Motor valt tijdens het rijden uit

nolamaz

Rookie
5 mrt 2012
12
0
amersfoort
Hoi allemaal,

Ik ben in het bezig van een Honda Hornet S 600cc (bouwjaar 2000, km: 36000). Ik heb deze motor recent overgekocht van een vrouw die er relatief weinig mee heeft gereden.

Gisteren viel tijdens het rijden de motor drie keer uit. Voordat deze uitviel had ik al ruim 50 km gereden. Na 50km even een terrasje gepakt en daarna weer gaan rijden.

De eerste keer viel de motor op de snelweg uit. Ik reed in de vijfde versnelling. Ik merkte dat ik vaart minderde ondanks dat ik gas gaf. Direct aan de kant gezet en gekeken wat er aan de hand was. Niks kunnen vinden. Ik heb wel een aantal keer aan de benzinekraan gedraait (ondank dat ik ruim 80 km nog kon rijden). Na verschillende pogingen de motor weer aan de praat gekregen.

De 2e en de 3e keer viel de motor uit bij het verlaten van een rotonde (in de tweede versnelling). Wederin een aantal keer aan de benzinekraan gedraait. Wederom na verschillende pogingen de motor aan de praat gekregen.

Na de 3e keer reed de motor perfect. Viel niet meer uit en was erg gretig bij het optrekken. Daarna heb ik wel even voor de zekerheid getankt.

Een vriend van mijn gaf aan dat er wellicht door de aanwezigheid van een vuildeeltje de motor uitviel (ergens in de benzinetoevoer). Klinkt opzich logisch. Misschien dat de motor simpel weg uitviel doordat ik geen benzine meer had. Mijn vraag hierbij is dan hoe dit dan zou moeten aanvoelen. Gaat de motor dan niet enorm stotteren? Heb dit namelijk nooit meegemaakt. In mijn geval viel de motor gewoon uit, zonder te stotteren.

Ik wil toch het onderwerp via jullie delen. Wellicht was het uitvallen eenmalig en zal het nier meer voorkomen.

Ik hoor graag jullie reacties! Alvast bedankt!!!

Groet,
Nolamaz...
 
Ontluchting vd tank(dop)? Als hij weer uitvalt gelijk de tankdop openen, als hij sist was hij aan het vacuum zuigen en kun je dit soort verschijnselen krijgen...
Heb dit tijdens mijn examen verkeersdeelname gehad, best iritant :)
 
Hallo,

Ik heb bij een vriend van me ook ooit een keer meoten kijken. Hij had exact hetzelfde probleem, lag niet aan de benzine zat ook geen troep in de tank, zoog niet vacuum niks van alles.
Maar er gaat een slangetje van je carbs naar het blok, die zit als het goed is onder je tank. Het slangetje bij die vriend van mij die zat los, maar nu had hij er een origineel slangetje op laten zetten en toch gebeurde hetzelfde, nu bleek dat het geen origineel was maar het slangetje was net niet de goede maat waardoor de olie niet goed kon doorstromen en zo de motor niet meer reageerde aan het gas of bij snel optrekken uitviel, en wanneer die warm werd was het al helemaal pet. Misschien moet je daar ook even meteen naar kijken.
 
Terug
Bovenaan Onderaan