stukgetrokken wordt door het beugeltje waar het onderdoor loopt.
 
Terug
Bovenaan Onderaan