Motor valt stil/terug bij loslaten koppeling!

MOTODAN

MF'er
30 mei 2020
30
3
Ik ben met mijn VN800 Kawasaki uit 1997 bezig geweest met de zekeringen en kabels die sluiting maakte.
De kabels uit elkaar getrokken, opnieuw getaped, zekering in de start relais was doorgebrand dus deze vervangen,
alle andere zekeringen zijn in orde.

Motor deed het weer, starte normaal, wilde ik wegrijden en bij koppeling volledig los, geeft hij geen gas, hij valt niet uit, maar hij geeft geen gas dus rolt uit, koppeling een beetje in, en dan kan ik wél rijden.
In meerdere versnellingen geprobeerd, overal hetzelfde.

Wat heb ik hier over het hoofd gezien, wellicht bij de vorige reparatie?
 
Als hij slim is kan hij nu rijdend ergens hulp gaan zoeken. En die hulp zal moeten bestaan uit het uitpluizen van die kabel warboel en de oorzaak van dat smelten opzoeken en oplossen. Dat brugje moet ertussen uit en de verbinding met de standaard schakelaar moet hersteld worden. Als er dit soort stromen lopen sta je zo weer stil. En regel een schema, ook dan kun je stroom zichtbaar maken, kleurtjes en richtingen.
 
@MOTODAN,
Zorg voor je eigen gezondheid en zoek even iemand die je kan vertellen wat en hoe je je bedrading kunt opkalefateren. Je reparatie is op basis van aannames gedaan en nu doet hij het weer. Maar je doorgefikte draadjes kunnen nu voor andere problemen zorgen.
 
Ga de volgende keer gewoon gelijk naar een garage joh. Ik was al afgehaakt bij de eerste paar berichten. Wat een arrogant mannetje. Gadverdamme. Respect voor hen die toch nog serieus hebben willen reageren.
 
Goed gefixed kerel. laat ze maar lullen hoor. het enige wat gebeuren kan.
 

Bijlagen

  • 078A7F21-B798-446A-A8E2-E6CEEFA55B67.png
    078A7F21-B798-446A-A8E2-E6CEEFA55B67.png
    1,7 MB · Weergaven: 11
Zou die motor maar eens goed laten nakijken door iemand met verstand en zelf niet meer aan sleutelen.

Krijg je gegarandeerd ongelukken van.

Beunhaas.nl
 
Ik denk dat er een fout zit in je standaard schakelaar. Die zit in het veiligheidscircuit. Als je ontkoppelt in een versnelling en je veiligheidssysteem "denkt" dat je standaard nog uit staat sluit je relaisunit het hele zaakje, en dus ook je ontsteking uit. het controleren waard in deze situatie.
Hallo Knutselsmurf. Bedankt voor jou antwoord, evenals diegene ergens hiervoor. Had hetzelfde probleem: bij het op laten komen van de koppeling sloeg de motor af terwijl in vrijstand de motor goed loopt en ook prima reageert op de gashendel. Schakelaar van de standaard weer gangbaar gemaakt en het probleem is verholpen. Ben superblij !!
 
Geen idee, kan geen kwaad misschien ? Zit ook maar voor het eerst op dit forum te grasduinen. Binnen vijf minuten mij probleem opgelost. Wil ik graag uiten. Maar als het geen zin heeft laat maar. Misschien kan ik dit op een andere manier nuttig inzetten binnen dit forum ? Nogmaals zit er nog maar net op dus ...
 
Geen idee, kan geen kwaad misschien ? Zit ook maar voor het eerst op dit forum te grasduinen. Binnen vijf minuten mij probleem opgelost. Wil ik graag uiten. Maar als het geen zin heeft laat maar. Misschien kan ik dit op een andere manier nuttig inzetten binnen dit forum ? Nogmaals zit er nog maar net op dus ...
Gewoon prima hoor. :Y

Het topic is niet op slot, dus je mag reageren. ;)

En het is nog on-topic ook nog. *O*


Welkom trouwens. *D
 
Terug
Bovenaan Onderaan