Motor valt uit na ongeveer 5 km rijden.

BvdS1970

Rookie
13 apr 2020
7
1
Techniek is een serieus forum waar je om raad kan vragen bij technische problemen. Om een degelijk advies te krijgen is wel goede informatie nodig.

Gebruik daarom het onderstaande lijstje als leidraad:
  • Merk:Kawasaki
  • Type:gtr1000
  • Bouwjaar:94
  • Kmstand:56000
  • Probleem:motor gaat slecht lopen en slaat af na ongeveer 5 km rijden.
  • Wanneer is het probleem onstaan:heb een ander blok gemonteerd. Motor heeft 3 jaar stil gestaan. Heb nieuwe benzine in de tank gedaan voordat ik hem heb gestart. Tijdens eerste proefrit niks aan de hand tot een km of 5/6 gereden te hebben.Na afremmen hield hij bij optrekken in, net of ie op 2 of 3 cilinders begon te lopen. Bij weer gasgeven inhouden...daarna uit.
  • Wat is er al aan gedaan:Heb nieuwe accu geplaatst omdat de oude waarschijnlijk niet meer bijlade, daardoor te weinig spanning op het systeem , daardoor uitvallen ...dacht ik !? Niet dus ! Met andere accu hetzelfde probleem!
  • Iemand een idee??

(Pas dit bericht aan voor je het plaatst)
 
Heb nieuwe accu geplaatst omdat de oude waarschijnlijk niet meer bijlade, daardoor te weinig spanning op het systeem , daardoor uitvallen ...dacht ik !? Niet dus ! Met andere accu hetzelfde probleem!
Wordt de accu bijgeladen of niet? Meten is weten: how to - accu en laadsysteem controleren
Waarom werd het motorblok vervangen en is dit de eerste keer na vervangen dat het nieuwe blok heeft gedraaid?
Hoe hebben de carburateurs erbij gestaan de afgelopen drie jaar?
 
spoelen zoals op een ontstekings systeem, kunnen na enig gebruik, opwarmen en daardoor kan een aanwezige breuk door het uitzetten, de stroomkring verbreken.
na even wachten is hij weer afgekoeld en doet hij het weer.
past prima bij jouw verhaal.
 
Een motor heeft een drietal zaken nodig om te lopen; compressie, juiste brandstof met luchtmengsel en een ontsteking.

Zou bovenstaande in omgekeerde volgorde controleren en inderdaad de bougies eruit halen wanneer hij niet meer wil lopen. Ontsteking kan falen als de boel warmer wordt. Vonkt hij wel kun je wat afstrepen in je visgraat en door met het volgende.

Edit; bananeman was me voor
 
Laatst bewerkt:
Als de bougies niet zouden vonken, dan zou hij toch ook niet starten? Het eerste stuk loopt ie als een zonnetje. En als ik even wacht kan ik em weer starten nadat ie is stilgevallen.
Wel leuk om te zeggen dat het sommige dingen niet zijn, maar geef nu eens méér informatie. Daar hebben wij - en uiteindelijk jij dus ook - meer aan.

Wordt de accu bijgeladen of niet? Meten is weten: how to - accu en laadsysteem controleren
Waarom werd het motorblok vervangen en is dit de eerste keer na vervangen dat het nieuwe blok heeft gedraaid?
Hoe hebben de carburateurs erbij gestaan de afgelopen drie jaar?
Hoeveel choke moet je geven om te starten en hoe snel kan die er weer af?
 
Wordt de accu bijgeladen of niet? Meten is weten: how to - accu en laadsysteem controleren
Waarom werd het motorblok vervangen en is dit de eerste keer na vervangen dat het nieuwe blok heeft gedraaid?
Hoe hebben de carburateurs erbij gestaan de afgelopen drie jaar?
Accu laad bij met 14,6 volt, lijkt mij voldoende. Het oude motorblok is verkloot door een paar jongelui die er een soort van garbagerun mee gereden hebben.
Daarom een blok van de sloop gehaald. Met een andere set carburateurs die er schoon uitzien.
De motor starte meteen en bleef ook mooi lopen.
 
Terug
Bovenaan Onderaan